• 17/6 -06

17/6-06 del 2

De har ju stängt av vår tråd så jag fortsätter här . Råkade först lägga i planering men nu ligger den rätt!

Soon
    Jag tror inte att du behöver känna dig stressad, 3 mån är rätt långt. Se till bara och kolla upp saker som kanske behövs bokas i tid, beroende på var du bor.
    Vi bokade tex kyrka och lokal tidigt för det är en hysteri kring det i Stockholm.
    Jag pluggar och det är ju mkt roligare att fixa med bröllopet än att plugga så vi ligger nog längre fram än vad vi hade gjort om jag jobbat heltid

• Svar på tråden 17/6-06 del 2
  • Wire

Lite roligt är de ju att de har stängt av vår tråd... i alla fall om man tänker att det betyder att vi har funnits här ett bra tag nu...
    Nåja, till saken:
    Jag jobbar heltid (mer än heltid) och kan bara hålla med om att när man pluggar har man mer tid att planera. Vi har massor kvar att fixa men vi är såna tidsoptimister så vi är inte så stressade i alla fall. Vi har dock bokat kyrka och lokal för länge sen, bestämt mat, bokat fotograf och frisör. De flesta inbjudningarna är skickade men vi ska skicka ut några till.
    Det som känns mest akut är min klänning, där jag har hittat den klänning jag vill köpa, den går dock inte att beställa längre så jag ska köpa det ex som varit uthyrt en gång. Problemet är att jag får aldrig prata med chefen, så jag har inte fått något exakt pris och jag har inte fått bekräftat att den går att sy in det som behövs... Suck! Affären ska ringa mig men det händer inte så jag ska nog ringa dem idag IGEN. Börjar fundera på om de vill sälja eller inte.
    Jag har ett alternativ, som dock blir betydligt dyrare och det måste bestämmas denna vecka eller nästa.

• Wire

Just det, sen har vi tänkt ut en hel del saker men de är inte direkt fixade än... Då räknas det nog inte som klart eller hur?
    Vi vet hur ringen ska se ut men har inte beställt än, har inte bestämt var vi ska beställa den heller.
    Samma sak med brudbuketten, vita (inte kritvita, heter det cremefärgade då?)rosor & grönt men inte bestämt florist än.
    Hindersprövningsblanketten ifylld men inte skickad, namnändringsblanketten samma fast inte riktigt 100 bestämt hur vi ska göra med namnen.
    Vi ska ha dj, har några namn men inte bokat någon än.
    Ska skriva mer på vår hemsida, fr.a. viktig info om t.ex. boendealternativ men vi är oftast väldigt trötta på kvällarna så det blir inte av. Men i helgen kanske...

• 17/6 -06

*suck* jag sitter här fast jag BORDE verkligen plugga till en tenta nästa vecka.

det känns verkligen som vi har läget under kontroll, det som är kvar är att lämna in ringen (har ärvt en alliansring som vi ska göra om) blombukett, bordsplacering (fast det akn vi ju inte göra innan alla osat.bestämma mer praktiskt vem som gör vad dagarna innan (vi ska tex laga vår egen mat) och köpa alkohol i Tyskland. Säkert nåt jag glömt men det känns verkligen lugnt!

Dock blir jag så himla nervös varenda gång jag tänker på när vi ska gå in i kyrkan och ala tittar på oss... *hua*

• Millan28

Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden (eller den förra...)

Vi börjar bli färdiga faktiskt, även om vi inte gjort så mycket.

* Ringarna är beställda och klänningen köpt (köpte den första jag provade och gick bara till en butik )
    * Vigsellokal, festlokal, präst, frisör och fotograf bokad. I slutet av april åker vi till Gotland (gifter oss i Visby) för vigselsamtal, prata med frisör, fotograf och bestämma menyer mm med restaurangen. Sedan lämnar vi över allt ansvar till dem. Skönt!!
    * Hindersprövning och blanketter för namnbyte ifyllda men ej inskickade (ska bara köpa frimärken...)
    * Alla gäster har tackat ja och bokat resa + boende. Vår resa + boende bokat.

Det som är kvar är:

* Kostym till maken och klänning till dottern.
    * Prata blommor med min pappa som ska binda buketten.
    * Pyssla ihop vigselprogram och menykort till middagen.
    * Lära oss att dansa vals.

Kan inte komma på nåt mer faktiskt. Har jag glömt nåt???

• 17/6 -06

Millan28
    Bröllopsresa? Annars kan jag inte komma på nåt ni kan ha missat...?
    Beställa fint väder kanske?

Vi har fixat:
    *Lokal
    *Kyrka
    *min klänning, skor + smycken
    *Hans kläder + best mans kläder
    *Meny (vi fixar maten själva)
    *Bröllopsresa (1 månad till Malaysia)
    *Bröllopsnatt
    *Inbjudningarna utskickade
    *Liveband bokat
    *Bil från kyrkan till lokalen fixar min pappa
    *Festprogram gör värdparet
    *HIndersprövning + namnbyte
    *Fotograf
    *Smink + hår

Inte fixat:
    *dryck (ska köpas i Tyskland)
    *ringen(vet hur den ska se ut, vi har inte lämnat in ännu)
    *bukett
    *Vigselprogram, låtar i kyrkan etc
    *Vi kan inte heller dansa vals

Har VI glömt nåt?

• 17/6 -06

Wire

Jobbigt med klänningen!
    Ring dom och stå på dig så du får svar!
    Hoppas det går bra!

Själv köpte jag min klänning på ebay för 700 kr inklusive frakt.
    Den är måttsydd efter mig och sitter kanon

• Millan28

17/6 -06: Jag kan inte se något du missat. Tårtan kanske... om den inte ingår i punkten mat??

Bröllopsresan tar vi i slutet av sommaren efter att skolorna börjat. Vi har tänkt att åka till Grekland och tar vår 2-åring med oss så vi vill åka när det inte är så varmt och lite billigare. Men vi måste planera när det passar bäst på respektives jobb så vi har inte riktigt satt nåt datum ännu.

• 17/6 -06

Millan28

Tårtan ingår i menyn och är bestämd.
    Låter härligt med resa till Grekland!

• Therése 2006-07-01

Finns det någon blivande brud som heter Sussie och ska gifta sig i Hässelby här?

• Therése 2006-07-01

Full rulle på den här tråden ;)

Svar på tråden 17/6-06 del 2