Stenungsund 2006 Del 3
Hej allihop!
Då var det dags igen! Den gamla tråden stängs snart av så här kommer den nya! Här är en länk till del 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1360681.html
Hej allihop!
Då var det dags igen! Den gamla tråden stängs snart av så här kommer den nya! Här är en länk till del 2: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1360681.html
Insideharmony, vi har ordnat med buss som går hemifrån, där de flesta gästerna bor. Sen bor några ganska nära och 4 stackare har långt att köra. Sen har vi fixat boende till alla för 250:-/person. Så det blir en hel-helg ihop. Alla verkar nöjda! Men vi är ju inte så många heller, 28 totalt + 2 barn på 11 månader.
gnizz: Nej det är det som är det j*liga rent ut sagt!!! Jag har åkt PERSONLIGEN till postkontoret & bett dem stämpla (vilket dom gjort då framför näsan på mig) & ändå går de sönder...
men det VÄRSTA exemplet jag kan komma med är alltså då jag la 3 inbjudningar i ett SÄRSKILT kuvert från posten med tjock VADDERING (typ 50 spänn kostade det) & det ÄNDÅ gick sönder detta lilla sigill på ALLA inbjudningarna däri??
Vad PYSSLAR posten med egentligen?
Jag har lämnat ut mina inbjudningar personligen så många jag kunnat, för det blev riktigt fina (tycker jag) med sigillet på
(t.ex lämnat till min faster som lämnar till sina barn o.s.v...)
Linslus
Ja den var ju bra, att lämna de vidare på de viset :D vi ska ju ha rullar i inbjudan eft som vi ska ha medeltid. Så de var ingen dum ide alls. Å de stackare vi måste skicka få vi väl köra i papperstuber el nåt. Ja har faktiskt för många härrans år sen, jobbat på en fabrik som tillverkade sådana. Ja ska nog åka förbi där en sväng å höra om ja får köpa några som de ska kassera. Ja ska ju sen ändå klä dem med eget tillverkat papper så de spelar ju ingen roll hur de ser ut.
Men tack korten blir platta sen efter som de innehåller foton, så de får vi skicka vanligt. Men då kör ja vax sigilet för de ble ju jätte bra på bilden tycker ja.
Ska oxå köpa på mig alla hjärtans dag frimärken nästa gång, de hinner ju lagom vara de igen till de är dags för oss att skicka ut inbjudningarna.
SaT
Ja de var ju ett himla mysigt sätt att fixa de på tycker ja. Mkt umgnge bli de ju då. både dit å hem å en hel helg. Jätte mysigt verkligen. Tur ni ej är lika många som oss då. Vi ska ha 100 gäster.
Hemligt
Tiden spelar i dagsläget ingen roll för mig. Men ficken stänger väl vid 13 el 14 el nåt sånt på helg i stenungsund. Så de blir svårare å ta de sent om vi ska fika.
Det nya fiket på CW borg väg mitt emot ungdomsmotagningen då? Har aldrig varit inne där men det ser mysigt ut.
Jag har fått inbjudning med vacker rött lacksigill (via vanlig post), förra våren. Jag tror att min kompis använde ett särskilt lack. Jag kan också tänka mig att lacket är känsligt för sträng kyla, kan säkert bli skörare då och gå sönder utan "våldsam" behandling . Men som sagt det finns ju tydligen lack som funkar....
Insideharmony, vi är helnöjda med upplägget. Vi har hyrt hela Prästgårdens Pensionat i Mollösund, där alla ska bo. Vi äter middagen på magasinet, sen äter vi tårta på pensionatet och fortsätter kvällen där. Vi har med oss vin och öl och avec, så natten blir nog lång .
Roligt att du tyckte om vårt upplägg!
gnizz
Ja ha häller aldrig varit där. Men ja tro de är lättare fö alla att hitta till oasen för dem som ej kan stenungsund så bra. Å de finns gott om bord om vi skulle bli ett gäng. Samt de finns runda borde så man kan sitta många ihop.
SaT
Önskar bara att vi oxå kunde komma så långt att vi ha klart vart vi ska vara osv. Men de e svårt att både hitta en medeltidsinspererad miljö samt att de tar 100 gäster.