• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Tullia

solstickan:

Har ni varit på Steens herrmode i Stockholm? Där köpte vi min blivandes kostym, kanon fin, bra utbud på alla sorters bröllopsplagg för herrar. Vi var där en lördag först då var det kaotiskt massa folk och så, men sen var vi där en fredag då var det cool lungt till och med på eftermiddagen! Bra och kunnig personal.

För oss blev det tillslut en svart kostym (ur snygg) vit frakskjorta, beige "glitter" mönstrad väst och näsduk och kravett/pastrong vad det nu heter ni vet "slipsen".

Han blir hur fin som helst :)

• solstickan

Therése
    Tärnklänningen vi ska ha är ingen riktig tärnklänning. Det är nog ingen annan än jag som skulle väla den...
    Den finns iaf på halens.se under klänningar, sida 2.

Tullia
    Sthlm är lite långt... Bor i Skövde.
    Min sambo är ute efter en ljus kostym, kanske ljusgrå. Vi får leta vidare, nån gång måste han ju köpa en!
    Din m2bs kostym låter jättesnygg!

• GithKat

Jag väntar spänt på att min tärna ska bestämma sig för att köpa klänning.. jag vill ju se vad det blir då hon betalar själv och får välja fritt.

• solstickan

Är det någon av er som köpt ringkudde? Är det vanligt att man har det? Behövs det verkligen?

• Tess**

solstickan

Jag har köpt en ringkudde, mycket bara för att det var det första vår dotter på 6,5 år sa när vi berättade att vi skulle gifta oss i sommar... mammma, då måste jag ha en ringkudde! Princessor och Askungen är favoriter....
    Hittade min på ebay för 200 :- jätte fin

• solstickan

Ja, jag har sett på tradera för 150-200 kr... Fast det används ju så kort och nästan ingen ser den. Får fortsätta fundera.

• Therése 2006-07-01

Hej och hallå

I helgen har det hänt grejjer. Jag kan nu stolt säga att vi har en präst :) Sen har vi bokat in en gammal A-Ford (kanon fin gammal farmor anka bil)som transport istället för häst och vagn. Sen har vi bokat en gris som ska grillas hel och inventerat i "svärfars" frys och hittat 30 kg vilt (älg, rådjur, hjort) biffar, så nu kan jag pusta ut, köttet räcker.

Fortfarande massor kvar, men nästa månad får klädaffärerna som hyr ut kläder in sina nya kollektioner, så då ska både sambon och tärnan boka sina kläder.

Får väl se när min värld rasar ihop igen då ;)

• Therése 2006-07-01

Min mamma sydde en ring kudde, köpte lite rest siden tyg, så allt som allt gick väl på 75 kr tror jag.

• Fru Nilsson 1/7-06

Therese
    Hoppas att världen inte brakar ihop för dig fler gånger, det räckte mer än väl med den första. *ler*

Vad ska era m2b ha för still på kläderna?
    Kostym, pingvin-klädsel, kinainspirerat, naken-Janne-modellen?
    Köper eller hyr ni m2b's kläder?

• Tredjegångengillt

Ha ha ha, ringkudde kanske jag ska föreslå för min sambo. Han stoppade nämligen förlovningsringarna i fickan när han skulle fria, och gissa om det trillade ut när han satt i soffan eller...

Vi har i alla fall bestämt in- och utgångsmusik nu och det känns bra. Sambon satt och nynnade på den ena av dem nyss, så jag tror han också är ganska nöjd.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3