• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3
  • Augustibrud-06

Grönt är skönt
    Kul att se dig igen! Stenungsundstråden har allt varit vid liv, lite olika dgr hur mkt som skrivs bara!
    Har ni funderat ngt på hur ni ska dekorera lokalen. Vi ska ju oxå vara i Spekeröd. Tänkte kolla om man inte kan komma dit och titta igen, vill börja planera dekoration och sånt redan nu. Skönt med allt som är klart. Ni har inte så långt kvar, börjar de bli pirrigt?
    Vilken bröllopsresa ni ska på! Själva har vi inte möjlighet att åka på ngt längre, de får vi försöka ta senare. Kanske blir ett par dgr till Skagen direkt efter bröllopet iaf!

• Augustibrud-06

Det glömde jag ju, skulle tacka alla som kommit med tips om inbjudningar och infolapp!

• Grönt är skönt

Augustibrud: Vad kul att ni fick mycket beröm för inbjudningarna! Då känns det verkligen som att man får igen för arbetet man lagt ned!

Jag hade glömt att ni också skulle vara i Spekeröd! Vi har faktiskt inte funderat så mycket på utsmyckning av lokalen än. Känner också att vi skulle behöva åka upp och titta lite hur det ser ut. Vet du förresten hur stora borden som fanns i lokalen var? Var det åtta personer per bord?

Jag är faktiskt inte alls pirrig än, när jag väl fick köpt klänning och skor kändes det som att jag kunde slappna av!

• Bröllopstokiig

Grönt är skönt

Jag har för mig att det är 6 pers/bord. Vi tänkte mäta dem när vi kollar lokalen. Ska nog ringa dem och kolla om vi kan åka dit rätt snart.
    Vad skönt att det känns bra och det verkar ju som ni har de mesta under kontroll!

• Förevigt

Hej hopp!
    Nu var det så längesen jag var här inne och skrev i tråden. Vi har nu fått vårt andra barn, en liten sessa och bröllopsplaneringen har legat lite på is. Men nu är kyrkan och festlokal bokad till nyårsafton 06!! Ska ta tag i planeringen nu och jag längtar verkligen!!!

• Grönt är skönt

Förevigt: Det var ingen tokig anledning till att lägga bröllopsplaneringen på is det!! Ett stort grattis!!!

• gnizz

Förevigt
    Man får gratulera!

Vi får en "bebis"/monster den 20/4 men den har pälls och fyra ben :)

• Linslus

Förevigt: Stort GRATTIS!!

Gnizz: GRATTIS ni med; är det en hund eller katt? Ras? *en hundvänn med 2 katter*

Grönt är skönt: Idag ringde jag pastoratet IGEN & hon sa "troligtvis denna veckan" Ja ja... hoppas hoppas
    Jag har OXÅ saknat "farten" & livet i Stenungsundstråden

Vart beställde du bröllopstårta? Kan inte besluta om jag ska beställa från Stenungsund, Uddevalla eller Göteborg; tårtan måste ju ändå "resa" en bit till Orust

Ja det där med förväntad & slutlig "klänningstyp" känner jag igen mig i

Wow; Malaysia!! Vilken resa! Hur kom det sig att det blev just det? När reser ni?
    Vi "velar" mellan himmel & jord (!) Danmark, Franska rivieran, Skottland? Vi vill göra en LÄNGRE tur till den engelska kusten & vara borta kanske 1 månad, så vi önskar oss pengar till att förhoppningsvis kunna genomföra denna resa nästa år (Jag är anglofil!) Så därför kanske det blir 1 vecka i solen bara i år...

Vad har du hittat för typ av skor?
    Har motvilligt fått inse att jag inte är gjord för klackar (gammal idrottstjej; trestegshoppare) Så jag har nu satsat helt på att finna en sko med rejäl kilklack, för DET klarar jag Provar just nu ett par från Johanssons skor, 250kr (!) men de är ju inte "bröllops-eleganta" helt... Men jag vill bli LÄNGRE då min M2B är 2m (!)

Så din M2B överraskar dig med ring? Romantiskt

• Grönt är skönt

Gnizz: Härligt med tillökning i familjen! Har själv ett par fyrbeningar! Går inte att leva utan!

Linslus: Ja vi får väl se om det blir nån bekräftelse denna veckan då!
    Jag beställde tårtan på LättRätt i Stenungsund, då får vi den dessutom utkörd till festlokalen. Priset var 35:-/bit vilket var helt ok tyckte jag.

Anledningen till att vi valde Malaysia? Jaa... Vi har vänner som varit där och rekommenderade det! Sen är vi dykare båda två och dykningen därnere ska ju vara underbar!
    Skottland skulle jag också vilja åka till! Vi pratar om det varje år, men det blir liksom aldrig av! Helst skulle vi vilja ta båten över så att man får med bilen. Skulle vara mysigt att åka runt lite på landsbygden och bo på mysiga Bed&Breakfast's

Skorna... jo jag vägrade köpa några klassiska brudskor i vit satin, så istället blev det ett par (förvisso vita) mönstrade skor med kilklack från Vagabond. Dom kan jag dessutom använda igen efter bröllopet! Apropå längd så har jag det omvända problemet, M2b är ganska kort så jag kan inte ha för hög klack. De jag hittade har iofs ganska mycket högre klack än vad jag tänkt mig och vi blev nästan lika långa då jag provade dom! Men, men, jag är hur som helst inte längre än honom! :)

• Augustibrud-06

Förevigt
    Stort GRATTIS! Vad roligt, då förstår jag att bröllopsplaneringen har legat på is!

Gnizz
    Spännande! Är det hund eller katt?

Linslus
    Skorna du köpt var ju ett helt ok pris på. Var på Johanssons skor på Backaplan förra helgen, men där fanns knappt några vita skor alls. Var har du köpt dina?

Grönt är skönt
    Tänkte bara kolla med tårtan ni köpt, är det moussetårta eller vad är det för slags tårta. Det är ju bra att de kör ut den också!

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3