• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Glamour

Kyss han smek han gör vad du vill framför henne det är DIN man, det ska väl hon skita i? Antingen så kommer hon att koka inombords & bli röd & lämna rummet eller så ler hon & tycker att det är så gulligt att ni är så kära i varandra. Ja då vet du ju om det är så att din man inte har stake att erkänna något. Du själv hur vi kvinnor fungerar.Hon kommer inte kunna hålla tillbaka. Lämna han isåfall & du komme vara snyggare & starkare än någonsin.
    Go for it säger jag bara.

• Glamour

Det är så typiskt svenskt att skilja sig så fort man tappat lite tillit. Eller för att den andra inte hämta ett glas vatten när man bad om det.
    Men hallå tillit det kan byggas upp igen om mannen i fråga inte gjort något fel?
    Att man drar är det lättaste, men ja då kommer hon ju aldrig få veta om han varit otrogen eller inte?!

• Mimmi_L

Nä precis Glamour och då kommer jag bara undra för all framtid: "var han det eller inte?" bättre att få svar på mina frågor nu

• sweet saint

ja, att göra slut bara för att man inte litar på varann nu är inte heller för mig en anledning.. man måste ju strida lite oxå.. annars är man ju inte riktigt seriös i förhållandet... likaså om han är otrogen så är det värt att kämpa för varann ändå... Om kärleken ändå finns.. det har jag erfarenhet av och ångrar inte en sekund det beslut jag gjorde!!
    Det finns ju diverse problem man möter tillsammans och då ska man väl inte ge upp lätt....

• lilla-Angelina

Håller med sweetsaint, du får ju allafall se hur han reagerar när du tar upp att hon ska komma på besök..

• Paulinas

Men kan mannen få tillit till sin fru igen efter det att hon snokat runt?? Du riskerar att förlora din man pga ditt snokande, det måste du vara medveten om. Givetvis ska man inte ge upp så lätt på ett äktenskap, men man måste ju MÅ BRA och vara lycklig och det verkar inte Mimmi vara tyvärr. Du förtjänar ju att MÅ BRA!!!

(Och inte f*n hånglar och smeker man sin man framför hans kollega!?! Oavsett om hon har rent mjöl i påsen eller inte så lär hon ju bli obekväm (och kanske rent av irriterad). Sådana råd är inga goda råd.)

• HasseP

Jag tycker du ska analysera situationen lite djupare och titta på vad ni gör tillsammans, och vad ni gör på egen hand. Mitt intryck är att han lever ett "parallell-liv" till dig. Det är inte sunt.I längden går det ju inte att han är ute och röjer så mycket som han gör. Utan man måste bygga relationen ihop. Visst, han kan vara ute med sina kompisar och du med dina då och då. Det är viktigt att också ha egna relationer, och inte bara till sin partner. Men den otrohet-grejen verkar bara vara toppen på många problem i er relation. Du skrev tidigare att ni grälade mycket, får jag fråga om vad?

Jag tycker du redan är en vinnare genom att du tar tag i de här problemen. Jag tror du kommer känna en bättre styrka i ramtiden om ni går skilda vägar genom diskussion, än genom otrohetesaffären. För den kan göra dig mer bitter än den gör gott.

Det är ju inte otroheten som problemet med otrohet, utan problemet är att den otrogne parten inte längre bygger på er gemensamma relation. Och det läget har du ju redan, så på så sätt kan man helt enkelt säga att han redan är otrogen mot dig och ert gemensamma löfte.

• Mimmi_L

Jo jag är verkligen olycklig i det här... Vill kanske egentligen hitta ett skäl att bryta.. Nu har jag fått ett eventuellt skäl...

Det är som du säger Hasse.. Han lever liksom två liv..

• Glamour

Jaha, så man får inte kyssa sin respektive framför andra eller? Jag & min m2b har väldig passionerande gräl men vi vet ändå att hur mycket vi än bråkar så kommer det aldrig att ta slut. Och han vet att om han är otrogen då är det synd om han. Hennes man ska som MAX bli grinig om han är trogen och fått veta att hon snokat, annars är han inte värd att kallas för en MAN ens om han hänger upp sig skitsaker som han själv har skapat. Om han gav henne kärlek & trygghet så hade hon inte haft det här bekymret & allt hade varit frid & fröjd.
    Allt i livet är inte puss puss & gull gull.
    Jag vet att du kommer göra rätt för dig, Du är inte en tjej som tar skit men du ger heller inte upp så fort du känner oro.

• sweet saint

Hasse P:

bra inlägg!!!! Otroheten kommer som en mer akut fråga om ni bestämmer er för att börja om och lösa allt... Men det är ju fortfarande ett problem som tillför mer funderingar om hur långt det gått...

Hoppas bara att det ordnar sig oavsett direkt konfrontation, bjuda över, ringa henne... oavsett vilken klocka som väcker så hoppas jag att ni hittar tll första steget för ett fortsatt förhållade (lyckligt då, självklart)

Svar på tråden Är min man otrogen?