• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Blondi

Hej
    Idag var DHL här med min klänning men fem minuter innan hade jag åkt till jobbet! Så kl åtta när de öppnar jag ska jag ringa så jag förhoppningvis får den innan jag börjar jobbet imorgon. Är så nyfiken nu! Den kan ju se ut hur som helst!

• Blondi

Hej
    Nej tårta ska jag inte göra själv. Kan absolut inte göra en sån jag vill ha så det blir till att betala dyra pengar för den. Hade faktist tänkt önska oss tårtan i present av sambons föräldrar. Sparar några slantar.

• Brud060708

Blondi
    Vi har diskuterat det som alternativ men då vi redan har kuvertavgift och våra föräldrar lovat gå in och stötta upp skillnaden mellan kuvertavgift och bandets kostnad är det inte ett alternativ längre. Vi ska själva stå för kläder, mat, lokal och utsmyckning - det är därför som vi funderar på att göra tårtorna själva.

Men tack ändå för ditt inlägg.

Finns det verkligen ingen här som har några tips?

• Bröllopstokiig

Tårtan skall en gammal arbetskamrat till mig göra. Skall hyra en tårtställning från ett bageri och sedan fixar hon den. Hon kunde fixa vit marsipan men den blir ju inte riktigt vit utan mer skitvit. Skall träffa henne 29,e för att kolla på bilder som jag har som förslag och skall då föreslå sugerpasta istället. Den är vit men kan innehålla spår av nötter.

• Therése 2006-07-01

En fråga till er alla:

Har alla ni vigsel program? Duger det inte med Psalmerna i kyrkan och vilka sidor framme vid altaret? Och har ni tryckt menyer också?

• solstickan

Vi har bara festprogram, eftersom vi har borgerlig vigsel. Har inte bestämt oss angående meny.

• Therése 2006-07-01

solstickan

Vad innebär festprogram? Vad är det för info på en sån?

• solstickan

Vi har sånger, bordsbingo, info om gästerna, m.m.

• Therése 2006-07-01

solstickan

Du har inget smakprov som man kan få titta på?

• solstickan

vi har inget färdigt, men du kan få ett första utkast om du vill. Kan jag maila?

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3