• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Therése 2006-07-01

GithKat

Det känns skönt att höra :)

Det är bara så frustrerande när man har en plan och allt utklurat. Men men, som vanligt så kommer det förhoppningsvis lösa sig.

Sambons bror skulle laga maten, men det har blivit lite bråk där. Präsen som tjänstgör vår helg rekomenderar inte tjejen i pastorsexpeditionen till bröllop. Bandet vi ska boka visa sig bara hade 2 medlemar nu, för sångaren hade slutat och nu låter dom som "hej kom och hjälp mig". Tårtan skulle min konditor morbror göra, men där han jobbar så har dom bytt ägare och råvarorna är skrutt så han vill inte göra den.

Men nu har jag sagt åt släktingar att dom måste hjälpa till. Så nu har jag sambon syster på att jaga band och häst och vagn. Mamma till att jaga konditor. Svärmor jagar catering och präst. Så det känns lite lugnare.

Det är tur att man kan skriva av sig lite här, det är inte så att dom i närheten vet vad man går igenom. Svärmor och svärfar gifte sig på ett berg i Afrika utan fest, mina gifte sig i kyrka men hade bara en liten fest för familjen och inga av våra syskon/vänner är gifta :(

• BoIs

Piluria; har skickat mail, kolla om du fått
    det annars så skriver jag ner vår adress...

Här är det som hos många andra...massa lösa trådar i luften. Största bakslaget är att jag missat att vårt presentkort på Guldfynd gått ut...suck...Trodde att det höll i 10år men jag har handlat på det en gång och fått ett nytt, visst 10år tänkta jag, men sorry...det var bara giltigt i 3år så nu måste det in ännu mer pengar till ringarna. Känner mig redan slutkärd med mkt på jobb, hemma mm. Orkar snart inte mer..suck.
    Skall till frissan på fredag och skall då oxså visar bilder på hur jag tänkt mig frissan. Delbetalning på bilen fr. kyrkan är gjord. Fortfarande osäkert om vår manlige solist likaså tjejen som skulle spela fjol i kykan. Skall faktiskt ringa kyrkan och kolla upp om där är vigsel innan oss för då kan vi kanske samköra med dekorationen. Kanske oxså ett tips till er andra?? Lite pengar att spara...

Vikten går två steg fram och ett bak. Har haft en fross helg. Skall börja på ett viktprogram nästa vecka som jag hoppas mkt på så håll tummarna!!

• BoIs

Tjejer snön vräker ner!!!
    Var är våren???
    I Skåne brukar vi ha haft vår i ett par veckor nu...

• Tredjegångengillt

Therése
    Jag lider verkligen med dig!
    Men det verkar som om du trots allt gjort det som var absolut bäst (och som många, bland annat jag, tyvärr har svårt att göra) - bett om hjälp. Det är en styrka, inte en svaghet, att kunna göra det. Så sträck på dig och var stolt.

Jag har heller inte haft någon att prata med, och just nu är det dessutom så mycket annat som stjäl tid. Letar nytt jobb (vet inte ens vad jag ska göra..) efter sjukskrivning, och ekonomin strular, måste köpa ny bil, lägenheten vi flyttade in i lagom till nyår måste grejas med, arbetsförmedlingen bråkar osv osv osv. Även om jag inte "hinner" skriva så mycket är det ändå en stor tröst att bara sitta och läsa igenom den här tråden för att veta att man inte är ensam.

• BoIs

Vad säger ni om sådan här bröllopstårtor? Funderar..skall träffa tårtbakerskan nästa vecka och höra vad hon säger.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m1450611.html

Tredjegångengillt; Håller med dig, att bara läsa tråden då och då är stor tröst när allt känns botten. Vi verkar sitta i samma båt, men det har fler än oss gjort innan och deras bröllop har säkert blivt bra ändå!

• Therése 2006-07-01

Tredjegångengillt

Ja, det är bara att inse att man kan inte planera ett stort bröllop helt själv. Tror nog att många tycker att det är kul att få vara med. Nu är det ju inte så att dom får boka nåt utan att jag vet. Så jag har ju fortfarande koll :)

(Och jag kan rekomendera pc-tekiner som yrke ;) )

BoIs

Jag ska också ha en sån "tårta", du får höra av dig när du vet vad det kommer att kosta. Kan vara bra att veta :)

• BoIs

Det här med att hjälpa till. Har folk själv erbjudit sig till er eller har ni helt sonika "delat ut" uppgifter?
    Jag har ett par tjejkompisar som erbjudit sig att hjälpa till men ingen annan. Känner samtidigt inte att jag vill krusa någon. Min mamma har bara tackat för inbjudan men inte sagt att hon kommer...

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3