• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Fru Nilsson 1/7-06

Tredjegångengillt
    Vad ska ni ha för in-och ut-musik?

• Tredjegångengillt

Preludium i klassisk stil av Gordon Young och Triumfmarsch från Aida av Giuseppe Verdi.

• Fru Nilsson 1/7-06

Jag har inte hört någon av dessa. Finns det nåt ställe man kan lyssna på dem?

• Tredjegångengillt

fru Nilsson 1/7-06
    Jag tror vi skriver i skift, så jag missar vad du skrivit ibland :p

Min m2b ska ha vanlig kostym med en hyrd väst som piffar upp det. Jag avskyr frack (ni andra får gärna ha det, men det är så ... inte jag! ) och min sambo har dessutom ingen kostym sen innan så vi passar på att köpa en som han kan ha framöver också.

• Therése 2006-07-01

Kläder till sambon vet jag inte än, tror nog att det blir nåt ljust och enkelt, det är dom han har pekat på i mina bröllops tidningar iaf, sen vet man aldrig, han kan vända på en femöring;)

Jag vill också lyssna på dom låtarna, behöver få lite inspiration.

• Fru Nilsson 1/7-06

Det låter precis som vi hade tänkt göra. Vi ska oxå köpa en kostym (ljus) och sen tänkte vi låta sy upp en väst till honom. Men att hyra väst låter ännu bättre? Vad kostar det och kan man få i vilka färger man vill? Vart ska ni hyra?

• Tredjegångengillt

Ja, det finns så oändligt mycket musik att välja på. Visst är det roligt att ta nån låt man känner igen sen tidigare och har som "sin låt", men samtidigt är det synd när det finns så otroligt mycket vacker musik som är helt oslagbar på orgel. Jag som själv jobbat som kantor några år fascineras fortfarande hur lätt det är att snöa in på Wagner och Mendelssohn, trots att jag inte tycker de är speciellt fina egentligen.

• Tredjegångengillt

Vi kommer förmodligen att hyra väst på en bröllopsbutik i Karlstad, och det kostar ca 300 kronor.

• Fru Nilsson 1/7-06

Tredjegångengillt
    För min del lutar det mot Air av Bach och senare mot Bröllopsmarschen av Mendelsohn eller Allegro (Drottningh.musiken).

Vilken färg ska din m2b ha på västen?

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3