• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 3

Startar en fortsättning på gamla tråden redan nu. Kom på att den stängs ner någon minut efter kl 24 i natt..*S* Kör hårt tjejer.

Jag lägger in senaste listan så det är bara att fortsätta signa upp sig som julibrud om man vill vara med. Kopiera och lägg till erat eget namn och vigselplats. Ju fler desto roligare

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3
  • Buppi

Puh, kan stryka en post på min lista idag: har bokat frisör och provuppsättning. Var lite nervös för att jag inte känner till staden...
    Klänningen hänger hemma hos mamma och ikväll ska jag ringa till fotografen (vän till familjen) och till "kalaskokerskor" som kan tänkas hjälpa till i köket.
    Maten är nästan bestämd och allt vin, öl och sprit är inhandlat i Tyskland.
    Så sakteliga börjar allt falla på plats...

• Buppi

Ytterligare saker kunde bockas av igår kväll: Vi beställde och betalade vigselringen, och fick kontakt med kokerskan så det är fixat. Känns mycket lugnare nu! Mindre än tre månader kvar nu!

• GithKat

VAd gött att kunna bocka av sådär.. vi har tårtan kvar... å lite annat smått o gott. Imorgon blir det iallafall provfotografering i klänningen. Bara jag inte gubben.. ska bli skoj och lite pirrigt.

• GithKat

åhh nu har jag blivit fotograferad i min klänning. Ska bli så skoj att få se fotona sedan. Hoppas verkligen att de blir bra. Vår fotograf sa att sedan hon gick första kursen (detta är den andra) så har hennes fotograferande blivit mycket bättre. Hoppas verkligen att bilderna nu blev bra.. jag har en förmåga att se knasig ut på bild.. jaja jag återkommer med info om hur de blev. Kan bara säga att jag bara längtar ännu mer till den stora dagen.

• Pilularia

GithKat:
    Så kul med bilderna, dom blir säkert bra!!!

Jag tycker det närmar sig med stormsteg och det är ifs bra men vad gör man sedan??? Nu har man ju snart hängt här i 6 månader(lite mer) och pysslat och donat... undra vad nästa projekt blir?

• BoIs

Har nu varit och tittat på hus...
    Vet inte vad jag känner och vill. Lite både ock kanske...Jag är uppvuxen i hus och det har alltid varit pust och stön ochmassor att göra så jag är lite kluven. Sambon har aldrig bott i hus och vill detta väldigt mkt. Huset är väl ok. Det är möjligheter med det, men väldigt mkt jobb. Vi har ju inget annat att göra i sommar...Skall tala med banken på tisdag och höra vad dom säger. Vi sitter på en bostadsrätt idag som ger en del då det är bland de bästa lägena i staden där vi bor. Huset ligger oxså ett stenkast här ifrån så barnen kan lätt ta sig hit till sina kompisar.Men jag vet inte...suck...Vi har totalrenoverat två lgh. så jag känner inte för att fixa igen.

Vad gäller bröllopsplanerna så är ringarna bställda och betalade. Skall kontakata dom 1mån innan bröllopet då jag väntas gå ner ytterliggare i vikt, svårt att fixa med stenar och text och ta in ringen samtidigt så vi väntar med att hämta ut dom.
    Hittade jättefina näbb skor på HM igår. Vita, tyg m. broderat gröna blad och lätt rosa blommor, blir perfekt till dotterns klänning och bara 79kr:)

• Blondi

Hej
    Har beställt mina skor nu! Jag som hela tiden har sagt att jag minsann nte tänker lägga ut några stora summor på skorna de syns ju inte iaf. Nu blev det de dyraste skorna jag någonsin köpt:)) Så det kan bli. Nu får jag ju hoppas att de passar också

• BoIs

Blondi;
    Huvudsaken är väl att du känner att de känns rätt:)
    Kanske kan du färga dom sedan om du inte vill ha den färgen längre.

• GithKat

Nämen var här är dött på julitråden numera :( det börjar ju närma sig så vi borde ha massor att prata om juh.. själv ska jag på bröllop på lördag och bli inspirerad.. Vet ännu inte hur vi ska göra med vigselakten.. vet ännu inte vilken präst det blir.. så dåligt att de inte hör av sig..*suck* Tycker inte om att inte ha någerlunda koll på saker o ting. Fasen vad tiden går fort nu.... börjar bli lite smått nervis.. gaaaaaaaaahhhh...

• Pilularia

GithKat: Oj vad jag är glad att vi har prästen iaf!!! Men som du säger så är vi lite fundersam på akten...

Jag vill gärna ha in solosång och M2B velar... Har pratat med en tjej och hon skulle kolla upp om hon kunde.

Likaså brudnäbb... Har en tjej(tärnans dotter) nu är det bara "gubben" som ska godkänna det. Jag tror min son kan vara själv men det skulle var kul om han fick lite sällskap.

Ett annat orosmoment är färdmedlet... INGEN BIL!!!

I helgen så bjöd vi in mitt X till bröllopet... M2B och X är bra kompisar sedan sonen var sjuk och x hjälper till med snickringen här i huset så om det inte känns för konstigt så är han välkommen...

Jag vet att vi är konstiga men det är inte ens mitt förslag utan M2B hihihihi

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 3