• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • gewgaw

Puh tillbaka i vardagen, var på marknad i helgen och samtidigt besökte min syster, men jag missade allt.. åkte på magsjuka hua! Är hemma igen och i morgon ät det dags att prova klänningen igen *ler*

Undrar om ni har nåt tips på mat dagen innan och efter, har ganska många gäster hos oss som sover över så tips på någonting snabblagat,mättande å enkelt har ni det?

AngelicaS: låter som en toppen idé, åh ja sant det svåraste med allt är att hålla tyst *ler*

• Therese33

Sprallig: Grattis till en bra präst! Våran präst verkar lite flummig... Det är fortfarande inte klart med varken solist eller kantorn till vigseln och vi skall inte provgå i kyrkan heller, det behövdes inte tyckte prästen... så man är jättenervös att det något som inte kommer att klaffa...
    Gewgaw: Gå in på tasteline.se eller svt.se, där finns massa recept. Pastasallad fungerar ju alltid...
    Idag skall jag till sömmerskan för att sy in brudklänningen, känns verkligen att det börjar närma sig!

• JeckaH

Det blev ingen snittprovning, det blev MÖHIPPA! Jag hade sååååå roligt hela dagen. Är fortfarande lite sliten faktiskt....:)

• Therese33

JeckaH: Grattis! Jag väntar fortfarande på min, undrar om det verkligen blir någon...
    Då får du återkomma om snittarna

• gewgaw

Då har man varit och provat klänningen, satt som smäckat (trots mina runda (tjocka) former) hehe Åh vad det kändes kul att stå där i provrummet, känns så skönt att det är avklarat.

Terese33: tack för tipset, det ska jag göra.

JeckaH: åh kul! vilken överraskning, berätta gärna vad som hände!

• Therese33

Hej tjejer! Vart har ni tagit vägen?
    Har ni gjort era placeringskort än? Och i vilket program isåfall?
    JeckaH: Hur går det med dina snittar *nyf*
    Har en svag aning att det blir hippa imorgon, vi får väl se...
    Skall ni ha blomsterbåge eller vad kommer ni ha för blommor på borden?

• JeckaH

Ja, herregud, jag vet inte hur vi ska få in snittarna i planeringen, det är ju helt crazy nu. Två veckor kvar och varenda ledig dag är uppbokad med bestyr. Imorgon är det hårfärgning och provuppsättning:). Träffade vigselförrättaren idag. Hon var trevlig och det kändes väldigt bekvämt. Beställde blommorna i torsdags.

Vi bara måste göra snittarna snart! Champagnen står ju på kylning och bara väntar på att bli smakad. Vi kanske provgör snittar imorgon bara jag och han, vi får se.

Hur går det för er då? Börjar det pirra i magen? Vad har ni kvar att göra?

• JeckaH

Therese33:

Åh, jag önskar nästan att jag hade min hippa kvar. Den var så rolig! Ha det så kul imorgon ifall den blir av för dig!!!!

Vi kommer inte ha blomserbåge, men ska ha blommor på borden. Det blir låga, små vaser med blandat plockade blommor (vad vi kan hitta) och rosor. Brudbukett och corsage blir vita kallor, enkelt bundet.

• Vickan29

Jag hade min andra!! möhippa igår så nu kan jag nog pusta ut. Idag är det min m2b tur hehe :). Har bara att skriva ut festprogram och vigselprogram kvar och träffa prästen så jag vet säkert vad jag ska skriva i vigselprogrammet.
    Alla ska få ett personligt festprogram med sitt namn på då slipper jag göra placeringskort!
    Nu är det ju bara de roligaste sakerna kvar färga håret, provuppsättning, provsminkning, fixa naglarna och sola mig brun.
    Hoppas att det är de roliga sakerna i alla fall är lite nervös för sminkningen!

Spännande att höra om det blev någon hippa Therese33!

Svar på tråden 27 maj!