• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Vintern2007

Hoppas det kommer lösa sig till det bästa!

• moan

Har inte läst hela tråden, men jag undrar ändå vad som får människor att snoka bland andras privata saker, som brev, post, sms, filofaxar med mera.
    Om man misstänker något är det väl bättre att konfrontera personen med det man misstänker honom/henne för? Att snoka bland andras privata saker är fult och fegt tycker jag.
    Om du och din man har problem med er relation bör ni kanske börja med att prata om den och era problem. Ta reda på vad han vill, han kanske också vill ha en förändring. Den kanske inte är densamma som du vill ha, dvs han kanske faktiskt har en ny och inte vet hur han ska ta sig ur er relation utan att såra dig.
    Men det kan ju faktiskt också vara tvärtemot, dvs han vill jobba på er relation.

• Modestie

Ja, frågan är ju om det är hans killkompis som skrivit "hej älskling"

Jag tvivlar tyvärr på det och är det en tjej kan du slå dig i backen på att det är mer än vänskap. Inte kallar man väl vänner av annat kön "älsking"?
    Inte jag iaf...

Då är ju fråhgan om meddelandet kommit fel, sådant händer.

Jag TROR så här: Han har hittat en annan, det är därför han är ute så ofta nattetid. Förklara att han kan inte både ha "kakan och äta den"

Kanske är han i någonslags kris och "tröstar sig" med en "eldig" tjej? Kanske är hon en "kvaleva" ifrån ett desperat ragg när du tillfälligt bodde borta han har svårt att skaka av sig även om han vill?!

Nä, du måste veta mer om jag ska kunna råda dig till något!

• Mimmi_L

Tusen tack alla ni för att ni bryr er och skriver till mig! Ni är jättegulliga och jag uppskattar er verkligen. Så snälla ni är som ger ut mailen också. Kram på er.

Ska nu uppdatera er lite på vad som hänt. Jag konfronterade honom inte omedelbart med mina misstankar. Istället fick jag honom att säga "På jobbet brukar vi skoja med varandra och kalla varandra älskling". Så det är tydligen något slags skämt enligt honom. Jag hade inte alls blandat in henne i det utan frågade honom vissa frågor så han berättade det. Då blev jag lite lugnare.

I onsdags så var hon tjejen hemma hos oss på kvällen när jag kom hem. Hon, min man och en annan killkompis. De tittade på fotboll. Vid ett tillfälle lade jag märke till att han tittade på henne när hon rättade till kläderna. Vet inte säkert om det betydde nåt. Sedan gick de rätt snabbt. Har inte senare hittat några skumma meddelanden. Men hon skickade ett liknanade igen sen "älskling" och "puss o kram". Det raderade han men inte hennes första mess. Skitskumt.

