• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • JeckaH

Festlokalen var bara ledig tre lördagar i sommar. Då valde vi 27 maj för att undgå skolavslutningar och födelsedagar. Vi ville också att det skulle kunna vara någorlunda varmt också. Sen så är det ju så himla vackert just då, här i södra Sverige har ju allt precis då slagit ut :).
    Ja, tre veckor kvar. Oj oj oj, det går knappt att fatta. Snart är jag gift. Det känns oerhört vuxet :). Vi är först i vår bekantskapskrets med att gifta sig. Det är ett jättestort steg, som också känns jättebra. Har en helt underbar man, jag är så lycklig :).

• AngelicaS

gewgaw.

Nu är det ändrat, har letat vanliga finkläder som en tok, men i dag har jag vart och köpt en brudklänning och tiara Är överlycklig, nu känns det mer som på riktigt. Men ändå ingen som vet, mer än de som behöver veta Vi skall nog gå in till Brudmarsch med Alva i famnen, eller om någon av faddrarna bär, hon är ju nämligen ett litet sött kräkbarn Vad finns det mer än Mendelhsons att välja på?

• gewgaw

angelicaS

åh kul! Det är verkligen något speciellt att skrida in i kläderna.. Ja våran är oxå en liten kräkare hihi så men risk för att det låter illa, men jag vill inte hålla henne *ler* Bra idé med faddrarna dom kan ta dottern medans du och din m2b får er uppmärksamhet

Bröllopsmarch värre fråga.. Vi ska ha mendelsons in och sedan har det blivit Amazing Grace ut.. Men vi lutade ett tag åt Wagners eller Ave Maria, men dom lät inte bra på den orgeln som finns i kyrkan.. Du kanske kan kolla med prästen och be att få träffa kantorn och få en genomgång av låtarna..

Det finns många fina tycker jag men personlgen kände vi att med mendelson så skulle alla fatta vad som var på gång hihi

Hur går det annars med planeringarna? Har nu bokat tid för nagelvård och sminkkurs. Längtar tills nästa vecka då jag ska till smeden och prova ringen och se hur den blev, samt klänningen hos sömerskan.

Träffade några ur släkten som kommer på dopet, och jag sa att jag var så nervös.. Då menade dom men det är ju "bara" ett dop inte ska jag vara nervös.. Oj om dom bara visste

• Therese33

Vi valde också 27:e av en slump, jag ville ha bröllop i slutet av maj då vädret brukar vara bra så då blev det den 27:e.
    Hur mycket har ni kvar av planeringen?
    Vi har festprogrammet, placeringskort (har inte fått svar på alla inbjudningarna än), musik till festen, stämma av allt med prästen, lägga upp klänningen, provuppsättning av håret, skor till min blivande man... Så man börjar verkligen bli stressad. Sen tror jag att jag kommer att bli hippad nästa fredag, hur skall man hinna allt?

• Sprallig

Måste bara berätta: vi har precis träffat prästen och han är så trevlig! Jordnära! Så skönt. Satt och fikade i trädgården en stund och pratade om lite allt möjligt, mest praktiska grejer men lite annat också!

• JeckaH

23 dagar kvar! :) Och det har hunnit bli försommar här i Göteborg i alla fall. Det är så himla gott väder ute, hoppas att det blir så här den 27e!
    Har fått bokat om träffen med vår vigselförrättare för tredje gången. Nästa fredag blir det äntligen av. Känner att det ska bli skönt att ha träffat henne, då vi får ett hum om hur vigseln kommer att vara.
    Ska ha snitt- och champagneprovning i helgen med närmsta vännerna. Vi ska ha snittar till brudskålen och måste ju välja ut de godaste.
    I övrigt är det inte så mycket kvar att göra just nu, lite saker till på IKEA bara och så alkoholinhandlingen i Tyskland. Känner att vi är rätt bra i tid med allt faktiskt.
    Förresten har ni beställt blommorna? Vi var inne och försökte göra detta för några veckor sedan, men dom sa att dom inte tar emot beställningar förrän 1-2 veckor innan? Är detta vanligt?

• Sprallig

Kvar till vigseln: 22 dagar 18 timmar, 58 minuter och 14 sekunder *pip*

• Therese33

Är det bara våran präst som verkar vara lite snurrig? När jag ringde honom förra veckan så är inte varken kantor eller solist klar, men jag skulle vara lugn för han skulle fixa detta... Lugn, det är bara 3 veckor kvar...
    Jag har turen att ha en bekant som är utbildad florist som kommer ordna med mina blommor...
    JeckaH: har du några bra tips på vad man kan ha på snittarna? Tänkte ha snittar under dagen innan vigseln...

• AngelicaS

gewgaw

Jo det känns som det skulle funka bra, först kommer jag å m2b, sen bestman och tärna/gudmor och sedan gudfar med alva.

Vi gillar brudmarsch från delsbo, tycker de andra låter så dystra på något sätt, ut vet vi inte än, men har på förslag sopm ni med amazing grace.

Klänning inköpt i tisdags ju, sen köpte jag skor i går, en väninnna gör håruppsättning, snart färdigutb, frisör.
    Hon kommer bli så paff samma dag när jag tar fram tiaran. den minen skall bli kul å se, hon vet inget, tror jag vill vara fin på dopet bara. Naglar gör jag den 23:e har bokat tid här hemma i stan, maken lägger jag själv, har gått en del småkurser och sånt...

jag är jättedåligt på att hålla tyst, jobbigt. Så i går skvallarde jag för bästa väninnan, skäms på mig.

• JeckaH

Återkommer om snittarna efter snittprovningen, så får ni veta vilka som var bäst :).

Ännu en dag med fint väder, och 22 dagar kvar :).

Svar på tråden 27 maj!