• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Vickan29

Nu är jag också fru! Oj vad det lät vuxet!;) Allt var perfekt till och med vädret!
    Nästan i alla fall, tyvärr blev jag grymt besviken av sminkningen >:( men nu ska jag försöka att inte fälla mer tårar på det när allt annat var helt perfekt!!

• anna29

Nu är jag fru Gustavsson...helt underbart...allt var helt underbart...och jättefint väder fick vi också..

• JeckaH

Hoppas på bilder i veckan! :)

• Therese33

Nu är jag fru Örnberg, känns underbart! Hade en jättefin dag, allt blev jättelyckat, det är nästan som man skulle vilja göra om allting Tur med vädret hade vi också..

• Vickan29

Jag sa redan i lördags att det här vill jag göra om! Synd att det bara är en dag man får vara prinsessa, snyft..
    När mina svärföräldrar firade bröllopsdag för ett tag sedan tog de på sig finkläder och fotade sig utanför kyrkan de gift sig i. Det skulle man kunna göra var 5:e eller 10:onde år!

• Vickan29

Oj, var kom den förvånade gubben ifrån?!

• Therese33

Vet ni förresten hur det går till med namnbytet? Vad jag förstår så skickar prästen papper till Skattemyndigheten men hur vet man att namnbytet är klart? Får man papper fr Skattemyndigheten?

• JeckaH

Jag vet inte, tror att man får nåt papper. Trodde att namnbytet trädde ikraft i lördags, eller?

Har ringt vägverket och undrat över körkort dock. Det kommer papper hem om det per automatik. Ändrar inte bankkortet förrän jag har fått mitt nya körkort. Passet fixar jag i veckan, har beställt pesonbevis (behövs tydligen vid nyligen bytat namn.

Men jag ska kanske ringa skattemyndigheten och kolla vilket namn jag har först?! :)

• *Smurfen*

Hej Hej!

Jag gifte mig oxså den 27 maj...

Kul att höra att ert gått så bra... mitt var lite oorganiserat tyvärr...

Men nu är man gift iallafall...

Grattis till alla

• Cattis28

Blev oxå fru i lördags. En sagolik dag rakt igenom. Min man grät av lycka när jag på kvällen sjöng Shania Twain´s "From this moment" till honom. Och jag grät dagen efter när vi var på väg hem ifrån herrgården. Jag är sååå lycklig och hela dagen blev perfekt.
    Här finns lite bilder på oss....
    www.familjeliv.se/hem/angelica77/galleri.php

Svar på tråden 27 maj!