• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Hensa

Här finns min klänning jag valt samt tärnornas klänningar för er som är intresserad att kika

spaces.msn.com/valenziasweden/PersonalSpace.aspx%24&_c11_PhotoAlbum_albumid=cns!17CC2B67D0DE49FF!145&_c11_PhotoAlbum_spaReturnToFull=0&_c11_PhotoAlbum_spaProcess=1&_c=PhotoAlbum&_c02_owner=1

• Pilularia

Såg "min" klänning på köp o sälj här på BT. Under 52 strl(samma strl som mig med) den som ligger högst upp...

Jag hoppas jag kan vara lika vacker som den bruden! Ja vart iaf tvungen på att tjuvprova klänningen innan jag lämnade in den för förvaring(och bokade underkjol)...
    Det blev sååå fint när jag tog på mig halsbandet och klänningen(tre radigt pärlhalsband)... LÄNGTAR så!!!

• Therése 2006-07-01

Ja, jag får väl börja tänka på ett festprogram då. Men nåt i kyrkan tänker jag inte ha, det är väl ändå nåt "Kort" tillverkarna har hittat på för att kunna tjäna mera pengar.

Tur när det regnar, phu, ett dåligt påhitt för att inte få bruden att börja gråta.

Så, nu har jag sagt mitt. God natt.

• GithKat

Therése 2006-07-01 Du gör som ni vill och känner ni inte för att ha varken festprogram eller vigselprogram så är det inget krav.
    Festprogram är ju ett häfte där man mer presenterar brudparet, gästerna(om man vill), lite sånger och annat småpyssel ex lätta korsord och roliga citat mm. Vigselprogrammet är något som man har för att gästerna ska kunna hänga med i själva vigselakten. Det är nog mest vanligt att man använder sig av det när man gifter sig i kyrkan. Men det är inget man behöver ha. Man kan be kyrkovaktmästaren sätta upp nr på psalmerna i kyrkan som vid en vanlig gudstjänst.
    Vi ska ha både festprogram och vigselprogram men det är för att vi ska kunna skriva ut sånger och texterna till psalmerna så alla som vill kan sjunga med. Vi gör det enkelt för oss och använder oss av vanligt vitt kopieringspapper.
    Men som sagt vad ni gör som ni vill det är ju erat bröllop och det blir säkert bra hur ni än gör.

• Penny28

Nu har jag köpt klänning! Skönt att ha det gjort, har haft lite panik men nu har det lagt sig lite...

• Therése 2006-07-01

GithKat

Va ganska trött när jag skrev det där igår:) Ja det är klart att alla bestämmer själva vad dom vill ha.

• Buppi

Om vädret: Jag har också hört att det brukar vara dåligt väder i fruntimmersveckan. Men å andra sidan så läste jag i Aftonbladet att deras tyska väderguru sa att Sverige skulle få värmebölja och jättefint väder i juli. Bästa semesterperioden skulle vara halva juli och halva augusti. Tydligen ska han ha rätt två gånger av tre, så man kan ju hoppas! Ligger nog lika mycket sanning i det som i det att det skulle regna i fruntimmersveckan tror jag...

• GithKat

Therése 2006-07-01: Självklart förstår jag att du förstår det.. *hihi* Vad jag nog eg menade är att det behöver inte bli så dyrt om man gör det själv och använder sig av vanligt vitt kopieringspapper...

Hoppas ditt festprogram blir bra

• Mamsell K

Hej på er!
    Nu har det rullat på ordentligt. Ser att det händer mycket hos er andra med. Hoppas att ni har lika roligt som jag har det.

Min klänningen börjar ta form, inbjudningar ska hämtas från tryck idag och skickas i helgen, boende till "arbetande" gäster är bokat, jag har tappat 8 kilo, jag har haft en tidig diskussion med frissan om frisyren. Ja, det var nog allt - och detta bara den senaste veckan!

Ha en trevlig helg! /Mamselle K

• Blondi

Hejsan
    Tror inte jag berättat min klänning kommit. Den var såå fin! Behövs fixas lite, lite stor i midjan och en "veck" öer magen osm måste sys till och så läggas upp så klart. Tyvärr så var det en liten fläck på den så jag måste lämna in den på kem , men då får jag ju den pressad också. Skulle själv våga sätta strykjärnet på den. Så nu tror jag faktist har bestämt mig. Blir det bra med korrigeringarna så blir det den senaste klänningen och så får jag sälja den som fortfarande hänger kvar i bröllopsbutiken.
    Får dock skaffa mig nya smycken eftersom mitt femradig pärlhalsband blev "to much" till den här klänningen. Tiaran satt verkligen som pricket över i, kul. Så nu ska jag iväg och köpa mig en liten väska, har hittat precis en sån jag vil ha för 129:-.
    Men så mycket vi har kvar att fixa ändå! Blir alldeles matt!

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3