• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Thindris

madelyn
    Precis Några smågrejer kvar, men i det stora hela är bilden klar av hur vi vill att allt ska vara.

Provade min utstyrsel igår. Kändes helrätt Gud vad jag längtar efter att få gå altargången ner!! Ska bli så himla roligt!!!

• Eppika

madelyn - Grattis på 3-års dagen! Hoppas ni hittar på något skoj till kvällen

Det är ganska lugnt på planeringsfronten här med. Sitter och knåpar lite på festprogrammet. Ska till guldsmeden på onsdag och se vad de säger om mitt förslag till vigselring. Funderar på att dela på förlovningsringen och sätta vigselringen i mitten.... Förlovningsringen är 5 mm bred och jag har smala fingrar. Det ser inge bra ut med en smal vigselring till förlovningsringen. Var på en affär där expediten föreslog två ringar, en på var sida om förlovningsringen. Blev snyggt, men dyrt....Får se vad jag tycker på onsdag....velpanna...

• madelyn

Thindris,
    Vad kul att du är nöjd med det du ska ha på dig! Är väldigt viktigt tycker jag.

Eppika,
    Tack! Ja, vi ska på fest ikväll så det blir nog kul
    Låter snyggt det där med att dela förlovningsringen- eftersom den är rätt bred så funkar väl det hur bra som helst?

• HanOchJag

madelyn grattis på eran 3års dag. Hoppas att kvällen var mys.

IDag blir det till att fira första RÖDA nationaldagen och min födelsedag.
    Blir hela 27 år gammal.
    Ha rfått höra att vi ska in till stan och visst köpa nåt
    Undra om det kan vara min födelsedagspresent *haha*

Får väl kolla om man hittar lite trams till bröllopet oxå,
    Caketopper (heter så va) Paret som man ställer uppe på tårtan,VAR kan man hitta det??
    HAr hittat en jätte fin ljusbehållare på duka. Helt underbar. Men tror att den är aldeles för tung att ställapå tårtan. Plus at det kanske inte är så gott med värmeljus uppvärmd grädde

• Thindris

Eppika
    Min förlovningsring är också 5 mm bred och vi fick samma förslag som du, två ringar. Men det blev som sagt dyrt...

Igår var vi och beställde min vigselring Kändes helt fantastiskt och underbart!!! Eftersom vi specialbeställer så vet vi inte riktigt hur den kommer att se ut. Ska bli jättespännande! Gick åt ganska mycket guld till ringen. Men mamma, jag och mormor har skramlat ihop gamla trasiga smycken och kedjor. Vi fick ihop så pass mycket guld att det räckte till hela ringen plus att de kunde dra av 2000 kr på priset. Helt otroligt!! För oss kändes det underbart, eftersom vår budget är ganska tight. Nu kan vi kosta på ett par lite dyrare manchettknappar till min älskling istället

Det börjar verkligen kännas att det är dags snart!!! tycker ni inte det? Snart är vi fruar...

• Eppika

HanOchJag: Grattis på födelsedagen! Vi får också tårta idag, måste ju fira nationaldagen nu när vi äntligen får tid att fira

Thindris: vad bra med lite avdrag på ringen. Har du designat den själv?

• Eppika

Caketopper...jag har införskaffat ett badanks-brudpar, finns på Mique. Vet inte om vi kommer anväda dom på tårtan, eller om det får bli i badet istället.

• Thindris

Eppika
    Nej, inget så avancerat Vi hittade en engelbr.ring som vi tyckte om. Men för att det ska se bra ut med förlovningsringen måste guldsmeden göra den själv. De har lånat min förlovningring och har den nu som modell för själva utförmningen av ringen. Sen vill vi ha små diamanter i en tät rad i mitten av ringen. Så man kan säga att det går åt mer guld och mer diamanter i min ring än vad det gör i engelbr.ringen. Det är så den skiljer sig från originalet. Så den blev dyrare, men med guldet vi lämnade in fick vi ett himla bra pris iaf. Vi är jätteglada, för nu kunde vi ta så många diamanter vi ville ha, vi behövde inte snåla på det Men som sagt, vi har inte sett ringen färdig, utan har fått föreställa oss hur den skulle se ut färdig. I våra huvuden var det toppenfint

Bara på ploj visade jag min m2b en ring sist jag såg när vi var inne. Han blev lika tokig i den som jag blev! Dock var priset inget vi hade tänkt oss. 20 000 kr är vi inte beredda att lägga på en ring... Men snygg var den! Men den vi har beställt är också himla snygg!

• Thindris

Eppika
    Det där brudparsankorna, var de dyra? Skulle ju vara perfekt att ha i det poolstora badkaret vi har på vårt hotellrum. Söt liten överraskning till min m2b....

• Thindris

~~~82 dagar kvar nu tjejer!!!~~~
    !!!Uuuunderbaaart!!!
    Gud vad jag längtar. Det känns så himla verkligt nu

Önskar er alla en underbar dag!

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3