Igår när jag kom hem mådde han dåligt och det märktes tydligt, även jag mådde skitkasst. Var helt slutkörd efter allt jobb osv. Och naturligtvis mina tankar om honom. Dessutom har vi ekonomiska problem och bilen har gått sönder. Men efter lite vin så fick jag honom att säga att vi har problem i förhållandet. Men han påstår att han älskar mig och vill vara med mig. Ibland tror jag nästan han menar det men sen gör han något som visar på motsatsen. Jag försökte och jag pratade med honom och han sa inte att han ville göra slut han ville bara försöka. Men jag undrar om han är helt ärlig när han säger så.
    Imorse föreslog jag så att vi skulle göra nåt nu ikväll. Så ville jag kanske gå på en konsert, det ville inte han och han sa att han skulle hem till tjejen som skickar sms, vi kan kalla henne Anna. Han skulle där tillsammans med en annan killkompis hjälpa till att flytta hennes mammas möbler. Det har han pratat om en del den senaste tiden men också sagt att det var två killkompisar som skulle det och att han inte skulle med. Iaf ärligt talat: Flytta hennes morsas möbler på en lördag kväll istället för att umgås med mig??! Hur låter det? Och särskilt när vi har problem. Så jaja, jag struntade i det och sa att jag fixar nån annan att gå med. Så blev det så att jag skulle gå med mina föräldrar istället. Min mamma tyckte då det var konstigt att han inte ville gå ut med mig och sa det. Så sa jag "det skiter jag väl i". Kanske lite hårt men allvarligt talat, ska jag sitta hemma och glo in i väggen och gråta mig till söms istället?! Så han frågade vad jag menade när jag sa att jag skiter i det. Så sa jag ärligt vad hon sagt och han blev jättearg. Att hon blandade sig i och att jag inte brydde mig. Han påstod att jag bryr mig mer om min mamma än honom. Jaha, men allvarligt talat hur mycket bryr han sig om mig som är hans FRU när han hellre flyttar en tjejkompis möbler än umgås med mig?! Det var ju inte nödvändigt heller att vi skulle ut vi kunde ju ha gjort nåt som itne kostade så mycket men nänä ingen annan än han kunde hjälpa till och det måste ske idag! Bullshit. Så pratade jag om att han förstorade det hela men däremot var det inte konstigt om andra ansåg att han beteende var märkligt. Så blir han så sur och ivll inte prata mer med mig. Sen bestämmer han sig för att gå. Så säger han: "Jag går ut och festar ikväll istället jag kommer inte hem". Så svarar jag: "Jaja men det gör jag med då. Jag kommer inte hem heller". Så svarade han: "Nä kom aldrig tillbaka. Var inte borta en vecka utan försvinn en månad". Så sa jag: "Jaså du tycker en månad räcker?". Så upprepade jag att han beter sig illa och att det inte är konstigt att jag reagerar. Han skrattade åt att jag var svartsjuk på henne och sa att han skulle berätta det för henne. Jag sa att det är inte konstigt att jag är det ärligt talat, en tjej som han träffar en lördag och verkar ha mer plikter emot än mot mig. Som dessutom kallar honom älskling och puss o kramar... Han sa efter ett tag: "Jaja, jag är kär i henne". Men mer ironiskt än ärligt. Kanske han ville se min reaktion. Så sa jag då att jag kan inte gör mycket åt det isf. Så stack han... Fattar ni hur ont det gör i mig? Hur kan han göra mig så illa?! Man säger väl inte så till nån man bryr sig om. Så jävla vidrigt... Har verkligen känt att det krisar nu... Vet knappt vad jag ska göra.. Det gör så ont och jag känner mig så ledsen... Kan ni som är utomstående förstå nåt av det här? Allvarligt talat vad ska jag göra åt honom?!

• Pumpkin

Psykisk misshandel, jag skulle gå.

Det låter hårt, men tror du verkligen på att det kommer att bli bättre som ni har det nu? Nä, vill du att det ska bli bättre så måste ni nog vara ifrån varandra, och vill du det inte, ja då finns det ju verkligen inget alternativ.

Förstår att det är jobbigt och att allt känns hemskt. Men kämpa, kämpa för ditt _eget_ liv.

Styrkekramar från mig!

• Stardust79

Hej Mimmi_L,
    jag har inte läst hela tråden, men om du inte visste det redan, så kan man även kolla upp ägare till mobiltelefonnummer hos nummerupplysningen.
    Kram!

• Modestie

Åh, jag blir alldels chockad när jag läser detta. Fy vad ont det måste göra! Han verkar på något sett ha "gett upp" ert förhållande tycker jag faktiskt det verkar som. Han bryr sig ju inte?! Han har ingen respekt, inga förpliktelser gentemot dig. Han behandlar sin "vän" bättre än sin egen fru!

Kan det vara så att han inte vågar bryta upp pga att han vet vad han har med dig, men inte vad han får med ev. den andra tjejen? Inte ovanligt

• Mimmi_L

Jag vet inte Modestie... Allvarligt talat har han och jag det inte så bra.. Så jag vet inte egentligen varför han inte vågar bryta men det är ju möjligt att han inte gör det för att han vill att jag ska göra det och det ska bli synd om honom? Eller för att han tror att jag älskar honom så han stannar för det? Jag vet inte jag tycker det är sjukt alltihop.

• H27

Oj, vilken flashback jag fick när jag läste om erat samtal på slutet!! Har haft nästan exakt samma samtal/gräl med min pojkvän. Handlade också om att jag såg sms på hans mobil från en "tjejkompis",som verkade lite för vänliga. Innehållet liknade det du läste i din mans mobil. Därför har jag följt din tråd just för att det påminner mig så mkt om vårat problem.
    Han sa samma sak, att han skulle säga till henne att jag var svartsjuk och senare att han hade gjort det och att hon inte ville träffa mig just därför (fast det har han tagit tillbaka nu...)Sa också att han kanske var kär i henne, ironiskt, fast hur lätt är det att fatta i stridens hetta och inte så smart att säga heller!
    Jag är fortfarande tillsammans med honom, han har sagt upp kontakten med tjejen (nu jobbar de ju inte tillsammans)och jag försöker lita på honom.

Svar på tråden Är min man otrogen?