• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Thindris

madelyn
    Vi har beställt tårtan Skött allt via mail mer eller mindre. Letade upp favoritbilder på internet, grejade lite med photoshop och vips hade vi fått fram vår drömtårta
    Vi kommer ha tre våningar, cremefärgad marsipan och röda rosor samt gröna blad... Börjar med rosor som ligger runt brudparet på toppen, sen liksom faller rosorna nerför tårtan... Så det kommer likna min droppformade brudbukett
    Smaken: jordgubbar Jordgubssylt och för att förstärka det röda kommer även grädden färgas röd... tror jag Vi kör på en ganska klassisk tårta, det är oftast det som uppskattas mest och det som vi själva absolut tycker är godast

Eppika
    Vi kommer att ha trerätters middag. Efter middagen serveras kaffet en trappa upp. Sedan blir det vals och dans i kanske 30 minuter, beroende på hur danssugna folk är... Sen blir det tårta med dunder och brak Sen fortsätter dansandet

• Thindris

madelyn
    Tack Vi ska till att boka maten här nu i veckan också... Min m2b har så mycket att göra bara så när han väl är ledig och jag försöker styra in på bröllopsplanering så slår han bakut... Måste lösa det på något vis... fånga hans intresse igen Har varit lungt på planeringsfronten ett tag nu, kanske för länge rent av...

• Mi-is

Thindris, det låter som om planeringen går bra!

• gill

Thindris : jag känner igen det där slå-bakut-grejjen... Men igår lyckadets jag få min m2b att göra sittplaceringen med mig :) känner mig så glad att han engagerade sig!

• madelyn

Hur mkt kommer era klänningar kosta? *nyfiken*

• madelyn

gill,
    hur ser din klänning ut?

• Bridecilla

tårta:
    vi vill ha en minst tre våningars moussetårta, kanske apelsin/choklad i olika lager eller hallon/choklad... får se efter dagens möte med konditorn...
    hittade bild på nätet som är helt fantastisk! rosa marsipan med gröna stjälkar på och djuprosa blommor (pappers el ngt) lite i vallmostuk och så några små fjärilar utspritt...

jag har bokat frisören till kl. 9, foto mellan 13,00 - 15,00, gifter oss 15,30, klara ca 16,00, grattiskramar å riskastning tills ca 16,20-16,30 buss för gästerna till festlokalen (ca 10 minutersresa) vi anländer ca 17,00 till festen, skål skål å grattis igen till ca 18,00 då middagen börjar, ca 3 timmar räknar vi med på, sedan tårta å kaffe å sedan bröllopsvals å sen PARTY!!!!
    ungefär :)

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3