Stenungsund 2006 Del 3
Hej allihop!
Då var det dags igen! Den gamla tråden stängs snart av så här kommer den nya! Här är en länk till del 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1360681.html
Hej allihop!
Då var det dags igen! Den gamla tråden stängs snart av så här kommer den nya! Här är en länk till del 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1360681.html
Poppinella: Välkommen!!
Är INTE från området så mig känner du troligtvis inte men världen är ju liten, så vem vet?
Nu kanske alla kommer tycka jag är crazy (!) MEN; har stött på ett tråkigt problem: Killen som skulle vara "bartender" (d.v.s servera öl, vin & löjligt enkla drinkar med roliga namna såsom "The bridesgroom on the rocks" till gästerna) har fått förhinder Så jag kom på att KANSKE känner någon här i tråden någon pålitlig person från Orust/Tjörn/Stenungsundsområdet som vill ha ett extraknäck
i Hälleviksstrand den 5 augusti mellan kl.21-02?
Hur löser NI med lokaler det här med bartender?
Hur löser ni det med TAXI? --finns ingen på Orust & han som hoppade av bartender-uppdraget & bor där kände ingen som mot ersättning ville vara "chaufför" någon timme heller...tyvärr!
Linslus
Går de lika bra me en tjej så vet ja en som säkert vill ha lite extra knäck. Hon har drivit en krog i norge bla å jobbar nu på en restuarante dagtid å säger säkert ej nej till en kväll. Maila mig vart hon kan få tag i er så ber ja henne höra av sig om ni är intresserade. Hon är erkänd i restuarang branchen här i stenungsund och väldigt omtyckt, duktig och pålitlig.
Oki gnizz
Du får säga till henne å hänga på här inne hade varit kul å ha henne med här oxå. Kom i gen nu cornflake_queen välkommen in i tråden å va en i gänget me oss ;)
Nu i helgen har jag varit och träffat florist (Sven Blomma i Surte, vilka priser!!), frisör och präst. Allt känns jätte bra och jag är nog 5 kilo lättare nu när jag träffat alla och det känns som man förstår varandra. Nu börjar det kännas mer verkligt med bröllopet....
Poppinella: Välkommen hit! Mig känner du nog inte heller eftersom jag varken kommer från eller är bosatt i krokarna ;)
Linslus: Fick ni nån bekräftelse från Morlanda? Angående bartender så ska vi ta någon från kalaskockarna, vet inte alls vilken erfarenhet dom har av drinkblandning men vi tänkte göra en liten lista. Tror inte att vi behöver ha särskilt avancerade drinkar..hehe
Vi har varit väldigt effektiva i helgen, har varit upp till Stenungsund två gånger i helgen. Dels fixade vi med blommorna och dels mätte vi upp festlokalen!
Hejsan! Någon som vet hur cateringmaten är från Getskär?
Jollster: Ingen aning tyvärr...
Poppinella
Ja bor i stenungsund. Har oxå bott 6år i gbg å ett år i falkenberg innan ja flyttade tbx hit till stenungsund bodde här 7 år förra gången å från början är ja från borås. Så man har nu varit borta så länge att ja känner att de är inte många som känner igen mig längre :D
Nu har ja bot här i snart 1år igen. Min M2b vet däremot många vem de är. Han jobbade som vakt på kvarterskrogen på den tiden de hade öppet på kvällarna. Å nu är han inne på pollyten som snickare på peab. Själv är ja rätt udda oxå så de som vet vem ja är kommer ihåg mig (tro ja ;P ). Men ja ha ändrat utseende rätt mkt klippt av mig håret å har nu mera axel långt rött i stället för svart ner till midjan. Dessutom har ja jobbar som ställningsbyggare i flera år å de vet rätt många bara för att de är udda. Ja var då inne på kracken när ja började bygga men innan de var ja brand och säkerhetsvakt där under den stora om byggnadtionen under 99 då de var 2000 gästarbetare där (som säkert många mins). Men nu mera är ja murarelärling. Sol heter jag å Mb2 heter Johan.
Men Poppinella
bor du i halmsta nu å har några bekanta tjejer som är i byggbranchen kanske de är mina klasskamrater från när ja gick bygg i falkenberg. För de var för bara tjejer å väldigt uppmärksammat i media där nere. De var tjejer från varberg falkenberg halmsta laholm hylte och helsingborg som gick i hop. Å alla renoverade vi på den gamla brandstationen i laholm som nu ska bli teckningsmuseum. Den är väldigt omskriven där om kring nu å även många ända här uppe känner till de bygget. För de ska vara de första bygget som utförs helt av bara tjejer. Nu håller en ny tjejklass på å utbildar sig efter oss som är där nere och jobbar. Men några av vår klass är ändå kvar å har lärlingsplatser där. Själv jobbar ja mest i Gbg nu.
Oj, va långt de bli. Typiskt mig. Men de är svårt att beskriva vem man är annars ;)
kom på att ja kan ju länka till vårt bildgalleri på familjeliv. Där kan ni se vilka vi är ;)
www.familjeliv.se/krypin/insideharmony/galleri.php
Ja kollade just om ja hittade några av era namn på FL men de var inte många ja hittade. Å er ja hittade la ja ett avtryck i gästboken. Om ni har nåt annat nick där kan ni väl tala om här va ni heter så man kan hitta er där oxå. Kan ju va kul efer som att de finns bild galleri där att se hur vi ser ut :D Kanske känner flera av oss igen varandra :D