• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Therese33

JeckaH: Vi skall tillbringa bröllopsnatten på Hotell 11 vid Eriksberg.
    Igår kopierade vi upp alla festprogram och placeringskort och så gjorde jag slingor i håret. Idag så skall vi dansa vals och göra klart musiken... Nu börjar det verkligen närma sig... Hoppas på sol i helgen...

• SFN

Hej! Vi skall också gifta oss den 27 maj 2006. Har varit lugn fram till nu. Är helt plötsligt JÄTTENERVÖS! Men det känns också kul såklart. Vi har gjort festprogram själva. Skall ha dem höga stående. Men nu har vi kopieringsproblematik. Alla sidor skall ju kastas om när man skall kopiera dubbelsidigt osv. Några tips för att förenkla processen. Har jobbat i word.

• Cocogbg

Igår shoppade jag underkläder till bröllopet. Köpte mer vin och mer mousserande, vill ju att det ska räcka.

Var inne på svt vädret på 5-dygns lokala väder prognos, där stod det sol över Göteborg, hoppas att det stämmer och att det inte ändrar sig.

Har ni övar mycket på vals? Vi har inte övat något sedan vi tog en lektio för två veckor sedan. Kom på det igår att vi måste öva, så nu blir det att öva varje dag fram till lördag.

Hur känns det nu? Vad har ni kvar att göra? Vad ska ni göra nu dagarna innan?
    Vilken tid startar er lördag?

• HoT

SFN:
    Vi har oxå program som är stående. Kanske kan det hjälpa om du viker ett antal blanka papper så att det stämmer överens med programmets sidantal, sen är det bara att räkna...

• JeckaH

Vad tiden går lååååååångsaaaaaamt! Är det så för er också? :)

• Rilo

JeckaH: Jaaaaa här med! :)

Om det nu skulle regna på lördag, finns det något man måste tänka på då? Jag läste någonstans att om det är blött i gräset efter regn så bör man ha andra skor om man ska fotas för de blir lätt gröna etc. Vad ska ni ha för ytterplagg? Jag har bara en tunn bolero-liknande sak, men även om det är kallt tänker jag nog inte ha något mer än den. Vi ska ju bara ta oss från kyrkan till bilen, och från bilen till festlokalen..

• JeckaH

Jag får köpa en schal att ha om axlarna i bröllopsbutiken på fredag när jag hämtar klänningen. Hade helst sluppit, men jag måste facea verkligheten. Det kommer att bli kallt.....

• Rilo

Whiii! Hämtar du klänningen först på fredag!

• JeckaH

Den har hängt i ateljén tills nu, ska lämna den hos frissan på fre. Köpte den i januari alltså och har provat den några gånger :).

Svar på tråden 27 maj!