• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Bridecilla

madelyn,

vi ska träffa konditorn imorgon.
    så spännande!

• madelyn

Mi-is,
    Jag tänkte börja med festprogrammen nu litegrann.. har redan börjat skriva lite smått på info om alla gästerna.

Bridecilla,
    Spännande, vi ska nog oxå snart till konditorn och provsmaka alla olika tårtsmaker, mums!
    Har ni bestämt hur ni vill att tårtan ska se ut än då?

• Eppika

Gill, välkommen! Hoppas planeringen går bra

Ang tårta, är ni inne på vanlig tårta eller moussetårta? Vi är nog inne på det sistnämnda.

Är det för mycket att ha 3-rätters och tårta, eller ska man skippa efterrätten och ta tårtan istället?

• madelyn

Eppika,
    Vi kommer ha både 3-rätters och tårta. Efter middagen blir det en paus och sen serveras kaffe, avec och tårta.

• Eppika

madelyn: tar ni bröllopsvalen mellan middag och tårta eller efter tårtan?

Vad har ni tjejer för tidsschema för dagen? Någon som börjat fundera på det?

• Mi-is

visst är det roligt när man skriver några rader om varje gäst, det blir ju lite mer familjärt vid borden också, man får en liten bakgrund och om gästerna inte känner varandra sedan tidigare kan de ju alltid plocka upp en tråd ur det som skrivits...!

har ni funderat på hur tårtan skall se ut? våningar eller flera små?

• Mi-is

hmm, glömde ett bra tips,
    om man känner till att det kommer laktosallergiker, kan man, om man har flera våningar av tårtan, göra en våning för allergikerna att ta från i första hand!

• Eppika

Mi-is: bra tips ang tårtan. Vi kommer ha laktosallergiker. Hade inte en tanke på det

• madelyn

Eppika,
    Tror att vi kör bröllopsvalsen efter tårtan..
    Har inte börjat fundera på tidsschemat än. Du då?

Mi-is,
    Bra tips ang laktosallergi!
    Vi ska ha flera våningar tror jag.

• Eppika

Träffade frissan i förra veckan och hon började spåna lite på schemat för förmiddagen iaf, så hon vet när hon behöver komma.

Vi gifter oss kl 14, vigseln är väl klar till 14.30.
    Sen ska det pussas och kramas på kyrktrappan, till 15.00.
    Gå över gårdsplanen till festlokalen (inga transportbekymmer här inte )
    Bål med mingel i trädgården (dansar som 17 varje lördag ) till kl 16.00, då vi sen sätter oss till bords. Räknar med att middagen tar ca 3 timmar.
    Bensträckare och sen tårta med kaffe. Efter det drar dansen igång.
    Vickning (varmkorv med bröd) i sommarnatten.

Ja, så kommer det se ut på ett ungefär...tror jag

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3