• mjukglassen

Natusan eller Dove: s nya brunutansol-lotion?

Dessa har kommit ut med en man bygger upp, någon som vet vilken som ger mest /bäst färg?

• Svar på tråden Natusan eller Dove: s nya brunutansol-lotion?
  • Fru Villa Solglimt

En liten fråga bara..

När ni smörjer in er - gör ni det direkt med händerna eller använder ni nån bomullstuss eller hur gör ni?

Har precis köpt Doves BUS men inte prövat mer än på ovansidan av handen.

• jocelyn

Använd som en vanlig bodylotion men var lite mer noggrann med hur du fördelar den. Jag har bara haft min Dove i några dagar än, valde den ljusa och har fått en jämn fin ton, absolut inte någon stark färg. Mycket prisvärd kräm!

• rocketqueen

Är det någon som provat den från L'Oreal?

• rocketqueen

...eller den från Natusan, någon?

• Lyckligt gift!

Tjohooo! Fick tag i Dove BUS igår! H&M i nya ALLUM i Partille...(utanför GBG).
    Känns mjuk och kladdfri.

• Bride Aug-08

Doves nya, den ljusare tonen har jag, och den är jättebra enligt mig. Tidigare har jag använt Niveas som jag varit nöjd med, men dove var ändå bättre. inga skarvar och lagom solkysst look.

• Modelina

Rocketqueen: Jag har testat Loreal, men har bara använt den i 2 dagar nu, men tycker den är MYCKET bättre än dove! Gillar ej dove, det ger för mycket färg direkt, plus att man den försvinner snabbt och man blir fläckig om man inte fortsätter smörja varje dag. Och den äckliga lukten.. usssh.. men en nackdel med loreals är att den är väldigt seg på att gå in i huden.. men resultatet blev super bra!

• rocketqueen

Modelina, tack för svaret! Hur blir färgen? Vilken Dove provade du? Vad trist att L'Oreals inte går in i huden så snabbt, det tycker jag är jobbigt. Luktar den inte så mycket BUS? :D

• An1

rocketqueen:
    Jag har använt "Johnson's Holiday Skin Body Lotion - Medium Tan" (har inte använt någon annan så kan inte jämföra tyvärr). Jag tycker att hudlotionen stinker - jag får mega huvudvärk av den (men då ska jag tillägga att jag är mycket känslig för dofter). Däremot är "Johnson's Holiday Skin Facial Moisturiser Normal/Dry" ok när det gäller doft, lukar inte så mycket. Resultatet är bra, inte pepparkaksbrun. Vet att mina kompisar var helt hysteriska i att köpa J&J när den var ny - helt tomt i hyllorna. De var mycket nöjda med resultatet, och de tyckte inte att den luktade illa, så det är säker bara jag som är känslig. Kan tillägga att jag bor i england, så ingen aning om den finns att köpa i sverige...

• Tofflan

Nu har jag provat Dove! Den ljusaste. tycker den var ok. Lite gulaktig färg kanske OCH den färgade av sig på min vita bh.(och nej, jag var inte nyinsmord)

Svar på tråden Natusan eller Dove: s nya brunutansol-lotion?