• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Eppika

Oj, har inte kollat övernattning ännu....kanske läge att göra det?
    Fick första svaret på inbjudningarna igår kväll. "Tack för inbjudan, vi kommer gärna". Vad då för inbjudan tänkte jag, hade helt glömt bort att jag postade dom dagen innan Vimsig värre!

• Ms O

Hur länge planerar ni att middagen kommer att hålla på. Vi ska bestämma tid för vigseln och det är lite svårplanerat!

• Eppika

Säger man inte 1 timme per rätt, ca? Så tre timmar om man har trerätters.

Vi har vigsel kl 14, och beräknar sätta oss till bords senast kl 17 (festlokalen ligger över gårdsplanen från kyrkan, så vi har ingen tid för transport att ta hänsyn till). Middagen borde då vara klar vid åttatiden.

• madelyn

Eppika,
    Jo det låter rätt bra. Jag tror att vår middag kommer ta ungefär 3 timmar. Helst inte så mkt mer eftersom feststämningen kan dö ut lite om man har för lång middag.

• Glücklich

Panikhjälp behövs!
    Vi ska skicka ut inbjudningarna när som nu och jag har kört fast! Jag vet INTE vad jag ska skriva! Jag har skrivit det vanliga, "Välkomna NN & NN att bevittna vår vigsel osv", men sedan blir det helt tomt i huvudet. Ska ni ha med "barn får inte komma", önskelista, vägbeskrivning och allt sådant också på? Folk har börjat antyda saker som "jag har minsann inte fått ngn inbjudan än..." så jag måste få ut dem snart... Suck!

• Thindris

Vi gjorde en vanlig inbjudan och sedan gjorde vi ett infohäfte där altl sådant stod, soma tt de ska svara skrifligt, att barn inte får komma osv. min kompis inbjudna som jag fick häromdagen var ihoptryckt med all info i inbjudningskortet. När man öppnade kortet stod själva inbjudna till höger och på vänster sida stod info om busstransport, att barn inte var medbjudna, att de önskade sig pengar till bröllopsresa och kontonummer osv. Så kan du ju göra om du vill...

• Thindris

Oj, ursäkta alla stavfel. Har muskelinflammation i höger axel och skuldra, så jag sitter lite snett framför datorn och ser inte så bra vad jag skriver. Hoppas du förstår ändå...

• Glücklich

Jag ville slippa att även ha infopapper instoppat och bara ha en enkel inbjudan samt en webbadress istället med en vink om att där finns resten av info. Ngn annan som gjort så?

• Eppika

Vi bifogade ett infoblad med "övrig information". Där hänvisade vi även till vår sida här på BT, där i stort sett samma info finns samt önskelista.

Men om man vill slippa infoblad kan man hänvisa till hemsidan och istället ha all info där. Men alla kanske inte har tillgång till en dator.

• HanOchJag

Glad påsk på er alla

Idag var visst oxå en årsdag *asg* verkligen krångligt det här,

Förra året då vi förlovade oss var ju på påskafton. Men påskafton var ju 26 mars, hmm och idag är oxå påskafton

Hur räknar man egentligen *snurrig i bollen*

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3