• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Fru Nilsson 1/7-06

GithKat
    Det är en illusion att jag har koll. *skrattar* Känns som om allt är upp och ner emellanåt.
    Ska ge mig på att göra halsband till tärnorna i "silver", vita och gröna pärlor.
    Kanske blir så att jag gör mitt eget halsband till vigseln oxå, om jag bara kommer på hur jag ska fästa strassblommorna.

Har bokat in valsträning den 20/5.

Ser fram emot min möhippa, har "ringat in den" ganska bra. Kompisar som berättat att de åker bort vissa helger osv.. har kanske "försagt" sig lite, men för min del gör det inget. *s* Nu finns det bara två helger att välja mellan antingen kommer de 27/5 eller 3/6. Det kan ju faktiskt vara så att de tar mig den 26/5 oxå eftersom det är en klämdag.
    Vet inte, men den som lever får se!!

Har börjat bättra på solbrännan, har vi tur håller det vackra vädret i sig.
    Hur gör ni för att bli bruna eller ni struntar i vilket?

Nu är det hög tid att börja på maten innan m2b kommer hem.

Ha det gott allihop!

• Blondi

Hej
    Valskurs va kul!! Går en kurs på fyra gånger och vi ska på tredje idag. Rikigt kul att kunna överaska gästerna att man faktist kan. Synd bara att min kan träna i klänning.

Solbrännan ja, den har jag börjat på men är jag inte nöjd i slutet av juli blir det väl på konstgjord väg.
    Har suttit ute hela em, mina knepiga arbetstider har ju sina fördelar. Tror inte jag skaffat mig ränder på fel ställen.

• friedchen

Åh, solbränna. Jag har snarare antagit färgen neonrosa.
    Hade friluftsdag i tisdags och var ute hela dagen. I och med det har jag också lagt mig till med ett par vackra "bh-band" på brännan. Om det inte går bort hoppas jag verkligen att min fantastiska sminkös kan fixa det åt mig.

Talade med prästen idag. Hon verkade SÅ trevlig. Ska dock träffa henne dagarna innan vigseln. Fanns ingen annan tid. Tänk vad bra det är med telefon i alla fall!

Har precis kokat rabarberkräm på mina alldeles egna rabarber. (precis flyttat till hus och smått lyrisk över allt som poppar upp i gräsmattan).

• Zmoothie

Idag har jag drabbats av panik över maten... De ringde från festlokalen och undrade om jag hade pratat med någon som ska göra maten (vi ska beställa den därifrån, men det är frivilliga kockar som ställer upp), och jag har ju inte gjort det än! Och vi gifter oss mitt i semestertider, varför har jag så dålig framförhållning?! *gah!* Så nu måste jag verkligen ta tag i det å det snaraste. Plus serveringspersonal, som vi inte heller har...

Vi har kvar:
    -En tärnklänning
    -Brudgummens och marskalkens kläder
    -Underkläder
    -Slutprovning av klänning
    -Transport
    -Övernattningsställe
    -Träffa prästen (om 2 veckor)
    -Samordna med toastmastrarna
    -Bordsplacering (osa 8/6)
    -Festprogram, dekorationer och sånt (fixar föräldrar/värdar/toastmastrar.)

Hmm... Nu känner jag mig stressad!

• Tredjegångengillt

Jag måste verkligen ringa en sömmerska så jag vet att det är okej att fixa klänningen en vecka eller två innan bröllopet. Jag vågar inte sy om den nu, eftersom jag hoppas hoppas hoppas att jag ska orka gå ner i vikt.

Nu börjar i alla fall bröllopsresan ta allt fastare form: vi åker till Island måndagen efter bröllopet och stannar ca 1½ vecka. Ska bli så otroligt roligt!!
    71 dagar och 15 timmar kvar nu...

• GithKat

Ähh tjejer.. min gubbe är för rolig.. vi pratar om att byta efternamn båda två och ta ett gammalt släktnamn på hans sida. Men vilka kval han har. Igår hade han bestämt sig för att inte byta.. idag ringde han och hade ångrat sig.. hehehe det blir nästan en överraskning för mej vilket namn jag får tillslut. Ser att endel har mer kvar och andra mindre. Vår mat har iallafall löst sig. Vi kör på kyckling som var tänkt från början. Vet även att gubben nu får en svensexa vet dock inte när eller hur den kommer gå av stapeln. I övrigt har vi kvar att beställa tårta (försökte i helgen men tjejen som bakar var inte där)fixa med ringarna, boka blommorna, sy upp klänningen, fixa klart servettringarna (som tar en mutter o järnspikars lång tid att få klara), få klart vigselprogrammet och få reda på vilken präst vi får (gubben är satt att ringa idag) phust det är en del kvar...

• Tredjegångengillt

Jag fick precis ett telefonsamtal från min sambo "Jag har varit till polisen och fixat pass idag" (Han sa iofs först att han varit till polisen, och jag höll på att få slaganfall innan han fick fram att det var för passets skull. )
    Till saken hör att jag faktiskt inte ens börjat tänka på att påminna honom att det kan va bra att fixa, eftersom jag inte tycker det är värst bråttom när man får det på max 2 veckor.. Karlar är bra roliga

Jag överraskade honom med en hotellövernattning inkl massage och trerätters middag i helgen (lite försenad födelsedagspresent) och när vi checkat ut på lördagen passade vi på att gå och köpa skor till honom. 380 kronor kostade de, och var hur fina som helst. Kul att nån post i budgeten inte spräcks i alla fall...

• Therése 2006-07-01

Hej tjejer

Hoppas allt är bra med er och planeringarna går framåt.

Jag har inte varit här på ett tag, men det är lite mycket just nu. Söker jobb för fulla muggar och renoverar hus hela helgerna. Men lite planering har jag allt fått gjort. Bokat pojkvännens kläder + bröllops tårtan. Och inte att glömma så sköt m2b ett vildsvin i helgen som ska läggas på grillen :)

Festprogrammen har jag satt m2b till att göra, skickar bara över innehållet så får han fixa resten :)

Och bra tips som jag håller på med, jag har samlat ihop bröllopsbilder på våra mödrar och fäder + mor & far föräldrar, som jag sen ska göra en stor affish av, sen då skriva när folk gått bort osv bara för att visa att vi inte glömt dom :)

Sen hittade jag ett program där man kan göra egna korsord, kan vara skojjigt för folk att lösa mellan talen.

Som ni märker så börjar allt kännas bättre och allt planering börjar bli roligt igen.

Och viktminskningen började jag med idag, cambridge i 1 mån ska göra susen.

Oj vad det här blev långt, men det blir så när man inte skriver så ofta.

• solstickan

Hur gör ni med festprogrammen? Hur sätter ni ihop dem och vad har ni för framsida?

• Fru Villa Solglimt

solstickan

Vårat festprogram är i stort sett klart. Det är lite kvar med gästpresentationen - men det bör vara klart om nån vecka eller så.

Det första utkastet till programmet finns att se på hem.passagen.se/majeda/fest.htm

Jag har tänkt att första bladet är aprikosfärgat (som inbjudningskorten) med resten av bladen ska vara vita.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3