• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • *Smurfen*

Ja, det var det inget fel på vi fick ca. 40 000 kronor samt en hel del guld...

• ~emma~

Hej svejs, längesedan jag skrev en rad... är det bra med er alla? Börjar nerverna kännas vid (som för mig)?

Smurfen - stort grattis!! :D

Puh - vi ska ha samma ros, visst är de fina?

• ~emma~

hjartat73 - vad blev det för tårta och dvd-filmning till slut?

• Bettan, Skåne

Hej på er!
    I helgen när vi var uppe i västergötland (där jag komer ifrån) så överraskade syrra, kompisar mm. mig med möhippa! otroligt kul och oväntat. Fick först stå och göra bort mig (lite) på torget men kunde därefter förlåta alla då de bokat en tre timmars tur på islandshästar, helt otroligt härligt, lever på det fortfarande Sen en super mysig middag ute, så det var helt klart lyckat!

Sen har vi träffats med våra föräldrar och det är väl kanske inte alltid det lättaste, mina svärföräldrar tycker det blir för tok för dyrt med det bandet och bilen vi bokat (fast vi betalar det själva), de tycker det kan bli pinsamt för deras släktingar som har haft ett mycket enklare bröllop och är rädda för vad dom kommer tycka när vi har kostat på oss lite mer.

Vad kommer ni att betala för transport? Vår bil kommer nog att kosta 3500 kr,kanske lite dyrt men det är ju inte det lättaste att hitta andra nu.

• Bettan, Skåne

Oj, vad långt mitt inlägg blev!

Jo, smurfen: det var säkert en jättetrevlig fest, man är ju alltid själv mycket mer kritisk än andra och det där med städerskan var ju riktigt roligt

• Puh76

~emma~: Jag har inte sett rosen själv utan hon hade en lite mindre sort i samma färg. Har du en bild på den?

• Puh76

Vad ska du mer ha i din bukett?

• Puh76

Bettan, Skåne: Låter som en härlig överraskning.

• Svemerikanskt bröllop

Usch ja, bröllopsnerverna är inte riktigt i ordning nu.
    Jag ringde mamma igår för att ge henne i uppdrag att gå och bestämma fyllning och utseende på tårtan. "Åh, vad roligt! Men sak jag verkligen få göra det???" Hon känner ju sin dotter så hon blev inte överraskad när jag sa att jag precis har mailat över några bilder som hon MÅSTE gå efter. Skönt i alla fall att hon vet hur jag är.
    Min m2b har nu köpt alla sina kläder, han blir sååå snygg, tycker jag... Vi har även beställt exakt likadan väst och plastron till hans son som är 4. De kommer att bli sååå söta. Hans son ser verkligen fram emot att få se ut som pappa. Jag är inte helt säker på om han är på det klara med att det är jag och hans pappa som gifter oss och inte alla som är med i följet
    Hemskt att min sambo blir så snygg, nu får jag lite ångest över att inte vara tillräckilgt snygg. Någon som har något superbra supersnyggt tips?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3