• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Hej baberiba

Om han är så korkad att han är otrogen och lämnar en sån snygg tjej som dig så får han skylla sig själv...;)

Om du kommer på att han är otrogen så är "spänningen" kanske över för hans del och han kommer krypandes tillbaka till dig men då ska du vara STARK och stå mot honom tills du känner att du kan lita på honom igen....eller dumpa honom.....

Gräset är inte grönare på andra sidan...

Stå på dig tjejen jag hejar på dig !;)

• Hej baberiba

Ställ honom mot väggen istället för att smyga på honom och allt det andra. Då får du svar nu direkt ! gör det redan ikväll! så du får veta hur det ligger till....

• HasseP

Man kan bara bygga relationer om man snackar med varandra.

Kolla varandras post, brev, telefoner visar att man inte bygger relationen på förtroende utan på kontroll. Bäst att avbryta sådana relationer.

• Mimmi_L

Jag tror att allt för många kvinnor konfronterar för fort. Det finns otrogna män som man ertappar i sängen med en annan kvinna och ändå kan han sen påstå: "Det var inte jag".

Att sitta och diskutera moralen i det här och huruvida man har rätt till att göra det eller det är väl ändå lönlöst. Jag kommer inte att få veta om jag säger något till honom nu. Han kommer inte att erkänna. Och det ni har rätt i är att han är inget att ha isf. Det stämmer mycket väl ifall han inte erkänner även om jag ber om ärlighet. Men har jag fel och han är ärlig då han säger att jag missförstått... Då kommer jag aldrig få veta om han ljög eller inte eller hur? Så nu tänker jag ta till detta sättet för att få veta... Då är det lättast, när han tror att jag inte har en aning...

Det är definitivt inte normalt att skriva såna sms till vänner.. Det absolut ett dåligt tecken.

• Glamour

Alla är väl olika. Jag själv hade inte varit någon ängel mot min man eller henne.
    Är man otrogen en gång & ångrar sig så tror jag att man mår så dålig att man till sist erkänner. Men är man otrogen regelbundet så har man tappat både känslor & respekt för sin partner. Varför kan man då inte vara lika djävulsk tillbaka? I den här situationen så är det antingen svart eller vitt. Så då hade jag hellre stängt av alla känslor & bara gett mig in i elden.
    Men det är bara min tanke..

• Mimmi_L

Det tycker jag du har rätt i Glamour.. För jag tänker inte bli nåt offer.. Vill gå därifrån som en vinnare...

• HasseP

Håller med om att SMS:n är ett mycket dåligt tecken. Jag får bestämt känslan att han är otrogen. Men jag tycker inte du ska sätta igång en "spaning" på honom, eller bjuda hem henne. Mitt intryck är att ni redan verkar ha lämnat varandra känslomässigt. Så egentligen skulle du kunna ta upp en diskussion om det inte är dags att ni separerar. Ditt behov av att veta om otroheten är sann eller ej, är bara för att ge dig legitima skäl att bryta upp. Men jag tycker redan du har detta legitima skäl, ni bygger ingen realtion tillsammans längre. Det räcker för att bryta upp. Det spelar alltså ingen roll om han är otrogen eller ej, grunden är att ni inte är närvarande i er relation längre.

• Paulinas

Smygande i en gränd på sin otrogne man... jo, det är ju en vinnare....

Mitt sista inlägg, men fattar helt enkelt inte vissa förhållande. VARFÖR är man tillsammans med en man man inte litar på och VARFÖR känner man sig tvingad att ljuga och smyga? En vinnare hade väl sagt till sin man: Jag litar inte på dig längre och mår dåligt över situationen. Vidhåller mannen att han inte är otrogen men man fortfarande mår dåligt, så lämna förhållandet med huvudet högt (även om du aldrig kan veta till 100% om han varit otrogen så är det ju inte huvudproblemet, problemet ät ju att där inte finns tillit)

• HasseP

När en relation upphör så finns det inga vinnare eller förlorare. Tänk inte så. Tänk istället konstruktivt: Jag lämnar relationen för jag vill bygga en realtion tillsammans med någon, inte på egen hand. Jag går vidare för att hitta någon att bygga med.

• Mimmi_L

Ja jag får medge att ni egentligen har rätt. Men jag känner så starkt att jag behöver ha legitima skäl för att göra slut.. Inte bara "jag litar inte på dig". Det är så jag känner vet inte hur jag ska förändra det...

Svar på tråden Är min man otrogen?