• Mimmi_L

Är min man otrogen?

Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.

Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.

Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...

Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?

• Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Mimmi_L

Jag kollade vem det var. Det var en arbetskamrat.. Han har umgåtts lite mer med henne på senare tid än vanligt har det verkat som. Även i lördags kväll när han var ute träffade han henne tydligen...

Vi har vid två tillfällen bjudit hem henne. Första gången fick vi bra kontakt, det var i julas. Sådär 2 månader senare var hon hemma hos oss igen och då fick jag känslan av att hon tittade konstigt på mig. Förstod inte vad det handlade om.

Vet itne om det kan vara något emellan dem två. Hon ser itne bra ut, men hon är trevlig, glad och sympatisk. Han talar alltid väl om henne...

Tycker fortfarande att delen "hej älskling" är misstänkt dock...

• Mimmi_L

Nej, Ninno... Precis... Hon har tidigare skrivit meddelanden till honom. Då har det inte varit mer än kanske "hej snygging"... Så det lät jag gå. Och så i slutet "kram kram"... Men det blir tydligen mer och mer eller hur... :( :( :(

• Mimmi_L

Nä, men det har ju tydligen ökat... från snygging till ÄLSKLING... från kram kram till PUSS O KRAM... Den lilla jäveln... Trodde bara knappt han kunde ha nåt förhållande med henne.. Hon är ju inte ens snygg... Men det är förstås enkelt...

Det enda konstiga i det här är att han tagit några dagar ledigt från jobbet.. Det förstår jag inte riktigt... Men nog har de börjat umgås lite mer än vanligt på fritiden... Kanske det hände nåt mellan dem när vi separerade vem vet...

Kanske jag borde bjuda hem henne igen. Då kanske jag förstår?

• Mimmi_L

Zozo.. hur länge har du känt honom då?

• Mimmi_L

Glamour:
    Hur ska jag skaffa bevis då?

jag funderar på att vänta med att konfrontera honom till jag får lite mer bevis... Men vet inte riktgit hur jag ska göra..

• Mimmi_L

Han ljuger ju inte om att han träffat henne och ljuger inte om när hon ringer... Det känns inte direkt som om han hymlar med det... Men jag vet inte.. Tror jag måste försöka hitta bevis... Det känns jättejobbigt men.. Tror att jag inte ska säga något för då visar jag bara att jag är på alerten. Ska ta reda på detta en gång för alla och måste göra det i hemlighet då...

• Mimmi_L

Mm sweet saint.. Jag tror att bjuda hem henne inte är en dum idé. Det känns ju inte så lätt att göra naturligtvis.. Men ska spela kall. Har de ett förhållande måste jag ju märka något

• Mimmi_L

Cinderella... Jag gillar inte direkt hans kompisar, vi är så olika. Det är bara en av dem jag gillar att umgås med... Så därför brukar jag inte följa med ut...

Svar på tråden Är min man otrogen?