Stenungsund 2006 Del 3
Hej allihop!
Då var det dags igen! Den gamla tråden stängs snart av så här kommer den nya! Här är en länk till del 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1360681.html
Hej allihop!
Då var det dags igen! Den gamla tråden stängs snart av så här kommer den nya! Här är en länk till del 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1360681.html
Nej, du menar Flonk va? Det är min syster Pernilla det. Den andra tjejen hette också Pernilla för övrigt.
Poppinella: Ja, då förstår jag. Dry east eller nått hette bandet...men det är nog samma för båda hette Pernilla kommer jag ihåg. Men jag vet nog vem du är ändå. Jag tror du gick i samma klass eller i alla fall parallellklass som en tjej jag umgicks med på högstadiet, Marina heter hon...stämmer det? Här kan du i alla fall se vem jag är. (det gäller för resten av er också:))
www.familjeliv.se/krypin/eloi/galleri.php
Dry Yeast hette de sen, men då var det endast Pernillorna och sina gitarrer och inga karlar var med. I Flonk var det gossarna var med också.
Dig känner jag så klart igen! Även din kille. William... vad heter han i efternamn om man får fråga? Kan inte riktigt placera honom, men vill du inte skriva ut det är det helt ok. Marina och jag gick i samma klass på mellan- och högstadiet. Träffade henne i slutet av förra året tror jag det var. Jättekul för jag har inte sett henne på så länge.
Hej!
(om ni undrar vem som plötsligt skriver i er tråd, så brukar jag läsa en del eftersom jag ska gifta mig på Tjörn men inte har så koll på området vad det gäller frisörer osv. Söker en del tips!)
Någon som anlitat Nina på studio 5 som frisör och sminkös?
Vet NÅGON några priser?
Jag gifter mig på Tjörn (Rönnäng) 29 juli. Tips på frisör (förutom Nina) /florist (Sven i Surte har sommarstängt)/sminkös?
Gnizz: att bestämma texten till inbjudningskorten var något av det svåraste
att komma överens/komma framåt med vad det gäller det här bröllopet. Det viktiga är att man hittar sin stil och inte blandar lite mer högtidligt med vardagsspråk tycker
jag. Det kändes som att vi fick till det ganska bra till slut. Vi blev alla fall nöjda
Hej!
Var ett tag sedan jag var inne här nu. Har haft jättemycket på jobbet hela våren...
Men planeringen har i alla fall gått stadigt frammåt.
Vi har äntligen bestämmt oss för festlokal. Vi valde den lite tråkiga men praktiska varianten, som är garanterat vädersäker. De andra alternativen föll på att det hade blivit för omsändigt och för många ????
Inbjudningarna blev klara och postade igår. Jippi.
Hur som helst, kul att läsa hur det går för alla.
Uppdaterar listan:
14 jan- Hemligt, Nösunds Värdshus, Orust
lisa.jagdell@hotmail.com
22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
06 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka, Magasinet i Mollösund, Prästgårdens Pensionat
fido200@hotmail.com
25 maj-Ina3 i Flatöns kyrka, Flatöns skola
carina-peter@hotmail.com
10 juni-Kat76, Hälleviksstrands kyrka
17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka, Spekeröds bygdegård
johanssonskan@hotmail.com
01 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
08 juli-2006std, Ödsmåls kyrka, Hemma i trädgården
15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
julibrud2006@hotmail.com
29 juli-Olivia-06, Rönnäng
05 aug-Orustbrud,Bokenäs kyrka, kärlingesunds gård
orustbrud@hotmail.com
05 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
gnizz@webaid.se
05 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
Linslus24@spray.se
05 aug-Herman, Kungälvs kyrka, Kongevi
05 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
05 aug-Lady JeZz Hälleviksstrands kyrka
12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
12 aug-loly, Ljungskile
19 aug-Inka77, Tjörn
26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
26 aug-sept.brud-06, Stenungsunds kapell, Ljungskilegården
02 sep-Augustibrud-06,Spekeröds kyrka & bygdegård
septemberbrud@hotmail.com
09 sept- UlrikaR Röra Kyrka
14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården
11 nov,Jalf, Ljungs ka, Ljungskilegården
Nyårsafton 06/07 Förevigt,hemligt än så länge..
