• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Therese33

Jag hoppas verkligen att det blir annat väder nästa helg! Känns ju inte så jätteroligt att gifta sig i regn och 10 grader ... Men enligt vår fotograf så blir det bättre bilder i dåligt väder (?) så man får väl se det positiva...
    Cocogbg: Tack för tipset, bor själv i Göteborg så jag åker dit direkt efter jobbet!
    JeckaH: tycker också jordgubbar låter kladdigt... Lycka till med valet, det är som du säger, man planerar allt i minsta detalj

• JeckaH

Hur mycket celcius är 63 grader F?

• JeckaH

Blev jättebesviken när jag såg 10 dygnsprognosen. Hoppas det ändrar sig, det är väl svårt att förutspå så långt fram i tiden?

• Cocogbg

Therese33, kul med en till från Göteborg.

Har precis kommit hem från en mini hippa.
    Mina två svägerskor tog med mig ut på en jätte trevlig middag. Men det blev ju alkoholfritt, de är gravida och jag ammar. Men ändå var det en riktigt bra kväll.

• annaglitter

Kollade SMHIs sida. Där var det bara 5-dygnsprognos så jag hoppas det blir bättre...

Ikväll sitter min sambo och designar vigselprogrammet tillsammans med han som ska tillverka det.

Vi var och kollade in bilen vi ska åka med idag, himla fin!

I morgon ska vi träffa fotografen och gå igenom var bilderna ska tas

Finns det någon lista på vilka som gifter sig var här i tråden??

Annars kanske jag kan starta den

annaglitter: 15.00, Ersta kyrka, Ulriksdals wärdshus, Stockholm

• annaglitter

Tips på vals
    Vi ska valsa till "Av längtan till dig" men utan text. Eftersom vi har band som spelar har vi bett dem att dra ner på tempot till ca 69-72 bpm. Min taktkänsla i kombination med en massa kordination.... :D

• JeckaH

Jag bor också i Göteborg! Var ska ni gifta er nånstans?

• gewgaw

Sällar mig till listan

Gewgaw: 11.00, Alnö g.a kyrka, Alnö hembygdsgård, Sundsvall

• Peon

Gewgaw: 11.00, Alnö g.a kyrka, Alnö hembygdsgård, Sundsvall
    Peon: 14.30, Yttergrans kyrka, Bålsta

Svar på tråden 27 maj!