• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3
  • Grönt är skönt

Linslus: Ja, alltså jag är chockad själv! ;) Det är mycket släkt, nästan alla kusiner kommer, och vissa har ju familj så det blir en del bara det.

Hur gick det förresten, fick ni bekräftelse från Morlanda?

• Linslus

Grönt är skönt: Härligt med stor släkt!
    Jo till SIST fick vi bekräftelsen! Men var det inte lite mycket av orden "ni får inte..."?!

Har du/ni några tips på Coverband/DJ eller liknande?

Sen hör & häpna: Igår, klockan 22.15 ungefär (en vardagskväll!!), ringer en kvinna från ett seglaresällskap, utan att be om ursäkt att hon ringer sent (& jag var/är dessutom sjuk) & säger "vi har ALLTID haft den lokalen den dagen då vi har tävlingar"....rätt surt också!
    Jag berättade att vi bokade FÖRRA våren!
    Det hon VILLE var att få tillgång (!) till lokalen typ fredag dag & lö (!) förmiddag!! När jag sa att det var uteslutet då vi ska DUKA/FIXA redan fredag ville hon låna KAPPRUMMET till alla anmälningar...då ska alla tävlande nyttja kapprum, toaletter m.m med VÅRA privata saker i lokalen "och dom lovar att städa"
    & sen "skulle jag kanske vilja låna ut lokalen fredag kväll till lördag då de brukar ha PUB där då"?!
    Vad TROR hon??
    Hon ville inte släppa det heller så jag fick lova att kontakta henne om jag ångrade mig... Om de nu haft denna lokal VARJE första helg i augusti borde de väl bokat upp den för alla år framöver?! Eller? Om det nu var så viktigt menar jag...
    Hon ville inte ens erbjuda sig att t.ex betala del av hyran utan antog att jag borde fatta vilken situation de var i (ungefär)
    Vad hade NI gjort?

• gnizz

Bett henne dra åt he**vete om hon betedde sig på det viset....

• Augustibrud-06

Linslus

Vad trodde hon egentligen! Jag hade inte låtit dem vara där när ni har dukat och fixat. Man vill ju inte behöva oroa sig att det händer ngt från ni lämnar det tills ni kommer efter vigseln.
    Det är som du säger, om de ALLTID har lokalen den helgen får de väl boka den varje år framöver.
    Stå på dig! Ni har ju bokat först!

Vi har bokat Nöjesvärdarna till vårt bröllop. Det kommer en Dj som då är mer inriktad på bröllop, ljus och ljud ingår. För det betalar vi 3900:- + resa. Du kan ju kolla mer på www.nojesvardarna.se om du vill.

• Linslus

Gnizz & Augustibrud-06: Tack för stödet

Ska absolut kolla upp DJ'n!

• Augustibrud-06

Linslus

De verkade bra iaf, får hoppas att de blir det. Ska träffa dem en gång innan bröllopet och prata igenom vad vi har för önskemål vad som ska spelas under kvällen. Vi velade mellan att ha live-band och dj, men kom fram till att med dj så blir det inget avbrott i musiken för att bandet ska ha paus. De här spelar i fyra timmar i sträck. Vi hoppas få bra fart på dansgolvet!

• Grönt är skönt

Linslus: Jisses säger jag bara!!! Vad trodde tanten? Det var nog det värsta jag hört! Självklart ska ni inte ens släppa henne i närheten av lokalen den tid ni har bokat. Har hon/de inte bättre koll än att ta för givet att de ska kunna ha lokalen varje år vid samma tid utan att boka kan hon gott klara sig utan!

Hoppas att det löser sig! (Det gör det säkert!) :)

• Jollster

Hejsan! Vem gör de mest prisvärda bröllopsbuketterna i Stenungsund? Vill ha något enkelt och inte spendera en förmögenhet på det.

• Grönt är skönt

Jollster, jag är nog inte rätt person att svara egentligen eftersom jag inte kollat med några andra än Kullens. Dock tyckte jag att jag fick ett väldigt trevligt bemötande från dom och priset på min bukett var helt ok, 1000:-. Nu är inte min bukett jättejätteavancerad, men det kändes ändå som ett helt ok pris. Ett litet frågetecken hos Kullens är dock att deras nuvarande florist ska sluta. Men det skulle anställas någon annan duktig. Ska kontakta henne lite närmare, men jag känner mig inte särskilt orolig- de har en väldigt utförlig spec. över alla mina önskemål! ;)

• Linslus

Grönt är skönt: Har du möjligtvis telefonnummer till Kullens? Har försökt hitta det via Eniro men inte lyckats

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3