• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Hej baberiba

Mimmi

Men om du inte älskar honom varför pina dig med det här, lämna honom istället och håll dig borta från honom. Tids nog får du veta om han var otrogen mot henne eller inte....Har de ett förhållande så kanske de visar detta öppet och då har du svaret.

Om han så har ett förhållande till henne så kanske "spänningen" är över för hans del när du har lämnat honom och han upptäcker att det är DIG han vill ha. Då måste du vara stark och stå emot honom tills du vet vad du vill och dessutom känner att ni kan prata med varandra....Börja isåfall att dejta honom och prata ut.....

Lycka till!

• Looove

Till alla som säger att det bara är att konfrontera honom och fråga om den andra kvinnan. Av erfarenhet VET jag att det inte funkar, iallafall inte för mig!

Tror att 90% av dom som är otrogna kommer att blåneka vid en konfrontation om partnern inte har något "bevis" för det, och vad ska man då göra? Tyvärr tror jag att intuitionen om att ens partner är otrogen ofta stämmer och när mitt ex var det blånekade han i flera år, tills jag hade bevis för det! Så mitt råd är att försöka ta reda på det på något sätt, för jag tror inte alls att han kommer att erkänna något! Lycka till och stå på dig!

• Hej baberiba

Igår frågade jag min man vad han hade gjort om detta hade hänt honom (vilket de aldrig kommer att göra;)) så hade han skaffat bevis innan han hade konfronterat. Annars är det ju lätt att blåneka totalt och då vet man fortfarande ingenting.....Detta var vad han sa. Ville bara dela med mig...

• elenita

Håller med dig cheerful! Jag tror nog att du måste ha lite mer konkreta bevis innan du konfronterar honom. Även om den kvinnliga intuitionen ofta stämmer, kan man inte börja anklaga honom för otrohet innan man verkligen VET att han varit det, och inte bara TROR att han varit det.För ett tag sedan när mitt förhållande kändes lite kyligt var jag SÄKER på att min sambo hade en affär med en annan kvinna. Jag började snoka i hans mobil, läsa i hans filofax och leta efter saker som kunde vara bevis. Jag skapade en otro i mitt egna huvud, en som aldrig hade ägt rum! Jag höll på att bli tokig av alla misstankar. Man kanske inte ska ge ut massa tips hit och dit om hur du ska ta reda på han "otrohet",men i ditt fall verkar det skumt. Kan lika gärna vara hans polare, eftersom dom verkar ha den gargongen. Men, har du kollat upp numret? Kolla ifall det finns med på Eniro. Visar det sig vara en kvinna du aldrig hört talas om, så kanske det börjar osa katt! Bor hon i närheten, så TYCKER jag (säger inte att det är den rätta saken att göra)
    att du kunde, på ett oskyldigt sätt, ta reda på vem hon är och vad hon har för relation till honom. Ring anonymt till hans jobb och fråga efter denna person. Sista utvägen (om du verkligen tror att de har en affär) så samla lite mod, åk till henne och ställ henne väggen. SEN kan du konfrontera din man. INGA kvinnor ska acceptera att deras män är med andra kvinnor bakom ryggen på dem! Vi kvinnor är starkare än vi tror, och på något sätt lyckas vi alltid ta oss igenom svåra kriser, som otrohet exempelvis.Men före du lyssnar på mig, eller alla andra kvinnor (och män?)här, som alla verkar ha förnuftiga tankar, råd och tips, så måste du lita på vad ditt inre säger. För det finns INGEN här som känner dig så bra, och vet hur ditt förhållande är, än du själv! Hoppas nu att mitt, och alla andras råd och åsikter har gett dig åtminstone lite stöd. Nu är det upp till dig själv att ta nästa steg. Hoppas INNERLIGT att det ordnar sig för dig. Kramar!

• BrudSommar2006

Men vi vet ju redan vem hon är. I övrigt håller jag helt med HasseP.

• elenita

Okej, tyckte inte riktigt att det framgick i texten. Men, men... Är kanske lite seg idag...! Då ber jag isådana fall så hemskt mycket om ursäkt för att jag lade mig i utan att ha förstått situationen riktigt!
    Men, som jag sa tidigare, hoppas att det ordnar sig för dig mimmi_L!

