• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Blondi

buppi
    måste säga att det var lite småklantigt av dina vänner att döpa mejlet till "möhippa":))

Kan inte på stå att jag har någon som helst panik eller liknande över möhippan. Skulle givetvis bli ledsen om det inte belv någon men jag liter stenhårt på min vänner. OCh skulle de tinte ingå alkohol skulle jag bli ritkit besviken:) Men vi är ju alla olika med olika förutsättningar mm.

• Buppi

Det enda jag känner att jag absolut inte vill vara med om är fallskärmshoppning/bungy jump eller en strippa. Jag har lovat mig själv att även om jag fått i mig ett glas vin eller två så ska jag vänligt men bestämt säga "Nej tack, vi hoppar över den här biten för jag vill verkligen inte". Fast jag tror nog att mina kompisar känner mig tillräckligt väl för att veta att jag inte skulle vilja det här.

• GithKat

Kul med snacket om möhippor.. jag har ju fått min nu och den var väldigt oväntad (hade inte räknat med att få någon alls då alla är utspridda över halva landet och flera inte känner varandra). Men den blev som sagt va väldigt lyckad fast vi hade så lite tid på oss. Ni får säkert snälla och roliga hippor tjejer det håller jag en tumme för

Jag ska förresten fotas i min klänning nästa fredag om vädret tillåter. Har lovat ställa upp som brudmodell till vår fotograf då hon går en kurs i svartvit fotografering just nu och det ingår att fota något bröllopsrelaterat i kursen. Ahh är lite nervis.. hoppas det går bra, klänningen är inte upplagd än mm kanske ser ut som en stoppad korv.. hahaha skit samma kul ska det bli iallafall

• Fru Nilsson 1/7-06

Pilularia
    Jo, jag förstår dina tankar också.
    För mig är det lite mer komplicerat:
    -Jag och m2b är sist i kompisgängen (bland de som är par) om att gifta oss och jag har varit med på alla andras hippor.
    -Jag sjukskriven för att jag bröt ihop på jobbet pga stress. (Blir förmodligen sjukskriven fram till midsommar.)
    Jag mår dåligt till och från vet aldrig vilken dag jag mår bra eller mår dåligt på. (Sover dåligt och har ont i magen.)

Jag har berättat för ett par av tjejerna om hur jag känner och tänker.
    Vissa var förstående, medan andra diskuterade "som man bäddar får man ligga". På ett sätt kan jag förstå dem, men det har inte heller funnits några önskemål från någon av de andra brudarna.
    Hade jag mått toppen och varit igång som "vanligt" hade det inte rört mig ryggen, men just nu mår jag dåligt av att bara tänka på möhippan.

Har frågat mig själv flera gånger:

Vem är möhippan till för?

MIG eller TJEJKOMPISARNA?

• GithKat

fru Nilsson 1/7-06: Möhippan är väl ändå tänkt att vara en sista gång med tjejerna innan man blir gift och fru. För mej är tanken att den ska vara rolig och gärna lite avkopplande. Absolut inget förnedrande. Men små roliga uppdrag är ju bara roligt.

Att du inte mår så bra just nu tycker faktiskt jag dina vänner bör ta hänsyn till och det gör de säkert också. Försök se positivt (lätt att säga) och bara ta det som det kommer. Har de planerat något du inte pallar så säg ifrån, det har man rätt till. Hoppas verkligen att du får en rolig och uppiggande möhippa med många skratt och roliga upptåg att minnas lång tid framöver.

Massor av styrkekramar katten

• Pilularia

fru Nilsson 1/7-06: Det var tre år sedan jag bröt ihop(gick in i väggen/tillstånd) och har inte kunnat börja se någon effekt av min rehab förrän nu!

Jag har fortfarande dagar som är pest och får jobba med det + andra krämpor varje dag! Om du vill prata mer så kan du maila mig på lena_kasper1999@yahoo.se

Det är klart att möhippan ska vara för oss brudar!!! Inget snack om saken. Men när man är med om detta tillstånd så blir man en annan person någon som kompisarna kanske inte känner igen!

• Pilularia

Jag har pysslat med tårtställningen idag!!!

Den är inte helt klar men jag vill göra klar den i morgon så långt det går iaf!

Nu vet jag iaf hur tårt arrangemanget ska se ut och den kommer bli sååå fin!!!

Satt och beställde saker till tårtan igår och nu när det är födelsedag på gång så ska jag provgöra den första tårtan till bröllopet!

• GithKat

Hoho här har verkligen varit tyst i några dagar nu.. Själv har man jobbat. Idag provade jag min klänning för första gången här hemma. På fredag ska jag fotas av vår "fotograf". Hon går just nu på en fotokurs i svartvit fotografering och frågade om jag ville ställa upp.Ska visst vara bröllopstema på en av bilderna, som hon ska redovisa längre fram i maj. Det ska bli himla skoj plus att jag får en ordentlig förkänsla av bröllopet. Det är bara lite småsaker som ska fixas till fredag.. typ någon som kan hjälpa mej snöra klänningen.. hehe men det löser sig nog.

Tårta.. hmm visst ja det ska ju oxå beställas... får väl bli om någon vecka eller så... Tur man gifter sig på mindre ort och inte behöver boka flera månader innan.

• Överlycklig

Imorgon blir det massa bröllopsfix igen... Först ska vi kolla på blommor och ev boka, sedan ska vi lämna in papper för tryckning av en gästbok som vi själv autformat och innan kvällen är slut så ska vi iväg och provsmaka bröllopstårta. Hoppas bara att jag får tag i prästen snart så att vi kan gå igenom vigseln.

• Zmoothie

Jag satt heeela helgen och pillade med inbjudningarna tillsammans med mamma. Tur hon finns, annars hade det tagit dubbelt så lång tid! Nu är de i princip klara, ska bara sätta i infobladet och sen försöka få tag på de adresser jag inte har.

I helgen hittade min tärna sin klänning också. Sååå fin var den, även om det behövs en del justeringar. Kommer att bli jättebra.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3