• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Telan

Hallå tjejer! Nu är det mindre än en månad kvar!! Hur går det för er?
    Vi har inte heller pratat med prästen, han ska höra av sig "några veckor innan bröllopet" - det tycker jag är nu. Om han inte ringer i nästa vecka så gör jag det.

• Sprallig

Vi gifter oss också 27 maj. "Skönt" att höra att det inte bara är vi som inte har pratat med prästen ännu. Ringde igår till pastorsexpeditionen och kvinnan där sa återigen att han skulle höra av sig ett par veckor innan... Hmm. Vill ju prata med honom nu ju så att det inte är några oklarheter med musik m.m.!

• arlanda-par

Hej!
    Vi ska gifta oss den 29/5 på Arlanda och reser därefter till Rom.
    Vi ska ha med oss våra 2 pojkar och bådas föräldrar till Arlanda. Bröllopsresan åker vi på alldeles själva!
    Längtar!

• AngelicaS

gewgaw:

Vi ska inte träffa prästen förräns den 19:onde jag tyckte det var sent, men det kanske är vanligt? Skall du ha klänning? Dop före eller efter vigslen?

• gewgaw

AngelicaS

Kanske är vi tidigt ute med att träffa prästen, vi kommer att ha teckenspråkstolkar och dom måste ha materialet tidigt.. Jo jag kommer absolut att ha vit brudklänning på mig, vi ska fotograferas innan och kommer sedan till kyrkan lite senare, hoppas alla gästerna har gått in Sen blir det klockrigning och mendelsons brudmarch spelas och då fattar nog folk vad som händer hihi.. Vi kommer att vigas först och innan utmarschen så tar vi dopet, prästen hämtar vår dotter vi döper henne och sedan lämnas dotter över till min syster. sen kommer utmarschen, detta för att det är lite roligare att döpa dottern som man å hustru , plus så får vi det traditionella in å utgång..

Hur kommer ni att göra?

• gewgaw

Hörni brudar!

Har en fundering hur kom det sig att ni valde just 27 maj till att gifta er??
    Var det ett önskemål eller pga, en slump?

nyfiken *ler*

• Sprallig

gewgaw:
    Varför vi valde 27 maj? Passade så bra med långhelg när man som vi har ganska många långväga gäster. Du själv då?

• gewgaw

Det blev en slump, min m2b ville ha dopet på dottern i gamla kyrkan som öppnade 25/5, när jag ringde prästen så hade dom tid 11 juni eller 27 maj. Och då passade 27 maj bättre eftersom risken fanns att dottern växer ur släktens dopklänning.. så på den vägen är det

• Pod

Halli hallå! Här är en till som gifter sig den 27:e. Vart tog tiden vägen? Det är ju för guds skull tre veckor kvar!! :D :D

Vi har det mesta under kontroll. Fattas en del saker, som att konsultera med fotograf och bagare och göra små justeringar i klänningen. Jag har varit stressad ett tag men ju närmare vi kommer desto mer känner jag "det blir bra det här, och missar vi något så gör det inget". :)

• Tjugosjuan

Det var slumpen som gjorde att det blev 27:e maj

Hur gör ni med trycksaker som bordsplacering och sånghäfte, skriver ni ut dem precis innan? Jag tänker mig att det kanske blir avbokningar och ändringar i bordsplaceringen i sista minuten. Kommer ni att använda tryckeri eller egen skrivare?

Svar på tråden 27 maj!