• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • Julibrud - 06

H.C Stort Lycka Till på Er stora dag idag! Håller tummarna för SOL!!

hjartat73 ~emma~ Tack Ni är för goa

~emma~ Vi får kanske starta en supportklubb för festprogram eller nåt

• Puh76

~emma~ och julibrud-06: Hur ska era festprogram se ut? Lite nyfiken!

• Julibrud - 06

Puh76 Jag vill helst ha ett högt avlångt program där man kan vika upp framsidan åt varsitt håll. Men jag vet inte hur jag ska få till det i insidan för det blir lite för smalt. Jag började göra en framsida där det står med guldtext:
    FEST

C
    &
    J
    PROGRAM
    15/7 - 2006
    Ska även ha vinröda och guldband. Inuti skulle jag vilja ha en välkommen och Tack sida. En liten presentation över gästerna, menyn, allsånger och lite historik samt bilder om oss.

• Julibrud - 06

Nämen usch vad fult det blev, i verkligheten står FEST i mitten och undertill C&J sedan kommer program och datum också i mitten.

• Julibrud - 06

Gissa vad jag har gjort? Jo jag körde raka vägen till affären och ändrade helt och hållet på framsidan på mitt festprogram. Nu är det vinrött papper med något blommigt beige/Grå papper mitt på samt guld dekorationsväv på med en guldring och en vinröd rosett. Samt ett vinrött band i sidan för att hålla alla papprena. Detta blev mycket finare!! Gjorde genast 9 stycken på en gång och sambon gnäller om jag inte ska hålla lördagkväll någon gång! hihi

• hjartat73

Hur många hann du göra innan din blivande stoppade dig Julibrud-06 ?
    Hur många har du att göra?

• H.C

Hej alla och tack för lyckönskningarna!

Hela dagen var helt UNDERBAR! Det enda som var synd var att det gick helt för fort. Har inte särskilt med tid att berätta mer ingående hur det var då det är fullt upp just nu. Barnen är överlämnade till farmor och farfar och vi ska packa inför Toscanaresan imorgon bitti.

Ett tips; glöm inte få med lite papper eller någon näsduk in i kyrkan. Mina tårar rann oavbrutet och inget att torka med.

Ha det gott alla och lycka till ni som ska på det nästa helg!

//HC

• ~emma~

H.C - stort grattis!! Ska bli kul att höra mer om bröllopet när du kommer tillbaka från resan. Hoppas att ni får det jättebra!

Julibrud - 06 - haha, supportklubb låter bra :D Fast du har ju satt sådan fart nu att du knappt behöver någon!

• ~emma~

Igår blev jag hippad!! Jag stod i duschen när det knackade på dörren. In stormade folket för att kidnappa mig och sambon. Han blev utklädd till datornörd, medan jag fick en prickig klänning, en tiara med rosa ludd på och glittriga nätstrumpbyxor.

Killarna försvann för att köra go-kart och ha femkamp mm. Jag fick uppdraget att fotografera en massa saker som stod beskrivna på ett papper, på väg in till stan. Sedan fick jag spela in en låt i en inspelningsstudio, med tjejerna som kör. Det var väldigt nervöst men verkligen roligt! Sedan bar det runt på stan, där jag fick visa ett foto på min blivande och fråga folk vad de trodde att han arbetar med, hur gammal han är osv. Han fick göra samma sak med ett foto på mig, så man kan gissa på någon sorts presentation av det på bröllopet :) Efter det blev jag sminkad i en timme på Make Up Store och fick välja ut några produkter. Det var jättekul och sminket blev super! Jag hade helt klart valt att bli sminkad av henne på bröllopet om jag inte hade haft en sminkös redan, för hon var jätteduktig.

På kvällen blev det middag hemma hos en en av tjejerna, och vi åt och drack gott och lekte lekar mm. Allt kändes så genomtänkt och jag blev så glad över mina vänner. Så söta de var... Jag hade verkligen jätteskoj, och som en avrundning på kvällen blev det utgång och flera timmars dansande - alltid kul :) Då hade jag fått byta om till en annan utstyrsel, städrock (fast rätt snygg) och guldtiara!

Oj vad mycket jag skrev, ville bara dela med mig av gårdagen. Nu känns det verkligen som om bröllopet är nära!

• Bettan, Skåne

~emma~: det låter som en alldeles perfekt möhippa, kul ide´att få göra make up själv jag känner igen det där med frågorna på stan, på min hippa fick folk lappar med en massa frågor om mig som de skulle svara på, ser fram emot redovisningen av dom på bröllopet.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3