• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Telan

Hej hej! Vi ska också gifta oss 27:e maj men hittills har jag mest hängt på maj-tråden.
    Det blir kyrkligt bröllop, med efterföljande fest på herrgård och dans till inhyrt band.
    Jag börjar bli riktigt nervig och drömde inatt att vi avbokade precis alls - dagen innan bröllopet. Usch, vilken mardröm.

• JeckaH

Jag var och provade klänningen igen igår för att se om den passade fortfarande. Den satt perfekt! Det var ju ändå 3 månader sen sist jag provade den, så jag var lite nervös. :) Sen ska den sys upp också, den är lite för lång, så hon nålade och höll på. Jag kunde inte låta bli att le under hela provningen, jag var så himla fin. Man känner knappt igen sig :). Längtar som sjutton nu. Jag och sambon satt häromdan och spekulerade i när svensexa och möhippa kommer (för vi vet med all säkerhet att det kommer :)). Vi tippar på 6e maj för skojs skull och att det blir på samma dag. Har ni blivit hippade än, eller anar ni också "ugglor i mossen".

• AngelicaS

Här är en till, fast vi gifter oss i hemlighet i samband med vår dotters dop den 27:e Maj. Så vi kör på riktigt budgetbröllop, eller a det blir typ bara vigslen. Och så sa vi att när vi köpt hus så har vi en fest sen. Har svårt att hitta nån musik bara, eller låt till bröllopet. Och prästen har inte ringt tillbaka än. Ringarna kommer den 29:onde på posten. Längtar. Vi skall fotas före med, min kompis fotar, hon är inte färdigutbildad ännu.

• Vickan29

Jag var och nålade in klänningen för 4 veckor sedan måste ringa och kolla om den är färdig.
    Är lite nervös den är väldigt kroppsnära och nu har jag glufsat godis varje dag!!
    Svärmor kanske råkade försäga sig angående möhippa är inte rikrigt säker. Men hon började prata om att min m2b syster ska komma till stan 26 april (hon bor 20 mil härifrån) sedan var det som hon kom på något och sa eller när det nu var sedan började hon prata om ngt annat! Jag ska definitivt vara på min vakt hela den veckan! Pirrigt!!

• JeckaH

Nej, ingen möhippa eller svensexa ännu. Nästa helg blir det definitivt inte, min tärna är på semester då.
    Har beställt färdigt maten från cateringfirman idag. Vi har beställt buffé och bröllopstårta. Det är inte långt kvar nu! Den 2 maj ska vi träffa vigselförrättaren. Har ni gjort det än?

• gewgaw

Vi gifter oss oxå den 27/5.. AngelicaS: Vårt är oxå hemligt i samband med vår dotters dop..

Det mesta är färdigt nu, ska prata med prästen i morgon och sedan är det program som ska fixas, samt så måste jag ringa och boka blomsterdekorationer. Klännigen ska provas igen den 8/5..

Jag känner samma som er, börjar bli nervös, dels för att gästerna inte vet att det ska bli bröllop och dels för att det ÄR bröllop *ler*

• Baileys

Vi har inte blivit kontaktade av prästen ännu, men hoppas hon hör av sig inom en snar framtid En vän har gjort ett arr. för orgel åt oss på in- och utgångsmusik och jag vill att kantorn får dem..

4 maj ska jag iväg och göra ändringar på klänningen och samma kväll ska vi på valskurs

De senaste dagarna har jag suttit och försökt bestämma vilka blommor jag vill ha i buketten så jag kan ringa och beställa den nå´ngång..

Ang. hippa/sexa så har jag mina aningar att det blir alldeles strax inpå dagen B..

• Vickan29

Vi har inte tagit kontakt med prästen än. Känns som det är dags att göra det snart.
    Var och provade min klänning förra veckan hon skulle sy in den en storlek men jag tror hon sytt in den 1 1/2 stl, eller också har jag blivit större!
    Så nu tar jag det lite lugnt med godiset och ska prova den igen om 2 veckor hoppas den sitter bättre då...

Jag känner väldigt starkt att något kan vara på gång senast till lördag! Kan ha fel men jag vet att två vänner som inte bor här ska komma ner hit senast till helgen. Usch jobbigt att inte veta! Lovar att rapportera efter helgen!

• Tjugosjuan

Gifter mig också 27:e maj. Börjar verkligen dra ihop sig nu! Har haft möte med prästen, bokat fotograf, ska prova klänningen en sista gång. Har ni något bra tips inför stora dagen? sånt där som man säkert har glömt bort att göra?

Svar på tråden 27 maj!