01 aug 07 Inside harmony,Hemligt plats än så länge
inside_harmony@yahoo.se
14 jan- Hemligt, Nösunds Värdshus, Orust
lisa.jagdell@hotmail.com
22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
06 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka, Magasinet i Mollösund, Prästgårdens Pensionat
fido200@hotmail.com
25 maj-Ina3 i Flatöns kyrka, Flatöns skola
carina-peter@hotmail.com
10 juni-Kat76, Hälleviksstrands kyrka
17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka, Spekeröds bygdegård
johanssonskan@hotmail.com
01 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
08 juli-2006std, Ödsmåls kyrka, Hemma i trädgården
15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
julibrud2006@hotmail.com
29 juli-Olivia-06, Rönnäng
05 aug-Orustbrud,Bokenäs kyrka, kärlingesunds gård
orustbrud@hotmail.com
05 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
gnizz@webaid.se
05 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
Linslus24@spray.se
05 aug-Herman, Kungälvs kyrka, Kongevi
05 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
05 aug-Lady JeZz Hälleviksstrands kyrka
12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
12 aug-loly, Ljungskile
19 aug-Inka77, Tjörn
26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
26 aug-sept.brud-06, Stenungsunds kapell, Ljungskilegården
02 sep-Augustibrud-06,Spekeröds kyrka & bygdegård
septemberbrud@hotmail.com
09 sept- UlrikaR Röra Kyrka
14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården
11 nov,Jalf, Ljungs ka, Ljungskilegården
Nyårsafton 06/07 Förevigt,Norums ka, Ödsmåls bygdegård
01 aug 07 Inside harmony,Hemligt plats än så länge
inside_harmony@yahoo.se
Olivia, jag ringde till studio 5 och frågade om uppsättning. Då var inte Nina där så de bad mig återkomma. Jag ringde igen dagen efter, och då tog de mitt nummer för att Nina skulle ringa mig på eftermiddagen. Det gjorde hon inte och jag ringde igen någon dag senare, och samma upprepades. Så jag hade inte någon större lust att komma dit heller. Jag ska till en frisör i Stocken på Orust, jätte trevlig. Kostar 1700 för uppsättning, smink och hon hjälper mig att måla naglarna.
Hmm... ja, blommor har jag nog inte så mycket att säga om eftersom vi ska ha från Sven blomma.
Lycka till!
Det är samma dilemma för mig...jag har ringt, hon skulle återkomma igår, jag ringde idag men då skulle hon ringa upp mig igen! hmmm...man blir lite fundersam då...
var på orust befinner sig din frisör?
jag gifter mig i Rönnäng.
å förlåt nu ser jag att du skrev Stocken!
Jag ska till Orust över helgen nu, ett sånt sammanträffande! Vi brukar campa på Caravan club varje påsk. Eg är det sambons föräldrar som åker dit med husvagn. Vi bor 5 (sambons bror) vuxna och två katter i en husvagn! Puh!!!!
Olivia-06
Ja ska göra min frisyr hos charlotte på
Salong Xelent
Telefon: 0303-770460
Adress
C W Borgs v. 4
44431 STENUNGSUND
Ja kan rekomendera henne varmt. Ja har blivit rekomenderad henne av min ord frisör som har slutat med frisöryrket hon hoppar bara in någon gång ibland. Ebba heter hon å är erkänd som en av de allra bästa i stenungsund.
Å Ebba känner mig väl har klippt mig i 10år ja ha vägrat gå till nån annan å samma med mina vänner eft en klippning hos Ebba, så är man fast. Men tyvärr håller hon nu på att skola om sig, men klipper bara extra nån gång i bland på lov å så.
Å hon vill ej åta sig en bruduppsättning för hon är även en nära väninna till mig privat å ska vara min tärna. Å hon är så noga själv å ja vet hur duktig hon är på de men hon känner att hon kommer ej kunna ha kul på mitt bröllop för hon ej kommer kunna slappna av å bara hålla reda på min frisyr för att rätta till den.
Men hon vet hur kräsen ja är å va ja har för krav på en frisör å hon rekommenderade charlotte till mig. Normalt väntar ja me mina klippningar till ja vet att Ebba kan, men i höstas var ja i akut behov inför en speciel grej att klippa mig. Då gjorde ja som ebba sa att ja tog charlotte å ja ble super nöjd. Å då bestämde ja mig för att göra som Ebba sa att ta henne till bruduppsättningen oxå.
Å ja känner Ebba så väl att ja vet att hon hade aldrig rekomenderat nån frisör till mig som hon ej vetat att var väldigt duktig.