26:e Augusti 2006 nr3
Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar
Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg
Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar
Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg
Gomorron ladies!
hancohjag, grattis i efterskott!
ska hämta min ring idag! förlovningsringen alltså... den har blivit hela tre storlekar för stor!! å så ska jag prova vigselringen, fast oinfattad, bara så att de två passar ihop. spännande!
thindris, såg att du skrev för ett par dagar sedan att du skickat in hindersprövningen OCH namnpappret...
jag har inte riktigt vetat hur jag ska göra med det... jag ska ju byta till hans och ta ett mellannamn, men när skickar jag in det? om jag skickar in det nu träder det inte i kraft förrän jag har gift mig då? *funderar*
god morgon alla blivande!
Bridecilla,
vi skickade nyligen in våra papper om hindersprövning och namnbyte till skatteverket, vi gjorde det nu med tanke på att det snart är semestertider och det är skönt att få det klart innan dess. Namnändringen träder i kraft först efter bröllopet.
79 dagar det kommer att gå fort fram nu...
har ni hunnit kika på smycken???
Mi-is,
ja jag ska kanske skicka in det nu...
hindersprövningen har jag redan fått tillbaka (vi fick gifta oss :) )
ja å det är sååå svårt med smycken...
fick ett par jättefina örhängen på vår 3 årsdag (25/5) men de är fyrkantiga å då passar de inte till kronan... men men...
det ger sig...
vi har idag bestämt oss för att vi inte vill ha den konditorn som vi har bokat...
han kan inte göra den tårtan som vi vill ha exakt utan med ändringar å först sa vi ok det blir bra... men så har det fått ligga å gro lite å då känner jag att nej, vill inte... för det skulle bli en halvmessyr å det känns inte så roligt... det blir lite beigt om ni förstår...
Vi skickade in hindersprövning och namnbyte samtidigt. Men namnbytet blir ju inte av förän vi gift oss. Har fått tillbaka hindersprövningen...wow det var häftigt, att ha det på papper, att vi FÅR gifta oss....
Verkar som att det är dags för oss nu att skicka in hindersprövning och namnbyte. Jag å min sambo ska ta det efternamn som han hade när han var liten. Trodde att det inte skulle vara nåt problem... ja, egentligen så är det ju inget problem bara inte riktigt som vi tänkt oss. Först måste nämligen han byta efternamn redan nu och sen när det är gjort sp kan vi skicka in hindersprövning + min namnändring.
Saken är den att då byter han ju namn före mig!!
Jag har nog förlikat mig vid tanken nu efter nån dag men min sambo behöver tydligen nån dag till på sig....
Men det känns ju lite konstigt på nåt sätt inte riktigt som vi tänkt oss....
Jo glömde ju skriva att om vi ska ha hans "Barndomsefternamn" så måste vi anmäla det till patent-och registreringsverket och betala 1500 kr!!!!
En sak till: Är det nån fler än jag som nästan enbart bara har bröllop i huvudet!?
Kram
Elvisa,
visst är det mycket med bröllopet som snurrar i huvudet, men just nu känns det konstigt nog som om vi har koll på läget och kan stressa ner lite. det går nog i perioder det där, ibland tänker man enbart på bröllopet och sedan inser man att man måste koppla bort det ett tag för att få lite distans och kanske på så sätt hitta de bästa lösningarna... nåja, att planeringen tar mycket tankeverksamhet är ju självklart, vilket bl.a. visar sig i drömmarna (som vi har pratat lite om... )
Elvisa
Min m2b fick också byta namn, för att vi skulle kunna ta det namn vi vill ha. Men hans mamma heter det, så då behövde vi inte betala något.
Bridecilla
Vi skickade in alla tre papprena på en gång, eller vi åkte till skattekontoret och lämnade alla tre på en gång... Namnändringsblanketten ska väl skickas in samtidigt som hindersprövningen som jag har förstått. Vill du ha ett mellannamn är det bara att skriva det på namnändringspappret.
Hm, ja det kasnke är bättre om vi går med alla papper dit och pratar med dem öga mot öga.
Det är så synd för m2b:s mamma har tänkt byta tillbaka till sitt flicknamn men skjuter på det hela tiden. Nu när hon inte har gjort det så blir det ju lite besvärligare.
Jaja finns väl värre saker som kan hända än att namnbytet inte blir lika smidigt som man tänkt sig...
Tjejer,
Har ni hittat några tärnklänningar än? Jag har verkligen problem med att hitta klänningar som är fina men inte alltför dyra!!!
Börjar få lite småpanik