• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • SadPsychoBitch

Haha (förlåt jag skrattar) men det låter verkligen som sweet saint har gjort det själv?

Jag hade med kört på det.

Lycka till!

• marro

Det är ju lite risky iofs...

• Fru Cinderella

Men varför följer du aldrig med ut?

Bara nyfiken.

• sweet saint

ja.. vänta ett par dagar bara utan att fråga honom om nåt så det inte verkar för uppenbart.. eller nästa gång han nämner henne så kan du ju lite oskyldigt fråga honom om ni ska bjuda över henne...

Svår kommer det nog att vara.. du ska nog inte göra det om du känner dig sårad o förbannad för då kan hela planen spricka.. om du ex börjar skrika o härja när de är där... Utan här kan det kanske bara lyckas om du har hämd som första begär... grrrr...

• Propepria

Känns som det är dags att ni bryter upp, oavsett den här jobbkompisen och ev. otrohet. Jag tror inte du ska leta efter bevis på otrohet för det behövs inte. I grunden handlar det om vad ni har för relation. Och som jag kan bedöma av vad du skriver så har ni ingen konstruktiv relation längre, så jag tror det kan vara bra att separera.

• sweet saint

sad psyko:

Haha.. visst gör det.. har inte gjort det i samband m otrohet, men mot "orogna" och idiotiska sk vänner... Har fortfarande två små horn i pannan.....

• Mimmi_L

Cinderella... Jag gillar inte direkt hans kompisar, vi är så olika. Det är bara en av dem jag gillar att umgås med... Så därför brukar jag inte följa med ut...

• Glamour

Mimmi, det jag menar med att skaffa bevis, det är att du tar saken i egna händer. För han kommer absolut inte berätta något för dig förutom det att han troligen kommer hem en dag & säger; Nu så vill jag skilja mig jag har hittat en annan. Det ska du inte utsätta dig för, du måste ligga steget före. Om du kan hans kod på hans mejl privat/ jobb, så kolla igenom hans brev för om de har ett förhållande så finns det definitivt något där. Nästa gång han går ut en kväll eller tar ledigt från jobbet. Följ efter honom utan att han märker något. Har du inte egen bil så kontrollerar du om han verkligen är går dit han säger att han ska gå och är hon på samma ställe ja då fortsätter du att snoka helt enkelt. Detta har antagligen pågått ett tag eftersom att han slarvar med att radera sms från henne, kolla hans senast uppringda / mottagna nummer på mobilen.
    Är du tillräckligt stark för att klara av sanningen så bjud hem henne på middag igen & kolla hur de beter sig i samma rum, ögonen säger mer än tusen ord.
    Försök att bli ensam med henne i ett rum & säg saker som att vad kul du & min man kommer så bra överens, vi kanske ska ses oftare alla 3 & hitta på saker tillsammans. Kolla hur hon reagerar om hon blir nervös eller är cool lugn.
    I detta läge så är han antingen otrogen eller inte & du måste ta reda på det ingen kommer tyvärr göra det åt dig.

• Fru Cinderella

okej. Vore annars en sak att göra. Be att få följa med o se hur han beter sig på krogen med folk. O hur folk hälsar på honom ex. kollegan.

• BrudSommar2006

Skulle du verkligen vinna något på att bjuda hem henne? Om de är bra på att låtsas så skulle du ju ändå inte märka om de faktiskt hade något på gång.

Svar på tråden Är min man otrogen?