• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Sofie81

Någon som vet något mysigt ställe i Sverige att åka till ett par dagar. Trevliga restauranger och där det är fint och finns nåt att göra i början av september.Vågar ju inte åka så långt ifall att barnet vill komma tidigare.

• helenekl

Precis som Rockbröllop har vi önskat oss resa i gåva o gör en sista-minuten-resa förhoppningsvis till grekland

• Eppika

Vi har inte bokat någon resa. Håller på och bygger hus, längtar till dec då vi äntligen får flytta in!!! Så pengarna går till annat för tillfället. Det får bli till våren eller sommaren -07 istället.

• Thindris

Hm... jag börjar jobba på tisdagen efter bröllopet. Romantiskt va? Vi planerar att ta vår bröllopsresa i höst eller vinter. Lite körigt med nytt jobb att börja med att vara borta en massa... vi åker ju ner två veckor innan bröllopet för att styra upp en massa... Önskar vi kunde vara lediga efter bröllopet, men det får bli en senare resa, troligtvis över jul o nyår Min m2b börjar skolan den 28/8, så det passar inte att fara iväg då...
    Men vi önskar oss bara pengar i bröllopspresent. så förhoippningsvis får vi en fin resa lite senare

• HanOchJag

Jag undrar oxå som Sofie81 Vi har väl inte bestämt vart eller om vi ska åka iväg. Får se hur mycket pengarna räcker till. Kanske kommer iväg någonstans. Har haft funderingar på något mysigt ställe i sverige och ta en 3-4a dagar på

• Rockbröllop

jA...jag satsar stenhårt på att få åka vecka efter bröllopet. Har tagit ut semester då ifall att....

Det vi har problem med är hur gästerna ska ge presenten. Hörde nåt om resecheckar, men då måste man väl boka via ett speciellt bolag o då blir det ju inte sista minuten... billigaste resan o.s.v. Nån som har råd? Kan man önska sig pengar som resebidrag, eller är det fräckt? Det är bara det att vi vill åka så fort som möjligt i så fall....

• madelyn

Rockbröllop,
    Ska ni oxå önska er pengar?
    Vi tänkte göra som så att vi ska ha en låda där gästerna kan få lägga sina presentbidrag till oss.

• Bridecilla

vi ska också till thailand (å till australien) så därför åker vi i november.
    men dagen efter bröllopet sticker vi till gullholmen (en underbar ö i Bohisländska skärgården) i en vecka nästan.

hanoch jag, sofie81
    kolla countrysidehotels.se där finns en massa finfina hotell i svea rike!
    perfekt för en romantisk kort smekmånad!!

min systers bestmen (de var två) hade gjort ett stort hus i papp som man kunde lägga ner bidrag till derashem eller bröllopsresa.
    en annan kompis till mig öppnade ett postigrokonto där man kunde sätta in pengar å så skrev man vem det var ifrån i meddelanderutan.

• Bridecilla

bohusländska till och med :)

• Eppika

Har ni haft samtal med prästen ännu? Vår präst har semester till veckan innan bröllopet, så vi kommer tydligen ha det då.

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3