• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Rilo

Håller med JeckaH, ett jättebra tips! Jag ska gå långpromenader varje kväll den här veckan. :)

• gewgaw

Lyckades få tag i en frisör.. Ska dit i dag kl 13 och prata igenom frisyren.. Åh vad lättad jag blev

• Therese33

Jag är förvånansvärt lugn idag, förra veckan var jag hur stressad som helst ...
    Men det är verkligen svårt att koncentrera sig på jobb när man bara längtar till helgen...
    Vad skall ni göra för tidsfördriv förresten mellan frisör och kyrka? Jag skall till frissan kl 09.00, fotografen 14.00 och vigseln är 16.00. Vad gör man emellan dessa tider? Känns lite trist att åka hem och sätta sig i lägenheten och vänta...

• Rilo

Therese33: Jag har exakt samma tider som du! Frisör/smink kl 9, fotograf kl 14 och vigsel kl 16. Stället som vi ska fotas på ligger dessutom bara ca 200 meter från frisören så det är knappt några restider heller.

Jag gissar att jag kommer vara klar hos frisören vid 12 och jag har inte heller någon lust att åka hem! Åka hem och sätta sig vid datorn och BT ha ha, nej tack. :)

Funderade på en picnic/lunch med maken men man är ju så rädd om allt och vill ju inte direkt gå på stan och äta något. Hm.. vad ska vi ta oss till! :)

• Rilo

Efter fotograferingen har vi 1 timme till vigseln. Man måste ju vara vid kyrkan kanske 15.45 så det är 45 minuter det handlar om där = inte mycket tid. Jag tror nog att jag där vill uppsöka en toalett och kanske bättra på sminket lite etc. Antagligen blir det hemma, för vi har som inget alternativ.

• annaglitter

Jag är klar ca 14.00 då kommer taxin och tar mig och tärnorna till kyrkan. Där slår portarna upp kl 15, jag och m2b träffas i sakristian och hinner andas lite och prata med vår präst i lugn och ro en gång till

*iiiiii* nu börjar jag bli nervös!!!!

• JeckaH

Jag är klar 14, fotografering 15 och vigsel kl 16. Jag får nog inte så mycket dötid :). Men jag håller med, man vill ju inte gå på stan precis :)

• JeckaH

har varit och shoppat lite till bröllopsnatten nu. Har ju underkläderna klara, men var och försökte hitta ett fint nattlinne. Det var jättesvårt att hitta ett tyckte jag, så det blev ett kort sovlinne och en jättefin romantisk pyjamas (lite japanstuk på den med omlott och spets). Vad mysigt det ska bli. Dagen efter stannar vi på hotellet till kl 16. Frukost på sängen och mys hela dagen, härligt! Var ska ni sova på bröllopsnatten och göra dagen efter? (Vi sover på hotel Eggers i Gbg)

• Rilo

Enligt SMHI "torsdag 25/5 till måndag 29/5 får hela landet växlande molnighet och regnskurar till och ifrån på dagarna."

Heja solen, kom igen nu! :)

JeckaH: Vi har bokat ett jättemysigt hotell här i Umeå där vi får frukost på sängen på söndagen. Vi kommer nog inte stanna hela dagen där, om det är fint väder ska vi gå och ha en mysig picnic, annars går vi nog ut och äter lite bara vi två. :)

• HoT

Hej! Lite sent hittar jag denna tråden.. Men här är en till som gifter sig nu på lördag!!
    Och jag säger som "rilo" Heja solen!!! Ååå vad jag håller tummarna på att vi får bra väder!

Svar på tråden 27 maj!