• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • sweet saint

ibland kan det vara värt att få känna att man inte förlorar kontrollen och blir klassad som en hetsig tjej som ingen tar på allvar.. Ibland klarar man av att ställa sig över andra.. Idetta fall skulle ju det vara perfekt.. de smusslar och smyger (eventuellt då, vi vet ju inget ännu), som små barn medans du håller ett järngrepp runt dina känskor och har dem i ask..... du kommer få känslan att regeraaaaaaaaaa!!!! *skrattar*

• Fru Cinderella

Annars kanske du kan "anställa" en kompis som följer efter dem ut en kväll.

• Paulinas

Det som glamour beskriver verkar ju inte alls särskilt FRISKT!! Herre Gud, hade min sambo följt efter mig och kollat mina mail i smyg hade jag blivit smått rädd ju. Så kan man inte göra i ett vuxet förhållande. Prata med honom och fråga! Något annat kan du inte göra. Litar du inte på honom, gör slut!

• Glamour

Nu får man faktiskt ta hänsyn till att dom är gifta, varför kan man inte kolla varandras mejl om man har rent mjöl i påsen?
    Jag hade knappas brytt mig om min man var där inne, och om han följde efter mig på krogen så är det JAG som ska skämmas inte han eftersom att det är mig han inte litar på. En person som är FRISK är inte otrogen mot sin fru/man.

• Mimmi_L

Mmmm jag känner att jag har allt det här inom mig att styrkan finns där för att kunna avslöja dem. Jag tror inte att de skulle kunna lyckas dölja något om jag bjöd hem henne... Jag är väldigt uppmärksam på andra människor så att något skulle definitivt slippa igenom...

Jag ska be honom bjuda hem henne... Hon ska tydligen flytta utomlands om en månad så det blir så perfekt att säga att vi bjuder hem henne som avsked. Nog måste hon reagera om jag hånglar med honom framför henne eller över vissa väl valda meningar...

• Glamour

Super bra Mimmi, man måste ta tjuren vid hornen. Kom ihåg om han håller på & prasslar med henne så är det hans förlust.
    En gång otrogen alltid otrogen.
    Berätta hur det går senare.
    Lycka till

• Paulinas

jag och sambon kollar varandras mail, men ALRID I SMYG, det är ju en himla skillnad?

Bara för att en ev. är otrogen och smyger så innebär ju inte det att man kan vara hur som helst själv! Nä, om ni ska kunna ha ett fortsatt BRA förhållande måste du vara ärlig och inte smyga själv. Ett äktenskap där alla ljuger och smygkollar sms, mail och förföljer varandra är väl inget att ha!?

Prata med honom istället för att iscensätta världens kupp...

• Paulinas

Måste bara säga... ett äktenskap där man testar varandra genom att HÅNGLA framför en kollega!?!

• Lyckligt gift!

Håller med Paulina, man får inte kolla andras sms/email! Hur gärna man än vill och tycker sig ha anledning så får man inte göra så! Det är ett brott! Att bjuda hem henne är en ide, om du har is i magen vill säga...Även att följa efter honom...men tänk att bli ertappad med att smyga på sin man...! Man får nog vara typen som "kokar kanin" för att klara det, tror jag. Jag hade nog förekommit honom, och tagit upp frågan om ev separation. Men det är så lätt att tala om för andra hur dom ska göra...eller hur?

• Freddans fröken

Mimmi_L

Allvarligt talat, varför frågar du inte honom rakt ut? Det känns som om detta får helt enorma proportioner... Tänk om du har helt fel och oroar dig i onödan.

Svar på tråden Är min man otrogen?