• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Ninno - 79

Hade iofs också en väldigt nära manlig vän som jag kallade både gulle och snygging och allt vad det var... och vice versa för den delen! Avslutade alldeles säkert sms med puss och kram också. Men vi var jätte öppna med det och våra respektive partners visste mycket väl var de hade oss.
    Skillnaden, tycker jag, är när det börjar hymlas och det blir till hemligeheter...
    Tycker verkligen att man måster reda ut relationen mellan de två, men det behöver ju inte, som tidigare sagts, betyda otrohet! Om det nu inte redan räknas som otrohet att skicka sådana mess....

• Zozo

Mimmi_L.. jag har iof kännt honom länge, men viktigast är att vi har en mycket speciell och nära relation (utan att vara sexuell pa ngt sätt!) och vet exakt var vi har varandra. Jag skriver det här för att en av hans flickvänner en gang tog mycket illa upp och da kom vi pa att alla andra kanske inte visste lika bra som vi var vi hade varandra.. Syftet var ju inte alls att göra ngn upprörd eller illa..
    Nu säger jag inte att det är sa i ditt fall, men det skulle kunna vara det..

• Fru Cinderella

följ efter honom ut någon kväll.

• Mimmi_L

Han ljuger ju inte om att han träffat henne och ljuger inte om när hon ringer... Det känns inte direkt som om han hymlar med det... Men jag vet inte.. Tror jag måste försöka hitta bevis... Det känns jättejobbigt men.. Tror att jag inte ska säga något för då visar jag bara att jag är på alerten. Ska ta reda på detta en gång för alla och måste göra det i hemlighet då...

• Fru Cinderella

smsa till tjejen från hans telefon o se om hon svarar.

• sweet saint

om man har mage och lite jävar annamma skulle jag nog bjuda hem henne.... skulle var mycket intressant att se hur de förhåller sig tll varann.. OM de har ett förhållande så ljuger inte kroppspråket och definitivs inte ögonen... Det skulle man kunna göra om man som sagt kan vara kall och hålla tillbaks känslorna!!! Efter puch din man lite med knepiga kommentarer.. typ.. vad lustg hon/du var ikväll, lite spänd... Hon kanske har en fling för dig.. ironiskt då såklart... dår du från dem ett tag och du hör att de viskar, så kom tillbaks och säg.. jaha det var värst vad det viskas här då.... lite allt möjligt... bara för att spänna åt lite..

• Fru Cinderella

sweet saint

Deifnitivt ondast och bäst.

• Mimmi_L

Mm sweet saint.. Jag tror att bjuda hem henne inte är en dum idé. Det känns ju inte så lätt att göra naturligtvis.. Men ska spela kall. Har de ett förhållande måste jag ju märka något

• marro

Ändra hennes nummer i hans telefon till numret till din polare eller nåt. Sen får du se vad han skriver för sms...

Svar på tråden Är min man otrogen?