• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Thindris

Bridecilla
    hi hi Kul att läsa din planering, ungefär så ser det ut för oss också

I början när vi började planera och drömma så trodde vi hela tiden att vi var så orginella tex när det gäller färgtema, tårta etc... nu såhär mer än halvvägs mot bröllopet så inser vi att det ska mycket till för att man ska vara först med något Men vad gör det? Vi är jättenöjda med vår egen planering och känner oss orginella. Allt är ju ändå trots allt första gången för oss

Men en fråga till er alla tjejer, har ni bestämt er för vilket efternamn ni ska ta?

Vi har ett problem, vi kan inte riktigt bestämma oss för vilket efternamn vi ska ta... Det blir inte mitt som jag har nu, utan det planerar jag att ha kvar som mellannamn. Däremot har min m2b två efternamn, vilket vi egentligen bara är intresserade av det ena. Det andra är ett typiskt --sson namn, vilket de andra två kvarvarande inte är... Oj, det här blev rörigt.
    Saken är den att vi väljer mellan min m2b´s ena efternamn och min pappas efternamn. Min pappa dog när jag var liten, så det namnet känns speciellt. Både min pappas namn och min mans efternamn är två ganska ovanliga svenska efternamn. Även om jag verkligen tycker om min pappas efternamn, vilket min m2b också gör, så är jag lite larvig sådär... jag vill gärna ta min blivande mans efternamn... för då känner jag mig mer gift... Är det larvigt? Jag vet inte, blir smått tokig på detta... Grejen är också att väljer vi det här efternamnet, som kommer från hans mamma, blir hans pappa arg och tar vi hans pappas namn, --sson, så blir hans mamma sårad... Arrgghhh, det är så löjligt, men vi blir snart tokiga på det här!

• gill

Nu händer det grejjer! Ser ut som att det inte blir den 26é... utan bli den 16é !!!! Hej o hå, tur att man inte skickat ut inbjudningarna ännu hehe;)

• Bridecilla

har nu varit på möte med konditorn...
    det blir inte exakt som jag vill ha det för eftersom det är moussetårtor så måste man ha ställning å kan inte ställa dem direkt på varandra, men det blir nog fint ändå!!
    det blev hallonchoklad för det blir så fint när man skär i den...

thindris,
    efternamn ja...
    har också velat fram å tillbaka för min blivande har oxå ett typiskt -sson namn å jag har ett ganska ovanligt svenskt namn.
    men jag tar hans -sson namn med mitt eget som mellan namn. blev tvungen att bestämma mig på studs när jag bokade bröllopsresan för jag var tvungen att boka den i korrekt namn (vi åker inte förrän i november så jag hinner byta namn)

finns det inget "nytt" namn ni kan ta?
    jobbigt när man "trampar" folk på tårna hur man än gör... men de borde verkligen "kamma sig" som man säger här i gbg!! dvs komma över sig själva!

• Bridecilla

men gill, du får hänga med oss iaf :)

• Bridecilla

madelyn,

min kommer att kosta ca 5.500!
    jag blev glatt överraskad för jag syr upp den och hade väntat mig kanske det dubbla!!

• gill

Bridecilla : Tackar... Ja tur e iaf att man har is i magen "när hela havet stormar" hehe... Men nu hoppas jag bara att allt går i lås så man kan slappna av lite :)

• Eppika

Min klänning går på 6.080 kr. Det är en Nixa kjol och en Lilly top.

Jag kommer ta min bilvandes efternamn. Han hette tidigare Svensson men bytte för drygt två år sen till sin mammas flicknamn, som deras släkt är ensamma om att ha. Så det blir nytt och originellt/ovanligt för min del!

Hallon/chokladmousse tårta låter supersmaskigt! Ska kolla med konditorierna här om någon gör sån

• madelyn

Någon som vet var man kan hitta bra underkjolar till klänningen? Är det bäst att gå till bröllopsbutiker?
    Jag skulle behöva en under min klänning som har stålringar eller mkt tyll..

• madelyn

gill,
    fin klänning föresten!

• gill

madelyn : Tack :) Jag fick sy in den från stl 40 till en 34/36á så jag hoppas den passar bra nu!

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3