• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • JeckaH

Vädergalen är bara förnamnet. Det första jag gör varje morgon är att titta på alla progoser jag kommer över :)

• Baileys

Nu har jag mejlat prästen och frågat om det går bra att göra ett tillägg i vigselordningen utan min blivandes vetskap
    Tänkte sjunga en liten stump någon gång efter tillkännagivandet (om jag törs!!!) I så fall har jag en av tärnorna som kan kompa mig, så jag behöver inte "bråka" mer med kantorn *nervöööös*

• Rilo

Baileys: Wow vad häftigt! "en liten stump" - vad blir det? *nyfiken*

Jag tycker det är jättemodigt, det kommer garanterat att bli succé. Jag kan inte sjunga så för mig är det inget alternativ..

• Baileys

"Growing old with you" (den Adam Sandler sjunger i "The Weddingsinger") fast jag gör en svensk text istället.

• Rilo

Neej vad kul!! Den är så himla bra, vi funderade på att ha med den någonstans under kvällen men valde bort den ändå. Jätteroligt med svensk text, det måste du ju bara göra! :)

• JeckaH

Vad roligt, och vad MODIGT! You go girl! Han kommer att bli jätteglad, tror jag:)

• Baileys

Hi hi, ja jag hoppas att jag lyckas överraska honom

• Cocogbg

Två dagar kvar

Baileys vad modig du är, så rörd din man kommer bli! Önskar jag hade kunnat sjunga.
    Men våra två små tjejr kommer att sjunga en vaggvisa till deras lillebror under dopet. Vi har ju både dop och bröllop.

Har precis kollat vädret på lördag och det är fortfarande sol över Göteborg!

• JeckaH

Jajamensan, såg också prognosen :). Hoppas att det verkligen blir uppehåll nu. Idag ska vi köra ner till skåne för att hämta lite grejor till festen. Vi var tvungna, mina föräldrar som bor i skåne fick inte plats med det i sin bil. De åker upp imorgon. Herregud, vi gifter ju oss i övermorgon! Ofattbart!

Jag känner att jag har blivit lite knäpp så här innan. Humöret går upp och ner, ena stunden känns allt fantastiskt, i nästa stund är det lite jobbigt med alla bestyr. Om jag bara kunde slappna av lite. Ska snart gå och träna, det brukar göra susen. Sista träningen som ogift :).

• storstrumpa

Jag visste det... Bägge sönerna har senaste veckan varit förkylda och inatt höll yngste sonen igång hela natten. Och vana som vi är med öronbarn fattade vi direkt vad som var på g. Var till läkare och visst... Sonen har öroninflammation. Men ingen feber så han är ju pigg iallafall men gnällig. Förhoppningsvis släpper trycket nu med nässpray.
    Jag visste att ngt skulle hända, inget kan gå smärtfritt.
    Men iövrigt är allt under kontroll, inget nervös än men det kanske kommer

Svar på tråden 27 maj!