• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Pod

Hur går det för er tjejer? Mindre än 2 veckor kvar ni.. whiiii! Börjar kännas i magen nu tycker jag. :)

• Therese33

Hej tjejer! Blev möhippa i fredag som jag befarade, har legat dålig hela helgen...
    Det blev iallafall en rolig hippa, det började med att jag skulle träffa en kompis på ett café i Göteborg, jag var lite misstänksam innan jag kom dit men när jag väl kom dit så var det bara hon där så vi satte oss och fikade och efter en timma dök tjejgänget till min förvåning upp. Snacka om lurad! Dom klädde ut mig så jag fick ha på mig en verkstadsoverall och skor med jätteklackar+massa fult läppstift i hela ansiket och en hemmagjord slöja. Sen fick jag en kamera som jag skulle fotografera massa olika saker som jag fick i uppdrag. Sen gick vi på restaurang och käkade och drack massa shots (usch...) och sjöng karakoe! En jätterolig kväll!
    Skall iväg idag och fixa provuppsättning hos min frisör, sen skall jag jaga vår präst som inte hört av sig ang kantor och solist än...
    Festprogrammen är nästan klara så i veckan måste vi göra klart musiken+placeringskort. Skall ni dansa vals och till vilket låt isåfall? Kram på er alla i all stress

• JeckaH

Vi dansar till Sinatras Fly me to the moon. Vi kan inte dansa direkt så det blir som det blir. :). Var på provuppsättning i lördags, det var roligt. Jag färgade även håret jämnt brunt och klippte lite samt plockade ögonbrynen. Provuppsättningen blev bra och jag fick ett hum om hur det kommer att se ut på den stora dagen. Ska ha tiara. Halvuppsatt med löshår baktill. Jättesnyggt!
    Hade snittprovningen igår med en kompis. Men vi är inte riktigt färdiga än. Jag blev inte så nöjd. Vi provade tunnbrödssnittar, men jag vet inte. Det blir så kladdigt. Tänkt kanske ha skink och räkröra i crustader istället. Vad tror ni?

11 dagar kvar!!!!!! Tick tack....

• Therese33

Tycker det låter supergott med crustader!
    Fick äntligen tag på vår präst igår så vi skall träffa honom idag, känns bra!
    Var hos frissan i måndags och gick igenom allt, det enda jag är osäker på är sminket... Tänkte ha både slöja och tiara...
    Det är ju hur mycket att göra som helst varje dag nu fram till bröllopet ju, fattar inte att man skall hinna jobba också

• Cocogbg

Hej, hittade precis in hit. Vi gifter oss också den 27maj, inte långt kvar nu.
    Vi kommer även att ha dopet av vår son då. Har sytt dopklänning och min brudklänning själv, brudklänningen är nästan klar.

• Therese33

Hej och välkommen cocogbg! Har ni hållt bröllopet hemligt eller vet alla om det? Har du mycket kvar?

• JeckaH

Istället för snittar då? Vad kan man ha? Jordgubbar? GE MIG TIPS! :)Har kört fast i det här med snittarna, nu är vi osäkra på om vi ska ha några.

• gewgaw

Cocogbg: Hej välkommen.. vi kommer oxå att ha bröllop (hemligt) och dop samtidigt, fast då på vår dotter *ler*

Undrar samma fråga som therese33 är det hemligt eller officiellt?

• Cocogbg

Hej igen! Vi har det inte hemligt hade från början planerat för bröllop, men så blev jag gravid och då bestämde vi oss för att ha dopet samtidigt. Vi har fortfarande lite kvar som skall göras, men det är sånt vi nog hinner med. Vi har tagit en privatlektion i vals. Var inte alls så lätt som jag trodde. Vi kommer dansa valsen till James Blunts "You're beautiful". Skall till hon som fixar håret på mig och våra två döttrar på onsdagen och sedan på lördags morgonen. Vi har 80 gäster, har gjort klart bordsplaceringarna nu. Hoppas så att det blir fint väder!

• Cocogbg

Oj, såg frågorna i tråden som JeckaH skrivit. Svarar här, Vi gifter oss i kyrkan, hyrt en lokal och beställt cateringmat. Bröllopsresa har vi inte planerat in ännu, men den blir i höst efter sambon(blivande maken) slutfört ett projekt på jobbet. Eller nästa vår, beror ju på vart vi vill åka. Vi kommer att resa med våra barn.

Svar på tråden 27 maj!