• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Änglahund

Nej det tycker jag absolut inte. Ställ honom mot väggen!

Nu har jag sån tur att jag är i ett väldigt öppet förhållande, inga hemlisar, han använder min telefon ibland och vise versa, sällan vi går ut utan varandra, men om min m2b hade fått ett sånt mess på sin telefon, då hade jag frågat direkt, och förväntat mig ett ärligt svar innan jag hade låtit honom komma undan.

Lycka till, och stå på dig!

• The Runaway Bride

Kolla numret på hitta.se så ser du iaf om det är en tjej eller kille! Förhoppningsvis är det bara ett skämt, men nog låter det som om du och din kille behöver sitta ner och prata allvar om vad ni vill med förhållandet. Hoppas att det löser sig!

• Fru Cinderella

Svårt o veta om du överreagerar. Men mitt ända svar är att prata med honom. Det löser ingenting genom att sitta o grubbla. Det kommer snarare bli värre o sitta o spekulera.

Prata med honom. Säg att du inte står ut med situationen som ni har det och fråga om sms:et skulle jag ha gjort.

Stå på dig!

Får hoppas att du har fel bara

• marro

Jag hade ringt upp numret o kollat vem som svarade, skyddat nummer förstås, och sagt att jag ringt fel!

• Duxen

gud vad svårt... Men ärlighet varar längst även om det bara blir från din sida. Berätta om meddelandet, fråga vad som står på. Han ser ju ändå att du har läst det. Önskar dig all lycka till...

• Mimmi_L

Jag kollade vem det var. Det var en arbetskamrat.. Han har umgåtts lite mer med henne på senare tid än vanligt har det verkat som. Även i lördags kväll när han var ute träffade han henne tydligen...

Vi har vid två tillfällen bjudit hem henne. Första gången fick vi bra kontakt, det var i julas. Sådär 2 månader senare var hon hemma hos oss igen och då fick jag känslan av att hon tittade konstigt på mig. Förstod inte vad det handlade om.

Vet itne om det kan vara något emellan dem två. Hon ser itne bra ut, men hon är trevlig, glad och sympatisk. Han talar alltid väl om henne...

Tycker fortfarande att delen "hej älskling" är misstänkt dock...

• lilla-Angelina

Är ju inte bara sms som är konstigt, är ju även hans beteende då han hela tiden vill gå ut och festa utan dig...Jag skulleinte kunnahadet så!Ställ utimatum el gå och så märker han snart att gräset inte var grönare på andra sidan...

• SYL

Japp, busring och kolla!

Sen tycker jag iofs att du bor prata med honom anda, otrogen el inte, ni har ju uppenbart problem i ert forhallande just nu. Forstar att det ar latt att hamna i gral nar ni brakat mycket pa sistone, men forsok hitta nya satt att samtala. Tala inte om for honom vad du vill att han ska andra utan beratta vad du ar beredd att andra hos dig sjalv, be honom gora likadant.

• sweet saint

ja inte är meddelandet nån kompis iallafall...
    Det som jag tycker låta komlicerat här är ju att ni har problem sen tidigare plus en ev otrohet.... Jobbig situation=otrohet direkt för vissa.. Det första du måste ta reda på är Om han är otrogen.. ringa henne eller konfrontera honom... är det så... då kommer ni nog att går rätt ner i avgrunden den första tiden.. MEN... för att se det positiva... under den tiden kommer det att bråkas, tänkas och funderas mycket.. ni kommer att vara ärliga förhoppningsvis mot varann på ett sätt som man inte visste.. alla känslor om tidigare problem kommer antagligen att dyka upp och sanningen om HUR ni vill ha det kommer att komma fram. VIll ni fortsätta tillsammans så börjar en rejält jobbig tid då du måste kommer underfund med hur du ska kunna förlåta och har ska göra allt i sin makt för att försäkra dig om att det inte händer igen... Ibland dessa bestyr ska ni hitta tillbaks från de övriga problemen....
    OM det nu är så att han är otrogen...
    Om inte så får ni båda ta och vakna till liv och konfrontera varann på alla sätt och vis för att försöka hitta problemen.. Du måste kunna ta kritik från honom utan att bli tokig.. fråga digsjälv om hans tankar är rätt eller fel.. likaså för honom... Men ni båda måste vilja.. även han!!!!!!

Hoppas att han inte var en svag person och var otrogen pga lite problem en tid. Hoppas di kan vara en stark person och riktigt tänka på vad som är rätt o fel...

Håller tummarna!!!!!

• marro

Min m2b har nästan bara kvinnliga kollegor, iofs skickar de inte direkt sms privat. Men jag skulle tycka det var JÄTTEKONSTIGT om någon på hans jobb skrev Hej Älskling till honom i sms!

Svar på tråden Är min man otrogen?