• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3
  • HeWi

UlrikaR: Det tror jag inte ska vara några problem. Vart var det ni skulle gifta er...eller vet du vad...maila mig istället så kan jag ge dig hennes namn osv. helenaudio@spray.se

Fina fine: Jag har varit i sjöstugan ett par gånger, både på fest och bröllop. Det är en helt ok lokal. Stor, uppbyggbar scen, bra kök
    osv, men att havet ligger nära var tyvärr inget jag tänkte på eftersom alla båtar ligger i vägen. Det är inte ett så kanonbra läge direkt. Om ni inte ska ha ett så stort bröllop är B&N-huset i Skärhamn ett underbart ställe åh...jättefint. Vi hade bokat där först men det var lite för dyrt för oss. Nu har vi församlingshemmet i Skärhamn istället...också väldigt fint. Hoppas du fick lite bra ideér.

• Grönt är skönt

fina fine: Vi valde att ge upp kraven på att ha havet nära tyvärr. Vi tänkte som så att folk kommer ändå mestadels vara inomhus och när middagen är slut så är det ju nästan mörkt. Sen är barn välkomna till festen också och då vill vi inte att föräldrarna ska behöva tänka på risken att de ramlar i.
    Vi valde i stället Spekeröds bygdegård, inte för att det var det bästa alternativet (vi ville ha ödsmåls bygdegård) utan för att det var ledigt. Hur som helst så känns det bra nu!
    Nu minns jag inte riktigt var ni skulle gifta er, men det finns en lokal dit man får ta med egen mat och dryck i Hälleviksstrand. Den ligger precis vid havet, med en altan/brygga utanför! Vet att det brukar vara bröllopsfester där!

• 2006Std

14 jan- Hemligt, Nösunds Värdshus, Orust
    lisa.jagdell@hotmail.com
    22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
    06 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka, Magasinet i Mollösund, Prästgårdens Pensionat
    fido200@hotmail.com
    25 maj-Ina3 i Flatöns kyrka, Flatöns skola
    carina-peter@hotmail.com
    10 juni-Kat76, Hälleviksstrands kyrka
    17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka, Spekeröds bygdegård
    johanssonskan@hotmail.com
    01 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
    08 juli-2006std, Ödsmåls kyrka, Hemma i trädgården
    15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
    15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
    julibrud2006@hotmail.com
    29 juli-Olivia-06, Rönnäng
    05 aug-Orustbrud,Bokenäs kyrka, kärlingesunds gård
    orustbrud@hotmail.com
    05 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
    gnizz@webaid.se
    05 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
    Linslus24@spray.se
    05 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
    05 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
    05 aug-Lady JeZz Hälleviksstrands kyrka
    12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
    12 aug-loly, Ljungskile
    19 aug-Inka77, Tjörn
    26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
    26 aug-sept.brud-06, Stenungsunds kapell, Ljungskilegården
    02 sep-Augustibrud-06,Spekeröds kyrka & bygdegård
    septemberbrud@hotmail.com
    09 sept- UlrikaR Röra Kyrka
    14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården
    11 nov,Jalf, Ljungs ka, Ljungskilegården
    Nyårsafton 06/07 Förevigt,hemligt än så länge..
    01 aug 07 Inside harmony,Hemligt plats än så länge
    inside_harmony@yahoo.se

• 2006Std

Hej Alla!

Som ni ser har jag ändrat i listan på
    vart vi ska ha festen. Vi trodde vi var klara med det men två dagar innan inbjudningskorten gjordes färdigt ändrade vi oss! Nu ska vi hyra stort partytält o vara hemma i trädgården istället! Känns jättebra och precis så som vi egentligen kände från början!! Så det blir ju mer jobb men det känns som om det är värt det! Man gifter sig ju förhoppningsvis bara en gång!!!

Tänkte bara höra med er andra hur ni gör med dukar o servetter? Vart kan man hyra det? Vet ni om församlingshemmet kan ha det?

Så en fråga till! När det gäller Präst.
    Har hört att det skall finnas en bra kvinnlig präst på Orust...någon som känner till henne eller kanske själva ska ha henne. Känner inte att de finns någon i Stenungsund jag vill ha.

Vad mycket det blev här men det var ju ett tag sen!!

• Grönt är skönt

Äntligen kom tråden till liv igen! Jag har saknat den!

