• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Therése 2006-07-01

Hej hopp

Jag har lite mycket i mitt liv just nu så mina planer ligger på is. Men jag är arbetslös from fredag så jag lär väl ha tid för sånt då.

Har iaf en präst nu, men ärthjärnan till pojkvän bokade genrepet 1½ timme innan vigseln. Så det måste vi boka om.

Sen har jag köpt en prinsess klänning på ebay till vår brudnäbb, så fin så fin. Kan verkligen rekomendera det. Dyrt att frakta från USA men desto billigare och roligare kläder, men det blir iaf billigare i slut änden.

Nä, dags att sluta för dagen. Hoppas det iaf går bra för alla er, och en påminnelse för er 1 Juli brudar - MINDRE ÄN 2 MÅN KVAR NU!!!!

• Fru Villa Solglimt

Jag skrev i en annan tråd tidigare att nu har vi tillåtelse att gifta oss!! Pappren kom med posten idag.
    Transporten är också fixad - M2B har köpt en amerikanare.
    Menyn är också i stort sett klar - var och pratade med kocken i måndags.
    Snart är det bara "småplock" kvar som säkert kommer att ta längre tid än jag tror

MEN

Skulle ni kunna råda mig...

Jag 'ska' sjunga för Mannen har jag bestämt - men han vet inte om det. Jag har så nedrans svårt att bestämma mig om jag ska göra det under vigselakten (inga andra solosånger finns) eller om jag ska göra det under middagen.

Ljudmässigt blir det nog lite dåligt oavsett eftersom vi är ute vid båda tillfällen. Men om ni skulle säga nåt - vad tror ni blir bäst?

• Pilularia

Therése 2006-07-01; Så kul med genrepet så sent... Reagerade inte ens den som bokade in "repet"?

villa solglimt: håller med, småplocket kommer nog att ta tid!

• Blondi

Hej
    Therése 2006-07-01 tyckte också det var festligt att han bokat in genrepet samma dag!! Säger en del om dem:)

Vi har idag varit och beställt våra ringar. Lämnat in guld och stenar alltså. Så om två veckor får vi prova dem för första gången sen ska stenarna i efter det. Vårt guld räckte precis. Längtar att se det färdiga resultatet!

Ska väl skicka in alla papper nu också. Det som är gjort är gjort. Har några sångare på g samt två trumpetare. Det verkar lösa sig med det också. Skorna bör inte vara långt borta.
    DJ är också på g. Det är tostmastern som har det på sitt bord. Ska väldigt snart åka och titta på lokalen för att få ne bild av hur vi ska ställa borden mm.
    Vi har fortfarande inte ringt prästen men det måste göras snart!!!! ligger på sambon att-göra-lista.

Ja så ligger läget hos oss!
    Ser fram imot att småplock, dukning mm.

• GithKat

Vad härligt att det går frammåt för er.
    Pilularia: Vad skönt att kunna vara god vän med sitt X. För min del är jag inte ovän med någon av dem men umgås inte heller med dem.

Therése 2006-07-01: Tråkigt att du blivit arbetslös, men ruggit kul med bokiningen och tärnklänningen Hoppas det löser sig med jobb för är man inte miljonär så behöver man ju ett sådant för att överleva.

villa solglimt: Blir ju kanon med en egen fin bil att åka i. Vi lånar svärmors sportbil.. liten (trång) men fräck..*S*
    ang sång: Tja det kan vara fint i kyrkan och roligt på middagen. Sist jag var på bröllop så sjön min väninnas M2B både i kyrkan och på middagen, men han har god vana då han brukar agera trubadur med jämna mellanrum. Jag tycker du ska göra det som känns bäst. Många kyrkor har väldigt fin akustik även om man inte har microfon.

Nää jag borde göra några servettringar men är så trött på dem att jag inte orkar... behöver peppning..

• BoIs

Tjabba brudar!!
    Vårn är här och allt känns lungt. Känner att läget är under kontroll, har kvar att fixa festprogrammet, och lite smått men ingen panik känsla...än. Skall till kyrkan för samtal m. prästen och genomgång i juni, gifter oss 29 juli. Bilen fixade vi via www.bilfärmedlingen.se det gick jättebra och kom snabbt överrens om div. saker.
    Skriver in vårt vigselprogram, preliminärt, men syrran som tidigare jobbat inom kyrkan tycker att det ser bra ut så vi kör på det. Trycker inte upp något förrän vi varit hos prästen.Vi har sagt att vi vill ha mkt musik och mindra gud..misstolka mig inte men inte så högtravat.

Inledningsmusik på gitarr av Dario Kumerle

Klockringning

Ingångsmusik Mendelssohns brudmarsch

Psalm ?På bröllopsdagen ber vi? mel. Den blomstertid?

Lovprisning

Inledningsord

Solosång ?Believe? framfört av Evelina Wennerholm

Bibelläsning

Solosång ?You rise me up? framfört av Dario Kumerle

Frågorna*

Bön över ringarna *

Löftena och ringväxling *

Tillkännagivande *

Psalm Guds kärlek är som stranden nr??

Förbön

Herrens bön

Välsignelse

Psalm 201

Avslutningsmusik The Trumpet Voluntary

• BoIs

Githkat;
    Kom igen, tjejen. Tänk på ert fina hus, sitt ute i solen och fixa några ringar så känns allt mkt roligare! Tänk vad alla skall bli glada över ett snyggt mästerverk :0)

• Fru Villa Solglimt

GithKat

Du kan ju inte "sluta" nu - vi är ju inne på slut-tampen nu :D

DET med stora bokstäver händer ju snart.

• Linnak

29/7 -06 Linnak,Mariagården vid Delsbo Kyrka

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3