• elenita

Håller för övrigt också med hasseP!
    Jag propagerar INTE för att man ska ge upp direkt! Givetvis måste man försöka laga ett trasigt förhållande, man kan inte ge upp för lätt! Tycker att alltför många människor skiljer sig eller gör slut alldeles för lätt nuförtiden! Man får uppfattningen av att många är för lata för att kämpa för sitt förhållande! (Påstår absolut inte att du är det, mimmi_L, du verkar vara en kämpe).

Visst kommer det komma tider då man rent utav HATAR varandra! Men då MÅSTE man tänka tillbaka till det som man fann hos honom/henne förr. Det som man föll för! För vad säger att man inte kommer att stöta på problem i ett nytt förhållande?
    INGET förhållande är problemfritt! Å det vet jag att alla här redan vet. Tycker bara att det är bra att nämna det.

Men sen vet jag inte hur många gånger man ska tolerera otrohet. Det tänker jag inte kommentera heller, för som jag nämnde förut så är vi alla så olika.
    En del gör slut direkt efter ett enda snedsteg, medan andra ligger framför dörren som en "welcome"-matta och väntar på sin man att komma hem och torka fötterna på en!

• Mitt hjärta är hemma

Tragisk historia... Älskling-puss-och-kram-sms är att gå över gränsen om man inte berättar öppet om det tycker jag. Hur vore det att prata med HENNE direkt? Hon vet ju om dig? Förklara vad din man betyder för dig, att du är orolig att förlora honom... Om hon inte är värsta bitchen så borde hon skärpa sig!! Och det borde han också.
    Om hon är "snygg" eller inte har inte med saken att göra.
    Tycker det är för jävligt att din man utsätter dig för detta. Mitt tanke om att prata med henne kanske suger fett, men hon är ändå kvinna (eller flicka/tjej) hon kanske kan förstå? Din man borde oifs oxå fatta att man inte gör så. Usch, stackars dig. *styrkekram!!*

• Vintern2007

Mimmi_L,

Jag har inte läst alla inägg i tråden men jag bara undrar om du frågat honom vad han vill med ert förhållande. Vill han vara kvar? Älskar han DIG? Kanske fråm dem svaren kanse du kan få ut något. Han har ju slgit huvudet på spiken när han sagt att ni behöver umgås mer och prata ut.
    Säg till honom en gång för alla att ni ska prata ut. Laga lite mat o drick lite vin så att ni båda inte sitter på helspänn. Jag hade under INGA omstädnigheter accepterat att min sambo får sms där det står hej älskling puss o kram...gränsen är lixom skriden, speciellt eftersom det är en arbetskamrat juh, så beter man sig bara inte. Jag har många goda kollegor men inga såna sms...aldrig.
    Min sambo o jag har haft liknande problem att vi glidit ifrån och att vi inte vet vart vi haft varandra. Men efter att vi konfronetrat o pratat ut om våra problem har vi insett att vi vill ha varandra.
    För älskar din kille dig bör han respektera att du inte är bekväm med dessa sms. Det värsta i denna historien är ju att du kan sitta o måla upp scenarior som kanske inte existerar, eller så har du på pricken rätt i allt som sker. Den här relationen för mig låter i dina inlägg ett destruktivt beteende för dig att lura fram bevis o så vidare. Det är jobbigt att bryta upp, men ta tjuren vid hornen och begär att ni ska prata ut hur en utgången av samtalet blir. Blir det e negativt resultat i dina vägar är han ju inget att ha. Det bästa du kan göra för dig själv att ta upp allt till ytan så att du kan gå vidare.

Jag vet ju inte hur du har det med vänner o så...men skulle det bli jobbigt för dig finns jag här...ställer upp för jag vet hur jobbigt det är. Det suger lixom musten ur dig.

maila mig om du har lust att "snacka ut"
    nellie@bredband.net

kjaaam

• LindyLou

Oj, hoppas att det löser sig!

Ville bara kommentera angående att "hångla upp" mannen framför kollegan att JAG skulle bli obekväm i en sådan situation oavsett att jag INTE hade något förhållande med mannen ifråga, så jag vet inte hur rättvisande hennes reaktion skulle kunna tänkas vara.

Svar på tråden Är min man otrogen?