2006Std: Vad härligt att ni ordnat det som ni vill ha det!!! Vi kommer att hyra linnedukar från Hyrglaset i göteborg. Då hämtar vi dukarna på fredagen och lämnar med igen på måndagen. Sen ligger ju Hyrglaset i Mölndal, men det passar oss väldigt bra!
    Angående kvinnlig präst på Orust så var vi ju själva på jakt efter en. Som det slutligen blev så ordnade vi präst genom församlingen där jag är skriven (Fässberg, Mölndal), det visade sig dock att den präst som vår (eller min snarare) församling rekommenderade bodde ute på Orust och ville ställa upp! Vi är jätteglada över detta, har träffat henne och tycker att hon passar oss perfekt! Vill inte skriva ut namnet här. (Men om du mailar så kan jag ge dig hennes namn). I vilken kyrka är det ni ska gifta er? Min maidress finns i listan!
    Mram

• Linslus

Morlanda-brudar; har NI fått bekräftelse än från pastoratet?!? INTE jag i alla fall!

• Grönt är skönt

Linlus: Vi har inte heller fått någon bekräftelse! Skitdåligt! Fast det var ju bara drygt en vecka sedan vi fick klar med kantorn! Hur går det för er annrars? Börjar kännas här som att allt är under kontroll!
    Kram

• Linslus

Hej Grönt-är-skönt: & jag har ändå RINGT dem & påminnt dem 2 ggr! De säger bara "kanske nästa vecka!"

Jo HJÄLP; Kände förut att det mesta var under kontroll men nu börjar jag tvivla Imorgon ska jag titta på underkläder till klänningen, på tisdag på några skor, M2B har INTE tittat på kläder än, min klänning måste justeras, Släktingar bråkar om varför de inte får ta med sig barnen & jag kan INTE bestämma mig angående ring!! Bröllopsresa = ?
    Låter hopplöst va?!

MEN; vi har ju kyrkan, lokalen, catering, solist, klänning, best-man & tärna, hotell (Uddevalla natten TILL bröllopet & Hotell Utsikten i Mollösund på bröllopsnatten)

Hur har DU det?? Allt relativt lugnt?
    Snart dags för er ju!!
    Hur har du gjort med klänning & ring?
    Vart åker ni på bröllopsresa?
    Hur många gäster har ni? (har alla svarat?)

• Grönt är skönt

Linslus: Ja alltså, jag undrar nästan om vi kommer att få nogon bekräftelse från Morlanda överhuvudtaget... men, men jag tror i alla fall inte att risken är så stor att vi kommer stå utan kyrka ett par dagar innan! ;)

Vad härligt att ni ska bo på Utsikten! Det är ju jättemysigt! Att inte vi tänkte på det!?!

Jag tycker inte som att det låter som att ni har så mycket kvar att fixa heller ju! Jag fixade mina skor och beställde bröllopstårtan nu i veckan. Vi fick även klart med toastmaster då. Det som är kvar att fixa för min del är underkläder och blommor. M2b behöver fixa skor, men han är i USA nu ock skulle kolla efter skor där, så det är nog också ganska lungt.

Klänning är inhandlad och hänger numera här hemma. Jag hade från början sagt att jag inte ville ha axelbandslöst, men vad tror du att jag kom hem med? ;) Det känns bra i alla fall! Ska också justera den lite och jag har bokat en tid hos sömmerskan. Ringen ska M2b fixa och såvitt jag vet är den beställd, så det oroar jag mig inte heller över!

Jobbigt med släktingar som bråkar! Inte kul alls. Vi har inte haft några problem med släkten än, men det är ett par tal som vi tror kan bli lite långrandiga... men då får väl toastarna gripa in! Vi har sagt att barn får komma till festen, framförallt eftersom alla de som har barn kommer att resa typ 40 mil till bröllopet och då kändes det inte bra att be dom fixa barnvakt. Hur som helst så tror vi i alla fall att de flesta kommer att ordna det ändå så att i alla fall den senare delen av festen blir barnfri.

Vet ni vart ni vill åka på bröllopsresa? Vi har bokat flygbiljetter till Malaysia (Kuala Lumpur) och kommer nog att boka en hotellnatt kanske, resten fixar vi på plats. Vi kommer att resa runt endel och siktar på att börja med att ta oss till Perhentian Islands.

Vi har satt OSA-datum till 1 maj, och än så länge har ca hälften svarat (42 av 80), men jag är helt övertygad om att fler anmälningar kommer att ramla in när det närmar sig!
    Fick du iväg dina inbjudningar med sigill? Hur blev mottagandet? Höll sigillen? (Förutom reaktionerna om barnen)

Oj, vad långt det blev! Men jag har saknat Stenungsundstråden!

• Augustibrud-06

Måste bara skriva av mig lite! Har inte varit här knappt det sista. Har pysslat med att få färdigt och skicka inbjudningarna. Är så roligt nu när gästerna har fått dem och vi fått så mkt positiv respons på hur fina de är!

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3