• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Vickan29

Vi tränade på vår vals igår, det gick väl ok. Men jag hade ju ingen stor brudklänning med underkjol heller! Är lite nervös. Vi hittar bara astråkiga låtar. Det kanske är för vi vill ha en låt man hör valstakten ordentligt. Har ni några tips?

Skulle träffa prästen igår, men han var sjuk! Ska träffa honom i slutet av veckan i stället!

JeckaH, jordgubbar låter jättegott! Men det låter snittar också, kan man inte få ett litet engångsfat med servett till när man serverar den då behöver det väl inte bli så kletigt!
    10 dagar kvar!!!

• Cocogbg

Det är ju ganska tydlig valstakt i Ta mig till havet, emn den kanske inte är så himla kul. När vi tog vår valsk lektion dansade vi bla. till den.
    Hoppas du hittar en bra låt.

• Therese33

Vickan29: Tycker också att det är jättesvårt att hitta en bra valslåt. Vi pratade om att ha Thats Amore med Dean Martin men jag vet inte om den är för snabb... Annars så är det gamla (som jag tycker) tråkiga Taubelåtar eller klassisk wienerwals... När vi tog privatleaktion så dansade vi till en jättebra italiensk låt, jag skall fråga på tisdag vad den heter...
    JeckaH: Kan du inte ha lite tapas? Har lite idéer hemma om det är intressant.. Jag gick även in på tastelines hemsida:
    www.tasteline.com/default.ns&lintDocumentID=3208
    Där kanske du kan få lite idéer?
    Nu börjar det närma sig...
    Hur har ni gjort med placeringskorten? Jag tänkte ha dom fästa på glasen och har letat ihjäl mig efter små klädnypor bla på Panduro och Lagerhaus. Vet ni vad man kan köpa dessa?

• Cocogbg

Säljer de inte små klädnypor i plast bland ballonger och cerpentiner i vanliga matbutiker? Har för mig att jag sett såna bland de hyllorna. Annars kolla www.bodega.se underfest/party och sedan under festartiklar och tillsist under vuxenfest tillbehör och där finns klädnypor i olika färger. Lycka till!

• JeckaH

Tack för tipsen! Vi måste verkligen bestämma oss i helgen. Känns nästan fånigt att en sådan liten gjej som snittar kan ligga och skava :).

Nio dagar kvar nu, ska till ateljen idag och prova klänningen igen. Har så lätt för att gå ner och upp i vikt så måste kolla av nu hur den sitter så här en vecka innan.

Jag hoppas VERKLIGEN på fint väder! Vi vill som sagt ha vigseln utomhus!!!!! Nu ska det regna så långt fram man kan se. Är inne på SMHIs sida varje dag och kollar, är man för besatt då? :)

Önskar att bröllopsdagen var NU, börjar bli ganska trött på alla måsten som ska göras nu innan. Mycket och tänka på, phu! Sen ska vi bara njuta! Längtar!

• Telan

Tjena tjejer!
    Ja, nu är det itne långt kvar. Jag hämtade ut ringarna igår och de var såååå fina. Vill ha dem på mig nu!!

Vi tänker valsa till "Ta mig till havet", den har bra takt. Vi ville gärna dansa till nån av de valser som bandet har på sin låtlista så då blev det den. De hade inte så många att välja på. Dean Martins "that's amore" är bra men den byter hastighet på vissa ställen (stannar nästan upp) vilket kan göra den svårdansad. Värt att tänka på.

• Kotte

Hej, vi gifter oss oxå den 27!
    Det har inte riktigt sjunkigt in än, fattar inte riktigt att det är så några dagar kvar.
    Träffade iallafall kocken igår å gick igenom allt, så där känns det klart. Ska till skräddaren å lägga upp klänningen idag. Även göra vigselprogrammen, om jag hinner, skjuter upp det hela tiden.

Vi kommer valsa till Metallicas "Nothing else matters".

Jag skulle inte rekomendera jordgubbar som mingelmat. Var på ett bröllop där de gjorde det. Blev hemskt kladdigt å om man får fläckar på kläderna så är de svårt att få bort.

• Kotte

Var percis inne å tittade på vädret, det e ju väldigt osäkert men som det ser ut nu så blir det sol med lite moln. Vi gifter oss i Enköping.

• gewgaw

Vart kollade ni vädret nånstans? vill oxå veta om det blir sol å varmt eller regn och kallt Här är vi så fullt upptagna av bröllopet att jag tex missade ett läkarbesök, hua nu måste man in i kösystemet igen.. I helgen ska vi prova frisyrer, samt fixa kartongerna med choklad till gästerna..

Börjar verklligen närma sig nu!

Svar på tråden 27 maj!