• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Blondi

Tess!
    Hur är det med dig? Länge sen jag "såg" dig. Min mejl funkar inte så jag har inte kunna mejla dig!

• Blondi

Hur ska ni göra med era buketter. Ska ni bestämma dem själva, ska ni göra det tillsammans, ska era bliviande fixa?
    Från början hade jag givetvis tänkt att vi skulle göra det tillsammans sen övergick det till att vi skulle prata med floristen tillsamman för att sen låta sambon göra slutbeställningen, Nu ska vi nog bara titta på lite bilder så han har en ide om vad jag vill ha och sen tänker jag släppa resten på honom. Vet inte om jag är alldeles galen men jag litar på honom. HUr fel kan det bli??? Han vet ju vilka blommor jag gillar och komer ju få lite kött på benen innan han travar i väg till floristen.

• Tredjegångengillt

Jag har beställt material för att testa att binda buketten själv. Tänkte det skulle bli billigare, men såhär i efterhand inser jag att det nog bara är önsketänkande. Nu köpte jag iofs grejer så det räcker till minst tre buketter med "handtag", ståltråd och tejp till några vanliga bundna buketter, och två sorters nålar till corsage. Det kostade över 300 kronor (säg inte det till min m2b! :D ) Och då tillkommer ju blommorna när man ska provbinda och sådär.

Det jag är mest rädd för är att det blir bra första gången man testar, och sen blir skit när det väl gäller. Jag har en förmåga att alltid få det att bli så, fråga mig inte varför.

• solstickan

Hej hej.
    Hur går det för allihopa? Fullt upp nu när det närmar sig?
    Själv bjöd jag på en tärnklänning på e-bay igår. Skulle bjuda 40 dollar, men satte kommat fel så det blev 4000 dollar! Min sambo blev helt gråtfärdig. Tills vi såg att vi inte hade bekräftat, så det var bara att ändra! *pust*
    Håller tummarna för att jag får den!

• JoJeB

Jag blir snart knäpp.
    Vi vill ha Vilda skogsängen och Rid över skog som in och ut marsch när vi gifter oss 15/7. Har sökt över allt efter noter men utan resultat.

• Therése 2006-07-01

Som vanligt i min lilla värld så är det full kaos. Har inte fått ordning på varken präst, mat eller tårta. Och snart är det bara 3 mån kvar. Hade allt så himla bra planerat innan allt bara rasa. Och nu känner jag bara att jag inte tänker ta tag i det. Det som blir det blir. Måste få tänka på mig själv ett tag nu. Gjorde en magnetröntgen idag för att få se om jag har fått diskbråck. Har haft ont i ryggen i 1 mån, lagom till jag hade tänkt att komma igång och träna för att inte vara allt för fet, men nu får jag väl gifta mig fet som bara den.

Kan man bli mer deprimerad??

• GithKat

Therése 2006-07-01: ta ett djupt andetag och andas ut.. du är inte ensam om att känna stressen krypa på. Tårta och mat ska ni laga det själva eller ta catering? Ang prästen så ring igen. Jag ska själv ringa och kolla med våran (vet inte ens vilken vi kommer få). Maten ordnar sig. De flesta som är vana vid att fixa med catering brukar bara behöva någon vecka på sig för att fixa beställningen. Tårtan tror jag inte heller du behöver stressa med. Det där med att beställa den minst tre månader innan gäller mer i storstäderna. Andas istället och ta hand om din onda rygg. Och ang gå ner i vikt.. försök lägg om kosten om du inte kan röra på dej. Man får räkna kalorierna helt enkelt. Ska själv börja med promenader så fort våren tittar fram ordentligt och lägga om kosten i och med det. Fast just nu syndar jag för fullt så det kommer nog inte bli lätt.. hehehe. Du är inte ensam bara så du vet.

• Pilularia

Bols:

Ingen mail men såg att jag satt en massa punkter bakom, som jag brukar, dom ska ju inte vara med, ett nytt försök?

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3