• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3
  • UlrikaR

Hej!
    Jag bor i Skåne men ska gifta mig på Orust (Röra kyrka precis utanför Henån) den 9 september i år. Jag har fruktansvärt dålig koll på frisörer och annat (allt!) i de regionerna så den här tråden var ju lysande för mig! Såg att någon rekommenderade CitySpa i Uddevalla för hår. Några andra tips? Vi skulle också gärna vilja få tag i en fotograf. Gärna en med lite roliga ideer om fotoredigering!

• SaT

Aug.brud, Lätt Rätt ska ha 35:-/bit för tårta med dubbla moussefyllning (vi har bestämt oss för vitchoklad/hallon). Men är det 20:-/bit på gretas så blir det ju betydligt större prisskillnad. Ojoj, nu får jag beslutsångerst igen...

• SaT

Välkommen hit Ulrika! Jag bor i Småland och ska gifta mig på Orust. Det är inte det lättaste att planera ett bröllop när man bor en bit därifrån. Jag är oxå på jakt efter frisör...
    Jag skriver in dig i vår lista. Fyll gärna på med mer info!

14 jan- Hemligt, Nösunds Värdshus, Orust
    22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
    6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka, Magasinet i Mollösund, Prästgårdens Pensionat.
    25 maj-Ina3 i Flatöns kyrka, Flatöns skola
    10 juni-Kat76, Hälleviksstrands kyrka
    17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka, Spekeröds bygdegård,
    1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
    8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
    15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
    15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
    29 juli-Olivia-06, Rönnäng
    5 aug-Orustbrud,Bokenäs kyrka, kärlingesunds gård
    5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
    5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
    5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
    5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
    5 aug-Lady JeZz Hälleviksstrands kyrka
    12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
    12 aug-loly, Ljungskile
    19 aug-Inka77, Tjörn
    26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
    26 aug-sept.brud-06, Stenungsunds kapell, Ljungskilegården
    2 sep-Augustibrud-06,Spekeröds kyrka & bygdegård
    9 sept- UlrikaR Röra Kyrka
    14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården
    11 nov,Jalf, Ljungs ka, Ljungskilegården
    Nyårsafton 06/07 Förevigt,hemligt än så länge..
    1 aug 07 Inside harmony,Hemligt plats än så länge

• SaT

Jag ringde till Gretas nu, och de ska ha 30:-/bit även för moussetårtor. Så jag kör nog på lätt rätt då och får med dubbla mousse.

• UlrikaR

Hällevikstrands kyrka ja.....den är verkligen underbar!! Vi väljer Röra eftersom jag, mina syskon och vår dotter är döpta där och mina föräldrar (och min faster och farbror) är gifta där.

Kom just på att jag jättegärna skulle vilja ha tag på någon som sjunger i kyrkan. Ingen som känner eller "känner till" någon? Hade gärna velat att några av mina kompisar ställde upp men de är för fega....

• Millo

Hej
    Jag provbakade en tårta idag. Har visserligen inte smakat än, men den ser inte mycket ut för världen... så nu har jag bestämmt mig för att beställa en istället!! Men vart? Ringde Mia´s i Nol, och hon tog bara 25kr/bit och då ingår all dekoration,brudpar,ställning. Tyckte att det lät billigt och bra.

• Augustibrud-06

SaT
    Då hade jag också tagit Lätträtt om de inte skiljer mer. Konstigt med priset, då ska jag kolla igen när jag beställer vår provtårta. Vi ska iaf testa och se hur den är.

• Augustibrud-06

Välkommen hit UlrikaR!

Kan rekommendera en duktig frisör i Stenungsund, Nina på Studio5. Har bokat henne och hört många som varit nöjda med henne.

• Augustibrud-06

Millo

Har du smakat Mias tårtor? Kanske ska göra det annars. Vi skulle haft catering på huvudrätten av henne, men köpte några portioner och provåt, kan bara säga att vi tog en annan som fixar maten. Men tårtorna kanske är jättegoda! Ville bara ge dig mina erfarenheter av dem.

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3