Stenungsund 2006 Del 3
Hej allihop!
Då var det dags igen! Den gamla tråden stängs snart av så här kommer den nya! Här är en länk till del 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1360681.html
Hej allihop!
Då var det dags igen! Den gamla tråden stängs snart av så här kommer den nya! Här är en länk till del 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1360681.html
Nej jag har inte kollat än, har totalt haveri i hjärnkontoret VAR jag ska kunna hitta en sådan här firma. Alla tips är välkomna! Jättesnällt att ni kommer med tips, det behövs!
Usch, blev jättebesviken nu när jag pratade med min syster. Eftersom det är kristi himmelsfärd vi gifter oss på tyckte jag att det passade bra att många kan ta ledigt på klämdagen o sen ha hela helgen framför sig. Då säger hon att det är dyrt o ta ledigt och att det kanske inte alls är aktuellt att dom stannar kvar på festen efter middagen.... Hur många gånger i livet gifter sig en syster..?! Är jag ego när jag tänker så? Min syster är den som står mig närmast och henne ville jag verkligen ha med denna dag.
ina3: Den catering vi bokat (kalaskockarna) sa att det fanns ett ställe i Kungälv som hyr ut dukar så vi tänkte kolla med dem (fast nu kommer jag inte på vad dom heter). Sen finns det ett ställe i Göteborg som heter Hyrglaset som också hyr ut dukar. Jag tror att dom kan stå för frakt också om jag inte missminner mig!
Millo: Tyvärr har jag inget bra tips på DJ i Stenungsundsområdet. Vi har löst det genom att en kompis till m2b ska spela. Han har jobbat en del som DJ förut och har utrustning. Dock har vi inte bestämt allt med honom än, så jag vet inte exakt hur det blir...
Hej igen
Har en till fråga.
Hur gör ni med tårtan? Var har ni beställt nånstans el ska ni göra själva.
Vet ni nåt bra billigt ställe där man kan ha egna önskemål???
Nä! Jag tänker om! Det är hon som missar en speciell dag och rolig fest! (min syster alltså).
Ullared låter bra med vita dukar..det är ju aldrig fel att gå där och nu har jag en bra ursäkt o åka dit!
Millo
Vi kommer göra tre tårtor själva som jag ska bygga en ställning till, sen kommer vi fylla ut med tårtor från släktingar.
Första test-tårtan skall bakas på påsk, återkommer med bilder :)
Vi har funderat på att beställa tårta från Lätt Rätt (tror jag det hette?) i Stenungsund. Någon som har erfarenhet av dem?
ina3
kan kolla med min mamma, hon pratade om att man kunde hyra linnedukar för typ 3-400 eller nått till 100 pers. men e inte säker.
Vi har beställt tårtan hos Lätt Rätt i Stenungsund (fast genom Kalaskockarna). Dock har jag ingen som helst egen erfarenhet av dem. Ska ringa och prata med dem i dagarna. Hur som helst så är jag inte alls orolig. Jag tycker helt enkelt inte att tårtan är såå viktig. Det blir nog gott hur som helst. Kan tillägga att varken jag eller blivande maken är några "gottegrisar" ;)
Hej allihopa och välkommen hit ina3!
Var längesen jag var här nu, har varit så mkt annat!
Vi har bokat Nöjesvärdarna som ska ordna musiken åt oss. De tar 3900:- med nöjesvärd, ljus och ljud. Då spelar de i 4 timmar effektiv tid. Får hoppas de blir bra! Men de samarbetar med många av de stora ställena bl.a Sjömagasinet och Thorskog slott.
Jag var och prata med Gretas idag om tårta. Vi ska köpa en provtårta på 5 bitar av deras tårta med hallonmousse. Så får vi se om den är god!
Tjejen som gör tårtorna på Lätträtt är jätteduktig, men de är lite dyrare. Så vi ska testa den från Gretas först. Egentligen vill jag nog ha en vit tårta med sugarpaste och röda dekorationsblommor på. Men en moussetårta kan kanske kännas fräsch efter en 3-rätters middag! Får väl se vad det slutar med!
Blev visst långt det här!