JAG BLEV HIPPAD IGÅR!!
Trodde de skulle komma idag eller imorgon, men ack vad fel jag hade. Blev helt paff när gänget kom in och sjöng "Små grodorna". (Jag samlar på grodor sen ett par år tillbaka och är helt frälst i såna.)
En hel-lyckad dag.
Först hade jag 5min på mig att packa en väska. Sen blev jag utklädd till...GRODA
Sen formade jag olika saker av lera som hade med m2b att göra. Den första fick jag göra med ögonbindel på. Efter det skulle jag forma m2b igen, men denna gång utan ögonbindel. Vidare något jag förväntar mig av bröllopsnatten, sen hur man kan få ett lyckat äktenskap. Den sista saken jag skulle göra var en hästsnopp. Så en sån gjorde jag 7cm i diameter och ca 25cm lång. Kan bara gissa att den kommer fram på bordet på bröllopet oxå, säkert med nån förklaring över att det var detta jag önskade mig på bröllopsnatten. *skrattar*
Efter detta körde vi till stranden där vi grillade korv och sen fick jag spela in en cd-skiva. 2 i gänget hade knåpat ihop en delvis ny text till Carolas ?Tommy tycker om mig?, naturligtvis med m2bs namn istället för Tommy. M2b har en snuskig snapsvisa han gillar och den spelade jag oxå in, den var oxå modifierad i texten.
Därefter tog de mig till ett dag-SPA och där badade vi vedeldad tunna. Vattnet var 40grader när vi klev i och det var urskönt. Där satt vi, utomhus, i solskenet och njöt, sen kom det en störtskur, men vad gjorde det, vi var ju redan blöta!!
Sen duschade vi och gjorde oss i ordning. Jag blev sminkad och fick på mig en tiara och slöja, sen körde vi till en restaurang och åt middag.
Jag fick tävla lite, med mig själv, de ställde frågor om golf (m2b spelar golf). Senare fick jag svara på en massa olika frågor om bland annat m2bs favorit tv-program, om vi har en sång som är ?vår?, vilket datum hans föräldrar fyller år mm?
Efter middagen så lekte vi en lek, gänget ställde frågor till mig (som inte skrevs ner, alla svar stannade i rummet), sen beskrev jag alla tjejerna med 3 ord, efter det fick de beskriva mig med 3 ord.
Vid 22.00 tyckte de flesta att det fick vara bra, de hade inte planerat in något mer, men jag var i så bra form (pigg och glad och hade mycket energi) att jag tyckte det var synd att dagen skulle sluta med att jag bara åkte hem. Vi hade egentligen inte gjort något fysiskt ansträngande. (Det var meningen att vi skulle spela minigolf, men det regnade rätt mycket.)
Jag frågade Sara, den av brudtärnorna som var med under dagen, om hon ville följa med mig ut och dansa och det ville hon. Så Sara tog reda på var vi kunde gå ut ? Etage i Malmö. Hennes syster kom och hämtade oss och körde oss till Malmö.
Sara och jag dansade och hade askul hela natten. När musiken blev tyst frågade jag varför den stannade och då svarade Sara: Det är tid att gå hem, de stänger, klockan är 4 på morgonen nu.
Ooops, tiden hade gått så fort att jag inte riktigt hängde med.
Funderade på när bussen skulle gå hem igen, tyvärr var det inte förrän 2 timmar senare. Jag ringde till m2b och mutade honom.... Han körde till Malmö på studs och hämtade mig och Sara.
I bilen på väg hem berättade jag allt, som jag mindes, att jag varit med om under dagen.
Väl hemma gick vi upp och la oss. Klockan hann bli halv 8 på morgonen innan vi somnade.
Vid 12.30 vaknade vi av telefonsignalen, det var toastmadamen som ville höra om allt var bra och vad jag tyckt om gårdagen.
Allt har gått runt i huvudet idag. Möhippedagen var alldeles för kort, jag hade velat pausa, bara för att ?hinna ta in och smälta intrycken?. Det gick för fort, dagen får inte vara slut.
Jag vill göra om möhippan, jag hade så vansinnigt roligt!!!